Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Marketingtervezés leggyakoribb hibái

  •  Vállalkozz!
  • 2016-01-27 20:15:00
  • Gál Andrea
A stratégia kialakításánál figyelembe kell venni a marketing célokat és stratégiákat, valamint a becsült várható eredményeket. Az erőforrás menedzsmentbe a költségvetés és az első éves terv tartozik.

 

Sok vállalkozás szenved az általános felkészületlenségből fakadó terhektől, amikor reagálni  kényszerülnek a változó környezeti tényezőkre, vagy próbálnának valamiféleképpen a helyzethez igazodni.

 

A leggyakoribb problémák, amik a marketing tervezési rendszer hiányából fakadnak

 

  1. Elveszíted a lehetőséget a profit termelésére.
  2. Nem készíted elő a tervezést.
  3. Nem ismered a tervezési fogalmakat.
  4. A hosszú távú tervekben lényegtelen, jelentéstartalom nélküli számok is szerepelnek.
  5. A célok nem reálisak.
  6. Hiányoznak a használható piaci információk.
  7. Belső konfliktusok lépnek fel.
  8. A vezetés nem hatékony.
  9. Felesleges reklámkiadásokra megy a költségvetés nagy része.
  10. Fejetlenség és kapkodás az árazásban.
  11. A környezeti változásokkal szembeni sebezhetőség.
  12. Elveszíted az ellenőrzést saját céges tevékenység felett…
  13. Nagyon apró részletekben elveszel.
  14. A stratégiai marketingvezetés el van különítve az operatív marketingtervezéstől.
  15. Hiányzik a marketing tervezés szervezeti tervezési rendszerébe a beillesztés.
  16. Egyszeri rutinként kezelik a marketinget az év egy rövid időszakában.

 

További hibák:

 

  • A vállalkozások egy része, melyek gyors növekedésű piacokon vannak, nem terveznek előre, hanem véletlenszerűen haladnak.
  • Ha a vezetőség nem hisz a marketing tervezésben, akkor nem fognak megvalósulni a tervezett fejlesztések. Ha versenyhelyzetben jó pozícióban áll a vállalkozás, akkor úgy gondolják, nem szükségszerű a továbbiakban a fejlesztés. Azonban ha nincs marketing terv, a vállalkozás egyre gyengébben teljesíthet.

 

Tanulj a hibákból, és Te a fentieket ne kövesd el!

 

Gál Andrea

Vállalkozz Itthon!

Megosztás
Vevőszerző céges podcast titkok
Mielőtt podcastot készítesz, el kell döntened, hogy videó vagy audio podcast lesz, ezt pedig a célcsoportod ismeretében tudod megtenni. Ha a célcsoportodat inkább az otthonról dolgozók alkotják, akkor válaszd a videót, ha viszont a mindig szaladgáló üzletembereket, üzletasszonyokat...
   2016-01-05    Vállalkozz!