Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Marketing tervezés aranyszabályai

  •  Vállalkozz!
  • 2016-01-26 19:20:00
  • Gál Andrea
Valószínű, hogy ez az a fejezet, amin mennél is tovább, felkiáltva: Én ezt tudom és semmi újdonságot nem tudtok írni Nekünk! De biztos, hogy tudod és értesz is a digitális marketinghez, online marketinghez, offline marketinghez, linkmarketinghez, közösségi marketinghez, keresőmarketinghez, és még vagy 100 féle speciális területhez?

 

A “Mi az a Marketing?” kérdésre válaszként lehet “nem…”-mel is felelni:

 

  • Nem értékesítés.
  • Nem reklámozás.

 

És mi a különbség az értékesítés és a marketing között?

 

Az értékesítés pusztán azt öleli fel, hogy az előállított termék vagy szolgáltatás nyereséggel legyen eladva. Persze ez is létfontosságú.

 

A marketing a vállalatokat, cégeket az alapoktól elindulva segíti abban, hogy a tulajdonos és az ügyfelek végül elégedettek legyenek. Ez a marketing. A marketing nem egyenlő a “reklámozás“-sal sem. A marketingre már az eladható termékek, szolgáltatások fejlesztésekor is szükség van, hiszen a célcsoport felhasználói igényeit ki határozhatná meg jobban, mint az, aki értékesíteni szeretne nekik?

 

A marketing azonosítja be a fejlesztési pontokat, a kapcsolódási folyamatok helyét, irányát, hogy a végén profit is képződjön – minél pontosabb a beazonosítás, a megtérülés annál jobban becsülhető meg, és annál biztosabb lesz.

 

Aranyszabály: ugyanaz a marketing stratégia egyik üzletnél lehet jó, de a másik boltra lehet nagyon káros is. A marketing stratégia kidolgozásánál nagyon fontos szempont a piaci helyzet felmerése, ma minden üzletnek vannak konkurensei, akik egymással versenyezve szeretnének minél több vevőt megnyerni és ezzel minél több bevételre szert tenni!

 

Mire jó a marketing tervezés?

 

  • A tevékenységeid koordináltak lesznek.
  • A várható fejlődési irányod világossá válik.
  • Növeli a teljes szervezeti struktúra felkészülését a piac állandó változásra.
  • Az előreláthatatlan események számát lecsökkenti.
  • A vállalkozás haladásával kapcsolatos konfliktusokat (vevőkezelés, konkurenciaharcok, piaci terjeszkedés okozta problémák) csökkenti,
  • A kommunikációs tevékenységeket horizontálisan és vertikálisan is növeli,
  • A vezetést arra készteti, hogy szisztematikusan, logikusan gondolkodjon előre,
  • Jobban hasznosíthatóvá válnak az elérhető források,
  • A beruházásoknak tervezhetőbb, jobb megtérülést eredményez.

 

A marketing általános funkciója, hogy szemléletet adjon, valamint, támogassa a vállalkozás stratégiájának végrehajtását. Ez utóbbit nevezzük marketing menedzsmentnek.

 

A marketing menedzsment folyamata az alábbi lépésekből áll össze:

 

A fentiek tudatos és folyamatos tervezést és ráhatást feltételeznek.

 

A marketing alap modellek a stratégiai tervezést szolgálják; segítenek a marketing mix kialakításában.

 

Sikeres marketingtervezést kívánunk!

 

Gál Andrea

Vállalkozz Itthon!

Megosztás
Orvosi marketing: ne akarj minden beteget megszerezni!!
A logika alapján azzal járnál jól, ha a világ összes betege hozzád járna. De erre nem érdemes törekedni. Elsősorban azért nem, mert ez nem lehetséges, továbbá csakis azokkal a betegekkel szabad foglalkoznod, akiknek valóban hatékonyan tudsz segítséget nyújtani! Egy elégedett páciens...
   2016-01-20    Vállalkozz!
Ne izgulj! A nagy márkák sem mindig értik a közösségi média működését
A legtöbb vállalkozás számára a közösségi médiában való szereplés nem mindig egyértelmű. Mit is csináljon ott? Mit lájkoltasson és mit ne? Olvasd el a tipikus hibákat, akkor megkapod a választ!
   2015-12-29    Vállalkozz!