Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Szupermodellek voltak, szupergazdagok lettek

  •  Lifestyle
  • 2015-10-22 18:30:00
  • investor.hu
Kifutók, címlapok, csillogás - azt hihetnénk, ezekkel együtt dől a pénz is. A modellkedéssel még mindig nagyon jól lehet keresni, de egyszer abba kell hagyni. És hogy mi jön utána? Többen is bebizonyították, hogy még több pénz, még nagyobb siker.

 

Bár még csak áprilisban köszönt el a kifutótól, az elmúlt napokban megint tele volt a nevével a sajtó és a közösségi média. Ahogy a legtöbb leköszönő modell, Gisele Bündchen sem válik meg egyik pillanatról a másikra a modellkarriertől, most például ő lett az egyik legmenőbb amerikai cipőtervező, Stuart Weitzman első reklámfilmjének főszereplője.

 

Jöhet a tévézés

Hatalmas sikerrel járta be az internetet a videó, amelyben a kétgyerekes, szexi anyuka fekete-fehér tornadresszben félmeztelen modellfiúk között táncol Stuart Weitzman őszi kollekciójának 575 dolláros (mintegy 161 ezer forintos) cipőjében. A kisfilmet az MTV WMA díjátadóján is bemutatták. Ha a történelem valóban ismétli önmagát, akkor ez a videó akár Bündchen első lépése is lehet a szórakoztatóipar felé.

 

Gisele Bündchen Colcci kreációjában a Sao Paulo Fashion Weeken, áprilisban. Ez volt az utolsó kifutós fellépése. - Forrás: AFP/Nelson Almeida

 

A 35 éves, brazil születésű Bündchennek egyébként most sincs oka panaszra, a neve már régen branddé vált, ugyanis 14 éve tervezi a neve alatt futó Ipanema strandpapucsokat a brazil Grendene cipőgyárnak. Nagyrészt a népszerű papucsnak is köszönhető, hogy Gisele tavaly felkerült a világ leggazdagabb embereinek listájára, a Forbes idei összesítése szerint ő a világ legjobban fizetett modellje, vagyona eléri a 44 millió dollárt. Ezzel az összeggel a világ legjobban fizetett hírességeinek listáján ő a 46.

 

Másnak is bejött a váltás

Hiába, a történelem ismétli önmagát, hiszen több exmodell még sikeresebb a „második karrierjében”, sokan közülük egyenesen multimilliomossá is váltak. Ott van például a német születésű Heidi Klum,aki a híres Sports Illustrated magazin fürdőruhás számaival vált igazán ismertté, pedig 13 évesen már a Victoria’s Secret fehérnemű cég egyik „angyala” volt. 

 

Heidi Klum - Forrás: AFP/Michael Loccisano

 

A 41 éves Klum modellkarrierje után elment tévézni: A kifutó (Project Runway) című műsor producere és műsorvezetője is lett, utóbbi tevékenyéségéért még Emmy-díjat is kapott. Elindította saját ékszerkollekcióját, a QVC-t, tervezett a Birkenstock gyógypapucs cégnek és a Jordache ruházati márkának is. Volt a Barbie nagykövete is, de újabban az America’s Got Talent tehetségkutató egyik zsűritagjaként láthatja a közönség.

 

A Forbes becslése szerint Klum évente mintegy 20 millió dollárt keres, ami kb. 5,6 milliárd forintnak felel meg. Az exmodell azt állítja, sikerének titka „az erős vágy az után, hogy mindig valami jobbat csinálj, próbálj ki valami újat és ne félj a kudarctól." 

 

Nem veszik őket komolyan

Modellként a legmenőbb divatfotósok kedvence volt, olyan nagy tervezőket inspirált, mint Versace vagy Calvin Klein, az 59 éves szomáliai Iman mégis azt állítja, nem könnyű egy modellnek munkát találni az üzleti világban. „A modelleket nem veszik komolyan” – mondta egy 2013-as interjúban.

 

Iman szerint a modelleket nem veszik komolyan az üzleti életben. - Forrás: AFP/Andrew H. Walker

 

Neki azért mégis sikerült betörni, hiszen az igazi hírnevet a róla elnevezett Imancosmetics nevű kozmetikai cég hozta meg neki, amely afroamerikai nőknek gyárt kozmetikai cikkeket. Iman termékei az olyan hétköznapi bolthálózatok polcait is ellepték, mint a Wal-Mart, a Walgreens és Target, így évente mintegy 25 millió dollárnyit adnak el belőlük.

