Webáruház konverzió növelés. 1.rész
1. Tökéletes navigáció és keresés
Bármennyire is szép egy weboldal, ha a látogatók nem találják meg pillanatokon belül azt, amit keresnek, akkor gyorsan elhagyják az oldalt és keresgélnek máshol tovább. Ez akkor is igaz, ha éppen égeti a pénz a zsebüket és költeni szeretnének.
Hogyan lehet megtartani a türelmetlen látogatókat?
- Az ügyfélszolgálat jól látható telefonszámával,
- Bonyolultabb webáruház esetén tutorial videóval,
- Jól kiemelt termékkereső résszel, alatta rövid leírással a működésről.
Sok termék esetén érdemes beüzemelni a szinoníma keresést is.
2. Letisztult design, termékképpek, és bemutató videók
Ha a termékoldal jó minőségű, a látogatók könnyebben döntenek a vásárlás mellett. Legyen szellős, szépen strukturált, használj szép képeket jó felbontással, és készíts hozzá termékleírást is!
Egy webáruházat ki lehet emelni a konkurensek közül 360 fokos termékfotókkal is! Ez költségesebb megoldás, mint a sima fotó, de drágább termékek esetén érdemes befektetni.
Egy példa a 360%-os fotókra: www.360photography.eu/360-galeria/
3. Vásárlásra ösztönző feliratok
Azon vevőjelölteknél, akik már csak azt mérlegelik, hogy nálad vegyék-e meg a terméket vagy más webshop-ban, nagy konverziót érhetsz el “Call to Action” (cselekvésre hívó) feliratokkal. Ezek olyan kifejezések, amelyek vásárlásra késztetik a látogatókat (pár angol példa):
Kipróbálhatunk több félét is
Érdemes tesztelni több félét is (“Megveszem“, “Tedd a kosárba!“, “Kosárba rakom“, “Kifizetem!“) , hogy melyik feliratok a leghatékonyabbak.
4. Gyors weboldalbetöltődés
A döntés előtt állókat azzal is a vásárlás irányába terelheted, ha a webáruházad elég gyorsan töltődik be. Az oldalbetöltődés sebessége már a Google helyezések rangsorolásában is az egyik legfontosabb szempont lett.
A konverziós arányon robbanásszerű javulást érhetünk el, ha a lassabb internettel rendelkezőknél is pillanatok alatt betöltődik minden egyes aloldal.
A Level3 cikke szerint 2 másodperc alatt kell betöltődnie egy oldanak ahhoz, hogy a potenciális vevőket ne veszítse el.
A weboldalad sebességének tesztelésére számos ingyenes eszköz áll rendelkezésre:
Minél magasabb pontszámot érsz el a teszteken, minél kevesebb idő kell ahhoz, hogy a teljes oldalad megjelenjen egy képernyőn, az oldal annál hatékonyabb lesz, és annál több hasznot fog hozni.
5. Optimalizált vásárlási folyamat
Ha a vevőjelölt kosárba tette a terméket, még nem szabad hátradőlni: ugyanis még hátra van a kifizetés…
Rengeteg múlik a kifizetési (checkout) folyamat sebességén, egyszerűségén. Minél kevesebb lépésből áll, minél kevesebbszer kell megnyomni a “Tovább” gombot, annál kisebb lesz a lemorzsolódás.
A hatékony terméklap felépítése
6. Vásárlás regisztráció nélkül
Ha a webshopodban követed a látogatók mozgását, láthatod, hogy a nagy részük a kötelező regisztrációt meglátva el is tűnik. Ha nem életbevágó a regisztrálás. akkor tedd elérhetővé a regisztráció nélküli fizetést is, főleg, ha a látogató online módon szeretne fizetni.
Ha a vevő elégedett a termékkel, akkor is vissza fog térni, ha nem regisztrált be.
