Túl sokat tévézünk
Tavaly a teljes magyar lakosság ugyanannyit nézte a tévét, mint egy évvel előtte, átlagosan 286 percet töltenek naponta a négy évnél idősebbek a készülékek társaságában. Emelkedett a 18 év alattiak tévénézéssel töltött ideje: 3 óra 11 percről 3 óra 22 percre, míg a 18-49 éves korcsoportba tartozóké 4 óra 1 percre nőtt. Az 50 év feletti polgárok átlagosan 6 óra 10 percet töltöttek televíziózással, mindössze 5 perccel kevesebbet, mint 2013-ban.
Tavaly jelentősen csökkent az RTL Klub és a TV2 nézői aránya, azaz folytatódott a kábeltévék, kisebb tematikus csatornák népszerűségének növekedése. A két legnagyobb kereskedelmi tévé 2012-ben még 33,7 százalékos közönség megoszlással számolhatott együttvéve, de ez 29,6 százalékra csökkent egy év lefolyása alatt.
Az általános szórakoztató csatornák részesedése 17,1 százalék, a közszolgálati csatornáké 14,8 százalék volt. Ez az általános szórakoztató csatornák esetében 1,9 százalékpontos, a közszolgálati csatornák részéről 0,6 százalékpontos gyarapodást jelent 2012 ugyanezen időszakához képest. Ennél is nagyobb mértékben, 0,8 százalékponttal nőtt a tavalyi évben a filmcsatornák részesedése a nézett időből.
Mi a legnépszerűbb?
- a filmcsatornák közönség megoszlása 8,9 százalékra nőtt,
- míg a gyerekadók közönségaránya 5,2 százalék,
- a hírcsatornáké 4,1 százalék,
- az ismeretterjesztő adóké 4,7 százalék,
- a sportadóké 2,5 százalék,
- a zeneadóké 2,6 százalék,
- az életmódcsatornáké pedig 2,2 százalék volt.
A vételi felület szerinti néző-összetétel adatokból észrevehető, hogy a nézési időn belül a továbbiakban is meghatározó az analóg kábeltelevízióra előfizetők megoszlása (34,3%), de 2012-höz képest 4,2 százalékponttal csökkent.
A digitális műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése a közönségen belül 27 százalékra nőtt, a digitális kábel / IPTV előfizetőké 4,7 százalékpontot emelkedett (23,6%), míg a csak földi vétellel rendelkezők részesedése 2,1 százalékponttal csökkent 15,1 százalékra. 2013-ban a teljes lakosság 4 év feletti rétegét alapul véve naponta átlagosan 7,1 millió ember kapcsolta be legalább egy percre a televízióját, és közülük 6,7 millió nézett meg legalább egy reklámot.
Az egy főre jutó átlagos napi hirdetésnézési idő 23 percre emelkedett, ez a teljes TV-nézési idő 8 százaléka. Egy néző naponta átlagosan 78 darab reklámot tekintett meg.
A Nielsen Közönségmérés adatai szerint 2013-ban az elemzett magyar nyelvű televízió csatornákon újra csúcs mennyiségű, együttesen 4 460 296 darab hirdetés került adásba. Az egy napra jutó átlagos megjelenésszám 12 220 darab volt, összesített hosszát alapul véve pedig a TV-reklámok 30 ezer órát, csaknem 3,5 évet tettek ki a tanulmányozott 47 csatorna műsoridejéből.
A reklámok legnagyobb hányada 30 másodperces volt, ezután jönnek a 20 majd a 15 másodpercnyi idejűek. Ugyan a 25 másodperces filmeknek gyakoriság alapján a negyedik helyre futotta csak, egy reklámfilm átlagos hossza így is szinte ugyanennyi, 24.6 másodperc volt. A hirdetési blokkok egytizede csupán egyetlen szpotot ölelt fel, 42 százalék 2-5 darabot, 38 százalék 6-10 darabot, míg 10% ennél is nagyobb mennyiségűt tartalmazott.
Tavaly 556 hirdető ezernél is több márkát hirdetett 6 868 féle eltérő reklámban, melyek közül 5 521 volt egészen új hirdetés, azaz olyan, amely első alkalommal 2013-ban került adásba. Egy reklám átlagosan 649-szer került képernyőre.
A hirdetések zöme
- a “Gyógyhatású készítmények” csoportba tartozott (952 013 db),
- ezután következett az “Élelmiszer” (566 634 db) és
- a “Szépségápolás” (550 405 db).
Ez a három csoport jelentette a megjelenések 46 százalékát.
A leggyakrabban hirdetett termékkategória
- a”Megfázás elleni készítmények” (222 165 db) volt,
- ezt követte az “Élelmiszerkereskedelem” (207 647 darab)
- és a “Fájdalomcsillapító, nyugtató” (152 023 darab).
A képernyőre kerülési szám szerinti első 10 termékosztály a teljes piac 32 százalékát ölelte fel. (Forrás:Mfor/Nielsen)
Napi majdnem 5 óra… szerinted nem lenne érdemes ennyi időt máshogy eltölteni?
A bűntudat gát a boldogság útjában. Szabaduljunk meg tőle! Négy lépés és menni fog!
A közhiedelemmel ellentétben még ma is léteznek olyan fogások, melyekkel listát építhetsz. Itt van belőlük mindjárt kilenc!
Vajon miért nem növekedsz úgy, ahogy szeretnél? Miért van az, hogy új ügyfelek, vevők felkutatása helyett inkább teszel-veszel egész nap, csak hogy úgy érezhesd, hogy haladsz (közben pedig nem is)?