Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Versenyelőny, avagy a piackutatás rejtelmei

  •  Vállalkozz!
  • 2016-03-30 19:25:00
  • Gál Andrea
Ez tulajdonképpen nem más, mint piackutatás. Egy termék/szolgáltatás bevezetésének elengedhetetlen része, hogy megvizsgáljuk, a vállalkozásunknak van-e létjogosultsága.

 

A piackutatás eredményének világosan kell mutatnia, hogy van igény a termékre vagy szolgáltatásra, van fizetőképes kereslet, a keresletet a vállalkozás képes kielégíteni, és ami a legfontosabb, hogy a vállalkozás képes nyereséget termelni.

 

A mikro- és makro-környezet elemzése, benne a vállalkozás helyének, szerepének körvonalazása,

 

  • Célpiac konkretizálása: mérete, elkérhető árak, elérhető haszon mértéke, reklámhordozók körülírása, vásárlási szokások és ciklikusságának elemzése; a keresleti oldal várható változásai, a másodlagos piac meghatározása.
  • Lehetőségek az üzletágban: Piacszegmentálás (vevőcsoportokra bontás), a célpiac kijelölése, Versenyhelyzet elemzése, pozícionálás (versenytársaktól való megkülönböztetés).

 

A versenyhelyzet elemzésében az iparág, és az azzal kapcsolatos széleskörű felmérés (története, trendje, kritikus pontjai) leírását tartalmazza.

 

A versenytársak piaci részesedéséről, az előnyök és hátrányok elemzéséről, a vevők igényeinek leírásából, a minőség- ár-befektetett energia arányairól, a hírnévről, tőkeerő szükségletéről és a vállalkozást sikeressé tevő kulcsemberek meghatározásáról sem szabad elfeledkeznünk.

 

Itt elsősorban a piac szegmenst kell figyelembe venni, például a helyi ügyfelek igényét, vagy egy adott korcsoportot.

 

  • Jelezni kell, mekkora a jelenlegi piaci szegmens függetlenül attól, hogy növekszik vagy csökken
  • Vázold fel a fontos trendeket, és a mögötte álló lehetőségeket
  • Vázold fel a célcsoportot jelentő vásárlók legfontosabb jellemzőit
  • Vedd számba a jelenlegi ügyfeleket is (pl. egy korábbi, hasonló vállalkozásodból)

 

A konkurens termékek szolgáltatásos vizsgálata elkerülhetetlen. Javaslom, hogy az alábbi szempontok alapján vizsgáljuk őket:

 

  • Fel kell precízen sorolni az a sikeres konkurens termékeknek/szolgáltatásoknak előnyeit és hátrányait
  • Le kell írnod, miért választanának téged a vevők, és miért nem a versenytársaidat
  • Miért tudod legyőzni a versenytársaidat, és szerinted ők hogyan fognak reagálni erre

 

Bizonyítanod kell, hogy a megcélzott piacon életképes lennél, és tudod, hogy hogyan fogsz nyerni. Meg kell mutatni, hogy a terved győzhet!

 

Sok sikert!

Gál Andrea

Megosztás