Mire való a szervezeti coaching
A szervezetfejlesztés strukturált tevékenységekből áll, vagyis hogy a szervezet tökéletesítésére törekedj, együtt kell dolgoznod a vezetőkkel és a projektcsoportokkal is.
A szervezetfejlesztésben a célok rendkívül széleskörűek.
- Az a cél, hogy elérd a kollégákkal együtt, hogy mindenki képességeihez mérten, a cég érdekében megújuljon. Kreatív megoldások segítik a megújulást.
- Ezenkívül az is fontos cél, hogy az alkalmazottak alkalmazkodóképesek legyenek, ezáltal holisztikusan is növekedjen a rugalmasság.
- Nagyon fontos továbbá az is, hogy a különféle szervezeti szintek között megteremtsük az összhangot.
A coaching ezekre mind-mind nagyon jó alkalmat kínál.
A cégen belül dolgozó személyek fejlődését is szem előtt kell tartanod
Arra oda kell figyelni, hogy ne a cég teljes egészét, hanem a cég bizonyos részeit is fejleszd, vagy akár külön az egyének fejlődésére figyelj oda. Tehát a cégen belül dolgozó személyek fejlődését is szem előtt kell tartanod.
A szervezeti coaching egyik fő jellemzője az, hogy változás céljait a vezetők szabják meg.
Az is nagyon jellemző, hogy a változás érinti a cég összes rétegét. További jellemző még, hogy minden egyes személyt be kell vonni a változásba, cél, hogy javítsd a minőséget, és növeld a teljesítményt.
Magától értetődően a coach az emberi értékekre és pozitív képességekre fekteti a hangsúlyt, illetve rendszerszemléletű munkát végez. A szervezetfejlesztést éppen ezért tudományosnak és gyakorlatiasnak is mondhatjuk egyszerre.
Nem szokványosan indítja egy amerikai szoftvercég igazgatója állásinterjúját írja a Business Insider. Robert Reid az Intacct pénzügyi szoftvereket készítő cég vezetője rögtön a bemutatkozás után megkérdezi, hogy miről szeretne beszélni a jelentkező. A potenciális munkavállalót...
A 4D a coachingban („Appreciative Inquiry” (AI)) szemlélet még a 80-as években indult hódító útjára. Módszerével lenyűgöző fejlődésnek indulhatnak még a szerényebb teljesítménnyel rendelkező szervezetek is.
Mi az a coaching? A coaching szó az angol “coach” tőből ered, melynek magyar jelentése “edző”. A fogalom a magyar üzleti nyelvben elég új még, alig pár éves. Na, de hogyan tudod ezt Te személy szerint forintra váltani?