Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Üzleti lehetőség felismerése, azonosítása, felmérése, értékelése

  •  Vállalkozz!
  • 2016-04-04 17:55:00
A vállalkozás életképessége sok tényező együttes vizsgálatával határozható meg. Alapvetően arra a kérdésre keressük a választ, hogy az ötlet, a termék, a szolgáltatás a piac számára eladható-e, és van-e ezekre fizetőképes kereslet.

 

Hiába a jó ötlet, a jó minőségű áru vagy szolgáltatás, ha nincs olyan vételi készség, ami azokat képes megfizetni, s a vállalkozó számára jövedelmet, vállalkozása számára hasznot termel.

 

Az üzleti lehetőség vizsgálata az alábbiakra terjedjen ki:

 

1.Piacképesség

A vállalkozás alapításakor tájékozódni kell arról a piacról, ahol meg akarunk jelenni, mint vállalkozás. Ez mind a kínálati oldalra, mind a vevői oldalra értendő. Azaz a termékünk, a szolgáltatásunk milyen környezetben versenyez, valamint, hogy a vállalkozásunk honnan vásárolja a működéséhez szükséges anyagokat, eszközöket és szolgáltatásokat.

A fő kérdés: van-e vásárlóerő, ami a vállalkozás működését megalapozza?

 

2.Versenyképesség

Az adott piacon megméri a vállalkozás teljesítményét. A versenyképesség egy olyan dinamikus viszony vállalkozás és piac között, amelyben a folyamatos változások játsszák a főszerepet. A fő kérdés: képesek vagyunk-e a változások kihívásainak megfelelni?

 

3.Működőképesség

A vállalkozás azon képessége, ami a piacképes termékek előállítása mellett a piac által preferált szolgáltatási színvonalat is magában foglalja. Ehhez megfelelő tudással rendelkező szakemberek kellenek (jogi, emberi erőforrás gazdálkodási, pénzügyi stb.), valamint megfelelő technika, technológia a gyártáshoz.

 

4.Üzletképesség

A vállalkozásnak ismerni kell az indulás és a tartós működés költségeit ahhoz, hogy fel tudja mérni, mikorra válik tevékenysége nyereséget hozóvá, vagy milyen további erőforrások bevonására van szükség.

 

Klapka György egy interjújában így az üzleti ötletről "Ami nem reális, azt egyből dobom is félre, ami viszont reális azt a végletekig menően megvizsgálom, akár éjszakákon át is számolgatok, mindent megtervezek. Persze, azt eldönteni, hogy mi reális és mi nem, rengeteg év tapasztalata és kudarcai szükségesek! :)"

Megosztás