Marketing tervezés aranyszabályai
A “Mi az a Marketing?” kérdésre válaszként lehet “nem…”-mel is felelni:
- Nem értékesítés.
- Nem reklámozás.
És mi a különbség az értékesítés és a marketing között?
Az értékesítés pusztán azt öleli fel, hogy az előállított termék vagy szolgáltatás nyereséggel legyen eladva. Persze ez is létfontosságú.
A marketing a vállalatokat, cégeket az alapoktól elindulva segíti abban, hogy a tulajdonos és az ügyfelek végül elégedettek legyenek. Ez a marketing. A marketing nem egyenlő a “reklámozás“-sal sem. A marketingre már az eladható termékek, szolgáltatások fejlesztésekor is szükség van, hiszen a célcsoport felhasználói igényeit ki határozhatná meg jobban, mint az, aki értékesíteni szeretne nekik?
A marketing azonosítja be a fejlesztési pontokat, a kapcsolódási folyamatok helyét, irányát, hogy a végén profit is képződjön – minél pontosabb a beazonosítás, a megtérülés annál jobban becsülhető meg, és annál biztosabb lesz.
Aranyszabály: ugyanaz a marketing stratégia egyik üzletnél lehet jó, de a másik boltra lehet nagyon káros is. A marketing stratégia kidolgozásánál nagyon fontos szempont a piaci helyzet felmerése, ma minden üzletnek vannak konkurensei, akik egymással versenyezve szeretnének minél több vevőt megnyerni és ezzel minél több bevételre szert tenni!
Mire jó a marketing tervezés?
- A tevékenységeid koordináltak lesznek.
- A várható fejlődési irányod világossá válik.
- Növeli a teljes szervezeti struktúra felkészülését a piac állandó változásra.
- Az előreláthatatlan események számát lecsökkenti.
- A vállalkozás haladásával kapcsolatos konfliktusokat (vevőkezelés, konkurenciaharcok, piaci terjeszkedés okozta problémák) csökkenti,
- A kommunikációs tevékenységeket horizontálisan és vertikálisan is növeli,
- A vezetést arra készteti, hogy szisztematikusan, logikusan gondolkodjon előre,
- Jobban hasznosíthatóvá válnak az elérhető források,
- A beruházásoknak tervezhetőbb, jobb megtérülést eredményez.
A marketing általános funkciója, hogy szemléletet adjon, valamint, támogassa a vállalkozás stratégiájának végrehajtását. Ez utóbbit nevezzük marketing menedzsmentnek.
A marketing menedzsment folyamata az alábbi lépésekből áll össze:
A fentiek tudatos és folyamatos tervezést és ráhatást feltételeznek.
A marketing alap modellek a stratégiai tervezést szolgálják; segítenek a marketing mix kialakításában.
Sikeres marketingtervezést kívánunk!
Gál Andrea
A logika alapján azzal járnál jól, ha a világ összes betege hozzád járna. De erre nem érdemes törekedni. Elsősorban azért nem, mert ez nem lehetséges, továbbá csakis azokkal a betegekkel szabad foglalkoznod, akiknek valóban hatékonyan tudsz segítséget nyújtani! Egy elégedett páciens...
A legtöbb vállalkozás számára a közösségi médiában való szereplés nem mindig egyértelmű. Mit is csináljon ott? Mit lájkoltasson és mit ne? Olvasd el a tipikus hibákat, akkor megkapod a választ!