 

Kifutóról a bútoriparba

Volt idő, amikor Cindy Crawford volt a világ legjobban fizetett modellje, ami évi 6,5 millió dollárt jelentett neki. A most 49 éves üzletasszony azonban a modellkedés után a bútoriparba evezett át. 

 

Cindy Crawford a modellkedés után a bútoriparból lett milliomos. - Forrás: AFP/Frazer Harrison

 

A nevével fémjelzett a lakberendezési kollekciói a nappali bútoroktól a konyhaasztalokig mindenre kiterjednek, és állítja, hogy „minden megtalálható bennük, ami a lakberendezésben fontos: stílus, minőség és érték”.

 

Azért a szépségiparból Crawford sem maradhat ki teljesen, hiszen segített a Meaningful Beauty nevű kozmetikai cikkek kifejlesztésében. Ezek a termékek pedig évi 175 millió dolláros eladást produkálnak. „Senki nem ismeri jobban a márkáimat, mint én” - mondta egyszer. 

 

Szupergazdaggá tette a stílus

Bár egymás után tizenháromszor szerepelt Sports Illustrated fürdőruhás számaiban, Kathy Irelandet a modellkedés utáni karrierje tette szupergazdaggá. 

 

Kathy Ireland modellből lett multimilliomos vállalkozó - Forrás: AFP/Angela Weiss

 

Szinte mindenhol előfordul, de alapvetően márkája, a Kathy Ireland Worldwide (kiWW) egy életstílust jelent. Ireland vagyona eléri a 350 millió dollárt (közel 100 milliárd forint), a License Global Magazine szerint övé a világ 28. legerősebb márkája, hiszen évente 2 milliárd dollárnyit adnak el a nevével fémjelzett tárgyakból.

 

Ireland egyébként a divatvilág ötven legbefolyásosabb embereinek egyike, a nagy promóciós eseményeket, megnyitókat mégsem szereti, mert ahogy a Forbesnak is mondta, „minden egyes üzlet megnyitóján megjelenik egy tucat fickó a Sport Illustrated ötszáz éves példányával”.

 

Tévézés, regényírás és egy kis Harvard

A sorból természetesen nem maradhat ki a 41 éves Tyra Banks sem, aki annak ellenére, hogy egy időben főállású modell, sőt a Victoria’s Secret angyala is volt, ma már vitathatatlanul tévés karrierjéről ismert. Ő indította el ugyanis az „America’s Next Top Model” (itthon Topmodell leszek címmel futott) című modellválogató sorozatot.

 

Banks Emmy-díjat nyert a sorozattal, amelyről azt írta az Instagramján, hogy idén újra indul.

 

Tyra Banks a Harvardon is tanul - Forrás: AFP/Alberto E. Rodriguez

 

A kaliforniai modell több filmben is szerepelt, például a Sakáltanyában, A férjfogóban és a Hannah Montana filmben is, belekóstolt az írásba is, Modelland című regénye a New York Times best sellere lett, de internetes vállalkozóként is kipróbálta magát.

 

Mindeközben úgy érezte, nem ért eléggé az üzlethez, ezért beiratkozott a Harvard Business Schoolba, de elismerte, hogy a tanfolyam néha nagy kihívás számára. Mindenesetre pénze megszámolásához jól jöhet neki a matektudás, ugyanis már ő is szerepel a leggazdagabb modellek listáján, 2013-ban a vagyona már 90 millió dollárnál járt,ami kb. 25 milliárd forintnak felel meg.

 

Barnóczki Brigitta

Forrás:

www.investor.hu

Megosztás
Őszinteség az üzleti sikerért
A sikeres emberek őszinteségre törekszenek. Annak érdekében, hogy elégedettek legyenek magukkal és megnőjön az önbecsülésük, őszintén viszonyulnak a vásárlóikhoz és az ügyfeleikhez.
   2015-10-04    Lifestyle
Az elszigetelődés évszázadát éljük. Vagy nem.
A csapból is az folyik, hogy az emberek egyre inkább bezárkóznak a saját kis világukba, és nem engednek közel magukhoz szinte senkit. Bizalomhiány miatt hódít a szingli életvitel, a barátokra teszünk, emberi kapcsolatainkat nem ápoljuk. Mennyire állja ez meg a helyét?
   2015-09-25    Lifestyle
Magabiztosan az irodában: A kétpólusú magabiztosság
A magabiztosság kimondatlanul is munkahelyi elvárás. Elvárja a főnök, a munkatársak, a beosztottak, de még a postás is. Olyan világban élünk, ahol a magabiztosaknak áll a zászló; ők kapják a fizetésemelést, őket léptetik elő, az ő véleményük a döntő, rájuk mosolyognak szebben.
   2015-09-22    Lifestyle