Marketingtervezés leggyakoribb hibái
A stratégia kialakításánál figyelembe kell venni a marketing célokat és stratégiákat, valamint a becsült várható eredményeket. Az erőforrás menedzsmentbe a költségvetés és az első éves terv tartozik.
Sok vállalkozás szenved az általános felkészületlenségből fakadó terhektől, amikor reagálni kényszerülnek a változó környezeti tényezőkre, vagy próbálnának valamiféleképpen a helyzethez igazodni.
A leggyakoribb problémák, amik a marketing tervezési rendszer hiányából fakadnak
- Elveszíted a lehetőséget a profit termelésére.
- Nem készíted elő a tervezést.
- Nem ismered a tervezési fogalmakat.
- A hosszú távú tervekben lényegtelen, jelentéstartalom nélküli számok is szerepelnek.
- A célok nem reálisak.
- Hiányoznak a használható piaci információk.
- Belső konfliktusok lépnek fel.
- A vezetés nem hatékony.
- Felesleges reklámkiadásokra megy a költségvetés nagy része.
- Fejetlenség és kapkodás az árazásban.
- A környezeti változásokkal szembeni sebezhetőség.
- Elveszíted az ellenőrzést saját céges tevékenység felett…
- Nagyon apró részletekben elveszel.
- A stratégiai marketingvezetés el van különítve az operatív marketingtervezéstől.
- Hiányzik a marketing tervezés szervezeti tervezési rendszerébe a beillesztés.
- Egyszeri rutinként kezelik a marketinget az év egy rövid időszakában.
További hibák:
- A vállalkozások egy része, melyek gyors növekedésű piacokon vannak, nem terveznek előre, hanem véletlenszerűen haladnak.
- Ha a vezetőség nem hisz a marketing tervezésben, akkor nem fognak megvalósulni a tervezett fejlesztések. Ha versenyhelyzetben jó pozícióban áll a vállalkozás, akkor úgy gondolják, nem szükségszerű a továbbiakban a fejlesztés. Azonban ha nincs marketing terv, a vállalkozás egyre gyengébben teljesíthet.
Tanulj a hibákból, és Te a fentieket ne kövesd el!
Gál Andrea
Vevőszerző céges podcast titkok
Mielőtt podcastot készítesz, el kell döntened, hogy videó vagy audio podcast lesz, ezt pedig a célcsoportod ismeretében tudod megtenni. Ha a célcsoportodat inkább az otthonról dolgozók alkotják, akkor válaszd a videót, ha viszont a mindig szaladgáló üzletembereket, üzletasszonyokat...
Mielőtt podcastot készítesz, el kell döntened, hogy videó vagy audio podcast lesz, ezt pedig a célcsoportod ismeretében tudod megtenni. Ha a célcsoportodat inkább az otthonról dolgozók alkotják, akkor válaszd a videót, ha viszont a mindig szaladgáló üzletembereket, üzletasszonyokat...
2016-01-05
Vállalkozz!