Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Üzleti tervezés: a vállalkozásod sikerét így tervezd meg lépésről lépésre. 2.rész

  •  Vállalkozz!
  • 2015-06-30 09:05:00
  • Rácz-Akácosi Attila
Tegnapi cikkünkben elkezdtük az üzleti tervezés általános pontjainak bemutatását, és röviden összegeztük a "kezdő rövid összefoglalás" tartalmi elemeit. Most ennek a cikknek a folytatása következik

Az üzleti tervezés egy jól átlátható, logikus folyamat, gyakorlatilag egy olyan speciális dokumentum megalkotása, ami egy vállalkozás jövőjét mutatja be. Átláthatjuk általa azt, hogy mit akarunk csinálni a jövőben, és azt hogyan szeretnénk ezt véghez vinni.

Az üzleti terv a te stratégiád, itt írod le az lépéseket a célod felé, és szeded listába az erőforrásaidat.

A tegnapi nap után, ma az alábbi kulcselemekkel ismertetünk meg:

1. Eladás és marketing

Egy üzletember számára létfontosságú, hogy sikeres legyen, és elérje a kitűzött célját. Ehhez azonban néhány kérdést fel kell tennie magának, és persze válaszolnia is kell rájuk!

1.1 “Hogyan lesz a termékem vagy szolgáltatásom megfelelő az ügyfelek igényeinek?”

1.2 ”Milyen helyzetben lesz a termékem a piacon?”

  • Ez a kérdés az, ahol meghatározzuk, milyen áron, milyen minőségben kerül majd a fogyasztók elé a termék.
  • Milyen rendelési mutatók várhatók különböző esetekben.

1.3 Hogyan fogsz majd eladni az ügyfeleknek?

  • Például telefonon, interneten keresztül, ügynökök segítségével, vagy szemtől szemben?
  • Meg kell tudnod jósolni előre, meddig lesz eladható a terméked!
  • Sok új vállalkozás alábecsüli az időt, és minden egyes megrendelést sikernek vesz.
  • A kapcsolatteremtés, és a hálózat létrehozása mindig előrébb fog majd vinni.
  • A siker után meg tudod majd ismételni ugyanazt? Ha nem, akkor nehéz lesz újra felépítened.

1.4 Kik lesznek az első vásárlóid?

  • Ez meg fogja mutatni, hogy milyen típusú ügyfelek érdeklődnek a termékeid iránt. Itt fogod megérteni azt is, hogy mely irányba lépj, hogy jobban tudj értékesíteni.
  • Hogyan fogod tudni, hogy ki lesz a potenciális vásárlód? Ha valaki nem 100%-osan akarja a termékedet és hezitál, akkor nem fog ragaszkodni hozzád, azonban ha valakin elsőre elégedettséget látsz, biztos lehetsz benne hogy nem utoljára vásárolt tőled.

1.5 Hogyan reklámozd a terméked?

  • PR reklám, direkt e-mail, honlap, szórólap…

1.6 Milyen profitra számolsz, és milyen befektetéseket vársz majd?

  • Szedd össze, hogy mennyi profitot termelsz és miből, majd vedd számba meg a vásárló réteget és számold ki a haszonkulcsot!
  • Mérd fel hol várható a legnagyobb nyereség, és ott próbáld meg fejleszteni az üzletedet!

2. Menedzsment

Az üzleti tervezés alapja, hogy hinnünk kell abban, hogy végre is tudjuk hajtani azt a tervet, amit kigondoltunk.

2.1 Fel kell vázolni a vezetési stratégiát

  • Meg kell határozni mindenki szerepét, ki hol fog majd teljesíteni.
  • Mutasd meg az erősségeidet, és vázold fel, hogyan fogsz majd megbirkózni az estleges hiányosságokkal.
  • A háttér és a tapasztalatok felmérése szintén fontos.
  • Tisztázd, hogyan kell a kulcsfontosságú területeken a termelést, az értékesítést, a marketinget, a pénzügyeket, és a közigazgatást kezelni.
  • Ki kell osztani mindenkire azt a feladatot, amihez a legjobban ért, így a rendszer működni fog, és nem lesznek cselekvésképtelen részek.
  • A mentorok szerepére is figyelj, mivel ők sokszor a motiváció központjai!

2.2 Mennyire vagy elkötelezett?

A bankok és más potenciális befektetők akkor akarnak majd veled együtt dolgozni, ha látják benned az elkötelezettséget, és azt, hogy meg tudod csinálni, amit terveztél. Meg kell mutatnod, hogy elkötelezett vagy, és a támogatások sem fognak elmaradni, amivel stabil vállalkozást tudsz felépíteni.

Holnap folytatjuk a sorozatot a tervezéssel!

Facebook oldalunk

Rácz-Akácosi Attilától

Web: motivator.ma

Telefon: 06-20-277-3889       

Sok sikert, jó üzleti tervezést!

Megosztás
Üzleti terv készítés: így tesz tönkre a rossz üzleti modell
A vállalkozásvezetés nem kevés feladatot és felelősséget jelent a cég vezetőjének, ráadásul egy cég létrehozásában is nagyon sok kockázat van. A tapasztalatok szerint az induló vállalkozások alig 25 százaléka működik tovább egy évnél, és csak minden második éli meg az ötéves...
   2015-07-06    Vállalkozz!
Üzleti tervezés: a vállalkozásod sikerét így tervezd meg lépésről lépésre! Összefoglaló
A hétfőn elkezdett cikksorozatunk véget ért, azonban a legfontosabbakat mégegyszer összefoglaljuk...
   2015-07-03    Vállalkozz!
Üzleti tervezés: a vállalkozásod sikerét így tervezd meg lépésről lépésre. 4. rész
Folytatva cikkeinket, sorozatunk 4.része következik, amelyben a pénzügyi tervezés további részeire szeretnénk felhívni a figyelmeteket.
   2015-07-02    Vállalkozz!
Üzleti tervezés: a vállalkozásod sikerét így tervezd meg lépésről lépésre. 3.rész
Az üzleti tervezésünk befejező, harmadik része következik.   
   2015-07-01    Vállalkozz!
Üzleti tervezés: a vállalkozásod sikerét így tervezd meg lépésről lépésre. 1. rész
Az üzleti tervezés egy jól átlátható, logikus folyamat, gyakorlatilag egy olyan speciális dokumentum megalkotása, ami egy vállalkozás jövőjét mutatja be. Átláthatjuk általa azt, hogy mit akarunk csinálni a jövőben, és azt hogyan szeretnénk ezt véghez vinni.
   2015-06-29    Vállalkozz!
5 villámtipp a céges fejlődéshez!
Vállalkozóként nem csak azzal kell küzdened, hogy a kapott megbízásokat teljesítsd, hanem azzal is, hogy minél több minőségi megbízást szerezz, és mindezt úgy, hogy napról napra több konkurensed van. Varázspirulát nem tudok adni erre (hiszen minden piaci szegmens más), viszont 5 gyors...
   2015-06-26    Vállalkozz!
Üzleti terv egy hétvége alatt? Simán!
Álmaid eléréséhez a legfontosabb, hogy egyáltalán belekezdj. Ahhoz, hogy belekezdj, az első lépés az olyan tökéletesen hozzád illő üzleti terv megtalálása, amelyen keresztül élvezed a mindennapi teendőidet, miközben a pénzügyi céljaidat is el tudod érni!
   2015-03-13    Vállalkozz!