Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Marketing és értékesítés.

  •  Vállalkozz!
  • 2015-01-13 07:20:00
Ezek a szavak néhol még mindig idegenül és félelmetesen csengenek… Sőt manapság még jobban is, mint korábban, hiszen mint ahogy a világon szinte minden, ez a terület is napról napra komplexebbé válik. A kérdés tehát az, hogy milyen kihívásokkal kell ezen a területen megbirkózni manapság, és melyek azok az igények, amelyek felismerésével és megválaszolásával közelebb juthatunk a megoldáshoz.

 

A marketing tulajdonképpen egy olyan eszköztár, melynek segítségével a vásárlóidat a küszöbig tudod vonzani, ugyanakkor egy olyan rendkívül komplex folyamat is, miáltal megkülönbözteted cégedet a versenytársaktól. Ebbe beletartozhatnak előző kutatások, felmérések, a döntési folyamat vagy éppen maga a kifejtett tevékenység. Ráadásul nem fejeződik be a vásárlásnál sem, ugyanis a marketing segít abban is, hogy a már meglévő ügyfeleidet sikeresen megtarthasd. Tehát az üzletkötésnél sokkalta hosszabbra nyúlhat, és bizony nyúlik is!

 

Ugyanakkor ez egy soha véget nem érő kihívás is egyben, hiszen a csúcson sem lehet abbahagyni. Ha befejezzük, a biztosnak tűnő piaci előnyünk „pillanatok alatt” elúszhat. Attól függetlenül, hogy többek közt a marketing tart meg a vezető pozíciódban, ha azonban elhanyagolod, könnyen az „ellenségeddé is válhat” konkurenciád kezében.

 

Annak ellenére népszerű gondolat az, hogy a reklám drága és időrabló tevékenység, hogy ez nem mindig tükrözi a valóságot. Ugyanis, ha egyszer elindítottad a kampányt, onnantól kezdve önálló életre kell, miközben máshova tudod csoportosítani az erőforrásaidat. Ráadásul számtalan olyan eszköz is van a kezedben, amelyekkel költséghatékonyan tudod elérni a célcsoportodat.

Való igaz ugyanakkor, hogy egy kis vállalkozás számára nehéz igazolni egy kampány létjogosultságát a költségeit is figyelembe véve, ugyanakkor ha arra koncentrálsz, hogy egy jól felépített reklám árának többszörösét képes visszahozni, és így nem csak a saját költségét tudja kitermelni, hanem még profitot is hoz, akkor máris helyén tudod kezelni a felmerülő kiadásokat.

 

Ahhoz viszont, hogy ezt elérd, a legfontosabb talán az, hogy pontosan tudd, kikhez is akarsz „szólni”. Ha bizonytalan vagy, mindenképpen gondold át a kérdést, hiszen ez az első lépés.

Kik ők, milyen korcsoportba tartoznak? Milyen igényeik vannak, mivel töltik a szabadidejüket és hol vásárolnak? Ha sikerül a lehető legszűkebben behatárolnod a célcsoportodat, sokkal egyszerűbben és hatékonyabban tudod megtervezni a költségeidet. Amennyiben ismered ügyfeleid vásárlási szokásait, lehetőséged nyílik arra, hogy az adott platformon hirdess, így leszűkítve a lehetőségeket sokkal célzottabban tudod eljuttatni üzenetedet hozzájuk. Nem kell az összes médiumon jelen lenned, elég, ha csak a legfontosabbakra összpontosítasz.

Kezdő vagy egy/két személyes vállalkozásként javasoljuk, hogy elsőre mindenféleképpen olyan tartalommarketingbe kezdj bele, mint amilyen például blog írás, vagy éppen egy facebook oldal létrehozása, és működtetése. Ezek nem kerülnek pénzbe, ugyanakkor nem is annyira egyszerűek, mint amennyire elsőnek tűnnek, nem kevés időt és energiát kell ezekbe fektetni, hogy valóban színvonalas tartalmat hozhass létre. Amennyiben már stabilan tudod ezeket működtetni, akkor már viszonylag biztonságosan tudsz tovább lépni, és pénzt fektetni a reklámba.

 

 Itt megpróbálkozhatsz egyfajta próbakampánnyal, melynek lényege, hogy kevesebb anyagi ráfordítással kipuhatolod, hogy a vevőid, potenciális vásárlóid mennyire fogékonyak az általad tervezett marketingre. Ugyanakkor, ha komolyabb terveket dédelgetsz, akkor mindenféleképpen fordulj egy témában jártas szakértőhöz, hiszen kisvállalkozóként valószínűleg nincsen elegendő anyagi forrásod a kísérletezésre. Valószínűleg elsőre sokallni fogod a reklámba fektetett pénz mennyiségét, ugyanakkor egy jól felépített üzenet bőségesen behozza az árát az újonnan megszerzett vásárlókat tekintve.

 

Megosztás
Értékesítési terv minta!
Az értékesítése terv minta és a marketing terv minta nem ugyanaz! Ennek egy oka van: a marketing ≠ értékesítés. Azaz a marketing nem egyenlő az értékesítéssel!
   2015-08-03    Vállalkozz!
Sikeres értékesítés: íme az érzelem, ami megtöbbszörözi az eladásaidat!
Lehetsz spéci sales-es, vagy csak a saját termékeidet/szolgáltatásodat áruló arc, a legfontosabb érzelem nélkül nem fogsz nagy sikereket elérni, ez pedig a ”Lelkesedés!”.
   2015-08-02    Vállalkozz!
Szájmarketing, avagy ezt csináld ha rossz híredet keltik
A vállalkozások számára kész rémálom, ha vásárlóik, ügyfeleik valamilyen okból elkezdik a rossz hírüket kelteni. A problémás üzleti helyzetekből fakadó elégedetlenség valós idejű kezelése mellett érdemes tudni, hogy miképpen is állíthatjuk meg a negatív reklámok áradatát,...
   2015-07-27    Vállalkozz!
A sikeres ügynök titka, avagy mitől lesz ász egy területi képviselő?
Közhelyes megfogalmazásként hathat, de egy ügynök – vagy, ahogy ma hívják –, területi képviselő sikerességét a hozzáállásának tudhatjuk be. Maximális elkötelezettség nélkül hiányzik belőle az az erő, ami a vevő megnyeréséhez kell. Azaz elkötelezettség nélkül nem lehet...
   2015-07-21    Vállalkozz!
Miért jobb ma az online hirdetés?
Az online világ rendkívül összetett, sokszorosan heterogén szerkezete miatt könnyen beleveszhetsz a tömegbe. Ahhoz, hogy kitűnj a sokadalomból, jelezned kell, hogy LÉTEZEL. De hogyan találjanak meg a felhasználók?
   2015-07-15    Vállalkozz!
A PR a kicsik fegyvere igazán
Nem csak a multiknak, a kisvállalatoknak is helyük van a sajtóban. Természetesen céllal és eredménnyel.
   2015-03-18    Vállalkozz!