Sikered egyik kulcsa: Pénzügyi terved! 3. rész
Hitel, vagy egyéb források:
Megmutatja, hogy vállalkozásunkat hitelből, vagy milyen egyéb forrásból kívánjuk finanszírozni, és ezeket hogyan, milyen ütemezésben kell visszafizetni, részletezve a kamatot, és a tőkét. Egyéb források lehetnek kockázati tőke, tagi kölcsön (a vállalkozás tulajdonosi köréből magánszemélyként a cég számára adott kölcsön), visszatérítendő támogatás.
Beruházási terv:
Milyen ingatlanokkal, járművekkel, gépekkel és egyéb berendezésekkel kívánjuk elindítani és működtetni, vagy fejleszteni a vállalkozásunkat, ezek beszerzése mikor történne, mennyibe kerül, milyen finanszírozással történne, és mennyi ideig tudjuk ezeket használni, mikor szükséges a cseréjük.
Bevételek:
Itt látjuk, hogy termékeinket, vagy szolgáltatásainkat mekkora mennyiségben, ill. milyen áron kívánjuk értékesíteni.
Költségek, ráfordítások:
Itt részletezzük, hogy a vállalkozás indítása, és működtetése, milyen egyszeri, és folyamatos költségekkel jár, mik az állandó, és változó költségek, amikkel számolnunk kell. Mik lehetnek ezek a költségek? Kezdeti beruházás költségei, ingatlan, jármű, egyéb gép, vagy berendezés, árukészlet, munkabérek, azok járulékai, egyéb adók, biztosítási, könyvelési díjak, stb. A pénzügyi terv készítésének ez az egyik leglényegesebb része, nagyon fontos, hogy próbáljunk meg összeszedni minden olyan várható költséget, amivel számolni kell.
Fedezeti pont:
Megmutatja, hogy az értékesítés mekkora volumen esetén fedezi éppen a felmerülő költségeket, tehát ez az a pont, ami alatt a vállalkozás veszteséges, felette nyereséges.
Mérleg:
Egy adott időpontra vetítve megmutatja, hogy milyen tételekből tevődik össze a vállalkozás vagyona (melyek a vállalkozás eszközei), és ennek a vagyonnak melyek a finanszírozási forrásai (források).
Eredmény kimutatás:
Megmutatja, hogy milyen mértékben nyereséges vagy veszteséges a vállalkozás, tartalmazza az értékesítés nettó árbevételét, az egyéb bevételeket, a különféle költségeket, ráfordításokat, értékcsökkenéseket, a pénzügyi műveletek bevételeit és kiadásait, az üzleti tevékenység és pénzügyi műveletek eredményeit.
Cash-Flow:
a vállalkozás pénzáramlásának, állományváltozásának figyelemmel kísérése egy adott időszakon belül, a pénzeszközök képződésének és felhasználásának folyamatáról, a vállalkozás likviditásának alakulásáról tájékoztat. Látható belőle, hogy egy adott pillanatban a vállalkozásnak mennyi pénze van, azt, hogy adott időszakon belül mennyi pénzt költhet el, úgy, hogy ne veszélyeztesse a cég biztonságos működését.
Sikeres pénzügyi tervezést kívánok!
Gál Andrea
Tegnapi cikkünk folytatásaként, mélyüljünk el tovább a pénzügyi tervezés rejtelmeibe. Már tisztáztuk, mire jó az üzleti terv, kinek kell készítenie illetve miért szükséges. A mai napon megismerkedhetünk a pénzügyi tervezés részeivel illetve a jó terv ismérveivel.
Bizonyára, most vakarod a fejedet, hogy minek nekem pénzügyi terv! A vállalkozás működtetése egyszerű, minél több árbevétel kell, abból majd fedezem a kiadásaimat, a megmaradt árrés pedig az enyém.