Termék/szolgáltatásfejlesztés titka 3.rész
A harmadik, teljes SWOT elemzése egészen új megvilágításba került, és nagyon hatákonyan tudtam ezen keresztül elmondani nekik, hogy milyen pontokon lenne érdemes újragondolni az adott vállalkozás működését; és miként tudnának méginkább a termékek és szolgáltatások helyett az ügyfelek szempontjaira gondolni. Hogy itt mi volt a lecke? Bár nagyon fontos a korai fázisban letenni egy ‘elvileg működőképes’ üzleti tervet, ezek szinte soha nem élik túl (eredeti formájukban!) a hús-vér ügyfelekkel történő első találkozást. Ezért fontos, hogy minél korábban bukj el kezdeti terveddel és tudd módosítani az üzleti modelledet egy valóban fenntartható irányba.
A lentiekben megosztjuk veled az üzleti ötlet keresés titkát!
1. titok: Az üzleti ötlet keresés aranyszabályai
- Keresd a problémát magad körül!
- Mérlegeld, hogy a probléma mennyire lokális?
- Becsüld meg, hogy a probléma mennyire kapcsolódik a mindennapi életvitelhez!
- Gondold át mennyire súlyos a probléma?
- Megvalósítható számodra afeladat?
- Találd ki milyen értéket tudsz eladni a probléma megoldásával a leendő vevőidnek?
2. titok: Vásárlói érték szem előtt tartása
4. titok: Teendőd, ha meg van az ötleted!
- Tisztázd a vállalkozás indításod célját!
- Mennyi pénzt szeretnél keresni?
- Mennyi időt kívánsz a vállalkozással eltölteni?
- A vállalkozás elindításához szükséges ismeretekkel rendelkezel?
- Megfelelő tudás, szakértelem birtokában vagy a tevékenységhez kapcsolódóan?
- Mekkora méretű vállalkozást szeretnél?
- Figyeld, tanulmányozd a konkurenciádat!
Sikeres ötletelést!
Gál Andrea
Felejtsd el az üzleti tervedet és gondolj vállalkozásodra 9 építőkockaként, amelyek együttesen egy történetet mesélnek el.
Tegnapi sorozatunkat folytatjuk, ami a termék és szolgáltatásfejlesztés titkába avat be, hogy hosszútávon működő vállalkozásodat meg tudd alapozni!
Amikor vállalkozásunkat megalapítottuk és elkezdtük a szolgáltatásunkat, termékünket értékesíteni, sajnos nem dőlhetünk hátra.