Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Mitől van mindig lehetőség piacra törni?

  •  Vállalkozz!
  • 2016-03-02 20:00:00
Óriási a verseny, rengeteg az azonos profilú cég. Miért van mégis mindig meg a lehetőség arra, hogy a piacra törj, piacot szerezz, piacot bővíts vállalkozásoddal?

 

Egy kisvállalkozást egyre könnyebb létrehozni, de egyre nehezebb beindítani, és még nehezebb folyamatosan és sikeresen életben tartani.

 

Minden tevékenységben, szakterületen, sőt még a részterületeken is hatalmas a vállalkozói tolongás. Úgy tűnhet, hogy szinte képtelenség egy kis helyet találnod a céged számára, és maximum a szerencsére bízhatod magad, hátha jó helyen leszel, jó időben...

 

De ha hihetetlennek tűnik is, a piacon mindig ott van az a kis hely az újonnan érkezők számára, amire neked szükséged lesz.
Összeszedtem egy listába azt a 4 tendenciát, amire mindig bizosan számíthatsz, hogy segíteni fogják a piaci helyfoglalásodat, akár első piacratörést, akár piacszerzést vagy -bővítést tervezel.

 

1) Mert vannak, akik csúszdába kerülnek
A kezdeti lelkesedés után sokan belefáradnak a vállalkozással járó folyamatos feladatokba, és egy csúszdába kerülnek:
elfogy a lendület - nem újulnak meg - unalmassá válnak - lecsúsznak.

 

Pedig a vásárlók a kellemes változatosságra is éppen annyira vágynak, mint az állandóságra a minőségben vagy az ismerős arcokra a személyzetben.

 

Ha nálad még tart a lendület, fordíts egy kis energiát a csúszdába került verseny-társakénál változatosabb, érdekesebb, vonzóbb ajánlatok kialakítására, és az ügyfeleik fel fognak figyelni rád!

 

2) Mert vannak, akik a felszállópályán vannak
Azok a vállalkozások, akik energikusak, változatosak, és képesek a megújulásra, igyekeznek gazdagabb vizekre evezni. Azért fejlődnek, hogy jobban jövedelmező üzleteket, drágább szolgáltatásokat, nagyobb megrendeléseket csinálhassanak. És hátrahagynak egyes tevékenységeket, sokszor ügyfélköröstül-mindenestül, ami nekik már nem üzlet - de neked még az lehet!

 

Figyeld a fejlődő cégeket az iparágadban, hogy egy új üzlet reményében mikor kezdik elhanyagolni egy-egy ügyfélcsoportjukat, és csapj le rájuk!

 

3) Mert vannak, akik alapozás nélkül versenyeznek
Jó tudnod, hogy a körülötted működő kis cégek zöme nem gazdálkodik és nem tervez, csak dolgozik. Csinálják, ami jön. Nem igazán számolnak a gazdasági törvény- szerűségekkel, a döntéseik inkább pillanatnyiak, mint előrelátók, az üzletmenetük esetleges. Sok kis céget bármi képes felkészületlenül érni, és a legtöbbjük üzleti "eszköztár" híján tehetetlenül szemléli, hogy mi történik.

 

Ha ilyen helyzetekben - amikor más kisvállalkozások megtorpannak, elbizonytalanodnak - gyorsan és jól reagálsz, beugorhatsz a helyükre, átveheted a pozíciójukat.

 

4) És mert a nagyobbak is tévednek
A nagyobb vállalkozások is egy pillanat alatt elbukhatnak. Túlzott kockázatot vállalnak, pénzügyi, fizetési problémába kerülnek, túlköltekeznek, rossz piaci modellre túl nagyot építenek... Zsugorodni kezdenek, és akár teljesen el is tűnnek a piacról, teljes ügyfélkört hagyva maguk után.

 

Járj nyitott szemmel, hogy mit kínálhatnál ezeknek a vevőknek a szolgáltatójuk után maradt üres térben!

 

Bár az elején azt mondtam, ne csak abban bízz, hogy jó időben leszel jó helyen, azért az időzítés fontos lesz számodra: figyeld a piacot és a versenytársaidat, mikor mutatják a fenti jeleket, hogy azonnal lépni tudj!


Sok Sikert!

Megosztás