Most komolyan: még mindig nem mobilbarát az oldalad?
A magyar honlapok mindössze 2 százaléka mobilbarát. Megdöbbentő ez a szám és hatalmas öngól. Egyrészt, mert ma már az elsődleges keresések (azaz nem a vásárlások, hanem a vásárlást megelőző nézelődések) fele mobil eszközről érkezik. Másrészt most a Google megbünteti a többi 98 százalékot. Hogyan teheti ezt meg? Nagyon könnyen, mivel ő a legnagyobb kereső, és egyszerűen lerontja a nem reszponzív oldalak rankingjét. Talán már tapasztaltad is, hogy a találati listában az utóbbi időben rosszabbul szerepelsz.
Mindenekelőtt ellenőrizd ezen a felületen, hogy a Google mobilbarátnak érzékel-e. Ha gyors megoldást szeretnél, nem kell a teljes oldalt újraprogramozni (bár ez lenne a legjobb), elég ha fejlesztetsz egy m.tehonlapcímed.hu oldalt, ahol a minimális információ megvan a cégedről.
Mielőtt részletesebben szót ejtenénk a címben szereplő fogalmakról, határoljuk be őket, mit is jelentenek pontosan. A webergonómia (web usability – használhatóság) tulajdonképpen a marketing egyik részterületéhez tartozó fogyasztói magatartást vizsgálja árgus szemekkel.
A közösségi marketing egy hosszú távú, minden területre kiterjedő marketing stratégia része: ha valaki egyszer ráérzett az ízére és a sikerekre, az már nem tud csak úgy kiszállni belőle.
A LEGO-t mindenki ismeri, bizonyára neked is volt legalább egy kis doboznyi műanyag kockád, melyekből elmélyülten építettél fel babaházat, autót, puskát.
2015-ben a mobil eszközök ugyanolyan figyelmet érdemelnek a látogatószerzésben, mint az asztali gépek; egyik eszköz sem kerülhet ki a fejlesztés és a keresőoptimalizálás fókuszából.