Tíz dolog, amit mindenféleképpen kerülj el, ha sikeres vállalkozó akarsz lenni.
Növelni akarod az esélyeid, hogy ne a vesztesek közé kerülj? Kezdhetnéd azzal, hogy elkerülöd a következőket:
1. Irigy és féltékeny vagy mások sikerére
Más sikere még akkor is motiválhat, ha éppenséggel a konkurenciád. Mindenkiben megvan az esély a győzelemre, de csak az idődet pazarolod, ha a vetélytársad eredményeire figyelsz, ráadásul eközben céged is mellékvágányra futhat.
2. Mindig hátratekintesz
Lesznek nehéz idők, komoly döntések, és bizony, kudarc is fog érni. Ne hagyd, hogy a nehézségek megállítsanak, jöjj rá a megoldásra, töretlenül folytasd az utad és soha ne nézz hátra!
3. Kifogást keresel
Ha rossz döntést hozol, vagy valami nem úgy alakul, ahogy korábban tervezted, ne a kifogások keresésével törődj! Inkább keresd meg a probléma forrását, és fogd fel egy tanulságos leckeként. Ha rájössz a probléma okára, többet nem fogod elkövetni azt, de ha csak kifogásokat gyártasz, újra és újra ugyanabba a hibába fogsz esni.
4. Abbahagyod a tanulást
Sem a korod sem a tapasztalatod, sem a sikereid nem jelentik azt, hogy már mindent tudsz, ugyanis ilyen ember nem létezik. Mindenkitől lehet tanulni, legyen az egy milliárdos, vagy éppenséggel egy kezdő vállalkozó.
5. Negatív kisugárzású emberekkel veszed körül magad
Kerüld, mint a pestist az olyan embereket, akik mindig reklamálnak, kifogásokat keresnek, vagy negatívan állnak a dolgokhoz. Mindegyikünk ismer ilyeneket. Nem számít, hogy mit mondasz nekik, ők mindig megtalálják a rosszat a terveidben, és ha nem figyelsz, lehúznak a saját szintjükre. Pozitív gondolkodású, célratörő emberekkel vedd magad körül, akik sokkal inkább inspirálnak, sem mint hátráltatnak téged.
6. Terv nélkül kezded a napod
Az idő menedzselése döntő fontosságú vállalkozásod sikerében. Véges számú időd van a teendőidre, ezért tudnod kell, hogy mely kérdések élveznek prioritást az adott napon. Ha nem vagy képes megtervezni a feladataidat, akkor igen hamar nagy bajban leszel. Az este végeztével mindig szakíts időt arra, hogy összeírod a másnapi teendőid listáját!
7. Félsz változtatni
Ha sikereket akarsz elérni, akkor mindig képes vagy változtatni a terveiden, vagy a hosszú távú stratégiádon. Képzeld el, ha az Apple soha nem változtat, és még mindig csak számítógépeket gyártana… Az iPod után elkezdtek okostelefonokat, majd tableteket gyártani, hamarosan pedig piacra dobják az első Apple Watch órájukat is. Régen „csak” egy számítógépet gyártó cég volt, ma már pedig egy fogyasztói elektronikai óriás.
8. Csak beszélsz, de nem cselekszel
A sikeres vállalkozók nem dőlnek hátra és mesélnek arról, hogy mibe fognak belekezdeni legközelebb… Ők megtervezik és végrehajtják azt, amit akarnak. Semmi sem valósul meg pusztán a szavak erejétől, és senkit nem érdekelnek az olyan szavak, amelyeket nem követnek tettek.
9. Csak a pénz érdekel
Ahelyett, hogy a pénzt hajkurászod, koncentrálj inkább arra, hogy olyan szolgáltatást vagy terméket készítesz, amely megkülönböztet a többiektől, és valódi értéket jelent. Ha így teszel, a pénz magától fog jönni.
Hazudnánk, ha azt mondanánk, hogy a pénzkeresés nem fontos, azonban, ha a terméked minőségére koncentrálsz, azzal szükségszerűen megágyazol a pénzbeli sikerednek is.
10. Hagyod, hogy a kudarc megállítson
Statisztikák szerint a legtöbb újonnan alapított vállalkozás megbukik. Azonban minden sikeres vállalkozó tudja, hogy a bukás néha elkerülhetetlen, de ezt a sikerük egyik elemeként értékelik, így tanulva korábbi hibájukból felállnak és haladnak tovább
Jó példa erre James Dyson, akinek 5126 prototípusa bukott meg, azonban az 5127. bejött, és a legtöbbet eladott zsák nélküli porszívó lett az Egyesült Államokban. Vagyona jelenleg 4,5 milliárd dollár, amit azzal ért el, hogy a kudarc nem tántorította el.
forrás: entrepreneur.com
„Milyen érzés lenne, ha a Te céged uralna egy adott piacot az egész világon? Milliomos lennél, és mindent el tudnál érni, amire csak vágysz?” A tavalyi Chicago Ideas Week-en több sikeres vállalkozó is tartott nyitóbeszédet, akik a fenti gondolatmenettel kezdték beszámolóikat.
Sajnos mind az üzleti világban, mind a hétköznapi életünkben legtöbbször mi magunk vagyunk a legnagyobb ellenségünk. Olyan döntéseket hozunk, amiket nem is szeretnénk; leromboljuk saját magunkat, ahelyett, hogy felépítenénk; vagy újra és újra elkövetjük ugyanazt a hibát.
A kis- és közepes vállalkozások adják a gazdaság gerincét, miközben az emberek egyrészt kezdik felismerni fontosságukat, másrészt egyre inkább vonzóvá válnak azok az értékek, melyek miatt megéri vállalkozást alapítani.