Trendek, amik átalakítják a munkáról alkotott világképünket
A változás alapjai abban foghatóak meg, hogy ki dönt arról, hogyan lesz elvégezve a feladat. Míg korábban a vezetőnek kizárólagos felelősségei közé tartozott ennek meghatározása, manapság egyre nagyobb teret nyernek ezen a téren a munkavállalók is, mivel tehetséges emberekre sokkalta inkább a cégek vannak rászorulva, és nem fordítva… De miért és miért pont most? Milyen trendek uralják a munka világát, és hova vezetnek ezek? Erre keresi cikkünk a választ.
Elsőként gondolj bele abba, mit tettél volna, ha valaki tíz évvel ezelőtt elmondja neked, hogy mennyi mindent fogsz megosztani magadról a világgal. Kinevetted volna ugye? És most nézz rá a facebook oldaladra! Ugye-ugye… Sokkalta kényelmesebben élünk nyilvánosabb életet, mint korábban. Megosztunk dolgokat, közösségeket építünk, együttműködünk másokkal, meghatározzuk a világot a tapasztalataink által az ismerőseinknek. Ezek az új szokások pedig egyre gyorsabban szivárognak be a munka világába, jelentősen átalakítva azt.
Big data, felhő, internet, automatizáció, robotok stb. A technológiai fejlődés életünk minden szegmensét átalakítja. Az új információs és kommunikációs technológiák elterjedésével a munkavállalók nincsenek sem helyhez, sem időhöz kötve, a távmunka óriási potenciált rejt magában, miközben a munkafolyamatok gépiesedése átalakítja képzetünket a munkáról. A felhő alapú szolgáltatások segítségével szinte bármit bármikor elérhetünk virtuálisan, míg az internetnek köszönhetően pillanatok alatt elárasztanak minket a kért, kéretlen információk ezrei.
A „millenniumi nemzedék” napjainkban áll munkába, ráadásul nemsokára többségben lesznek a munkaerőpiacon, ez pedig radikális változásokat fog előidézni, mivel szinte teljesen más preferenciarendszerrel rendelkeznek, mint a szüleik. Több komponensből álló ajánlatokat várnak munkáltatóiktól, előtérbe helyezik személyes ambícióikat, az egyik legfontosabb elvárásuk pedig a munkahelyi fejlődési - és tréning - lehetőségek, miközben rugalmas munkaidőben szeretnének a leginkább dolgozni. Ugyanakkor a gazdasági válság miatt ez még nem domborodik ki, hiszen kompromisszumokra kényszerülnek a munkavállalás kapcsán.
Talán ugyanehhez a nemzedékhez kapcsolódik a legjobban a mobilitásra, idegen környezetben történő tapasztalatszerzésre való nagyfokú hajlam is, hiszen ma már sokkal kevésbé kötődnek a munkavállalók városokhoz, országokhoz. Egy megfelelő állásajánlatért minden korábbinál egyszerűbb döntés lehet elhagyni az országot, mivel a kommunikáció és a közlekedés fejlődésének köszönhetően egyszerűbb a kapcsolattartás az otthon maradottakkal.
Végezetül érdemes megemlíteni a globalizációt is, aminek köszönhetően a Föld egy óriási piaccá vált számodra. Lehetsz a bolygó akármelyik pontján, ha megfelelő minőségű terméket, szolgáltatást állítasz elő, bárhol találhatsz vevőt rájuk. Ügyfeleid lehetséges köre kiszélesedik, aminek köszönhetően a világ egyetlen óriási lehetőséggé változott.
Ezek azok a trendek, amelyek a világot uralják és uralni fogják a jövőben. Mint vállalkozó, létfontosságú számodra, hogy időben felismerd ezeket, hiszen a gyors adaptáció lényeges céged túléléséhez. Így hát azt tudjuk tanácsolni neked, hogy a hosszú távú stratégiád elkészítésekor mindenféleképpen vedd figyelembe azokat a pozitív, illetve negatív hatásokat, amelyeket a fentebb említett irányok okozhatnak.
Ne feledd, aki lemarad, kimarad!
Te ugye nem akarsz lemaradni? Láttad már az új vállalkozói csomagjainkat? Még nem? Akkor itt az idő, hogy megismerd őket!
Habár a vezetői viselkedés könnyedén megtanulható tankönyvekből is, ám a cégvezetés tipikusan egy olyan műfaj, amelynek elméleti és gyakorlati oldala gyakran szöges ellentétben van egymással.
2010. január elsejétől van lehetőség arra, hogy ha az egyéni vállalkozás, mint vállalkozási forma nem hozta meg a várt eredményeket, akkor a vállalkozó a vállalkozási tevékenységét szüneteltesse.
Vajon van-e szerepe, és ha igen, mekkora része van egy vevőszolgálatnak a vállalkozások sikerességében vagy bukásában? Van realitása annak, hogy a vevőszolgálat válhat adott esetben az üzleti siker vagy bukás fő tényezőjévé?