7. Többféle fizetési lehetőség biztosítása
A magas konverzió eléréséhez elengedhetetlen, hogy a vásárlók több fizetési megoldás közül választhassanak. Itthon még mindig népszerű a utánvétes fizetés, de érdemes a bankkártyás, vagy a PayPal fizetési módot is beüzemelni. Ne veszíts el egyetlen vevőt sem csak amiatt, mert nem tudnak bankkártyával fizetni!
Előfordulhat, hogy a kézbesítés többe kerül, mint maga a termék
8. Többféle termék átvételi lehetőség
Futárszolgálat esetén előfordulhat, hogy a kézbesítés többe kerül, mint maga a termék. Ha megállapítunk egy értékhatárt, amely felett a házhoz szállítás ingyenes, egyértelműen növelni fogja a konverziót. Az emberek akár többet is kifizetnek egy-egy áruért, ha tudják, hogy a kiszállítás ingyenes.
Rácz-Akácosi Attila
Web: motivator.ma
Telefon: 06-20-277-3889
Az ember nagyon vizuális alkat. Gyakran igaz, hogy „csak azt hisszük, amit látunk”. A látásunkra sokszor jobban támaszkodunk, mint bármelyik más érzékszervünkre.
Mindig egy érdekes kérdés, hogy mitől fognak a vevők vásárolni egy webáruházban. De még tanulságosabb megvizsgálni, hogy miért NEM vásárolnak végül, melyek azok a legfőbb tényezők, melyek megakadályozzák őket a vásárlásban.
Mindenki követ el hibákat, bármennyire igyekezzen is elkerülni azokat. Ennek ellenére célszerű törekedni a hibák számának a minimalizálására, amiben megpróbálunk segíteni: cikkünkben felsoroljuk azt a 3 leggyakoribb hibát, amit tapasztalatunk szerint a legtöbb webáruház indításakor...
Hacsak nem vagyunk a legkülönlegesebb termékek kereskedői, a webáruházunk szinte biztos, hogy nem az első lesz az adott területen.
A Travel Channel televíziós csatorna egyik műsorának, az Inside Luxury Travel műsorvezetője Varun Sharma nagyon fél mindenkitől, aki a neten véleményt formál róla. A félelem nem alaptalan, hiszen gyakori, hogy a negatív kritikákat a konkurensek bérkommetelői írják, így ők sem tehetnek...
Egy online marketing kampány megtervezése során az első lépés a célpiac meghatározása. Kit érdekelhet a termék vagy szolgáltatás? Kiből lehet vásárló? Mekkora lehet az érdeklődés a termékkel illetve a szolgáltatással kapcsolatban? A lehetséges vevők hol laknak? Mennyi a havi...
A webáruház üzemeltetőknek szóló 5 részes konverziós sorozat első részében 8 általános, de nagyon hatékony tipp került bemutatásra. A sorozat 2. részében a landoló oldalak kerülnek górcső alá. 3. részében bemutatjuk, hogy hogyan optimalizáljunk egy vagy több termékre.
A webáruház üzemeltetőknek szóló 5 részes konverziós sorozat első részében 8 általános, de nagyon hatékony tipp került bemutatásra. A sorozat 2. részében a landoló oldalak kerülnek górcső alá.
Mielőtt részletesebben szót ejtenénk a címben szereplő fogalmakról, határoljuk be őket, mit is jelentenek pontosan. A webergonómia (web usability – használhatóság) tulajdonképpen a marketing egyik részterületéhez tartozó fogyasztói magatartást vizsgálja árgus szemekkel.
Olyan sikeres magyar oldalakat elnézve, mint az eDigital vagy a Shopline, kinek ne jutott volna eszébe már legalább egyszer a webáruház nyitás gondolata. Aztán valószínűleg a legtöbben gyorsan el is vettették az ötletet egy „nekem ez egyedül úgyse menne”, „nincs rá pénzem”,...
A honlapok többsége néhány változtatással valódi „ügyféltermelő gépezetté” alakítható át, de alapos tervezéssel a siker akár előre is borítékolható!
KKV szektor szereplői a webre lépéskor rendre hasonló hibákat követnek el online hirdetések, webanalitikai mérés területén.