Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Webáruház konverzió növelés. 1.rész

  •  Webes varázslatok
  • 2015-07-08 11:05:00
  • Rácz-Akácosi Attila
8 lehetőség
A konverzió optimalizálás minden egyes weboldalon fontos, de leginkább a webáruházak esetében látható, hogy pár százalékos javulás is komoly profitnövekedést hoz. Milyen eszközökkel lehet a konverziót növelni?

1. Tökéletes navigáció és keresés

Bármennyire is szép egy weboldal, ha a látogatók nem találják meg pillanatokon belül azt, amit keresnek, akkor gyorsan elhagyják az oldalt és keresgélnek máshol tovább. Ez akkor is igaz, ha éppen égeti a pénz a zsebüket és költeni szeretnének.

Hogyan lehet megtartani a türelmetlen látogatókat?

  • Az ügyfélszolgálat jól látható telefonszámával,
  • Bonyolultabb webáruház esetén tutorial videóval,
  • Jól kiemelt termékkereső résszel, alatta rövid leírással a működésről.

Sok termék esetén érdemes beüzemelni a szinoníma keresést is.

2. Letisztult design, termékképpek, és bemutató videók

Ha a termékoldal jó minőségű, a látogatók könnyebben döntenek a vásárlás mellett. Legyen szellős, szépen strukturált, használj szép képeket jó felbontással, és készíts hozzá termékleírást is!

Egy webáruházat ki lehet emelni a konkurensek közül 360 fokos termékfotókkal is! Ez költségesebb megoldás, mint a sima fotó, de drágább termékek esetén érdemes befektetni.

Egy példa a 360%-os fotókra: www.360photography.eu/360-galeria/

3. Vásárlásra ösztönző feliratok

Azon vevőjelölteknél, akik már csak azt mérlegelik, hogy nálad vegyék-e meg a terméket vagy más webshop-ban, nagy konverziót érhetsz el “Call to Action” (cselekvésre hívó) feliratokkal. Ezek olyan kifejezések, amelyek vásárlásra késztetik a látogatókat (pár angol példa):

Kipróbálhatunk több félét is

Érdemes tesztelni több félét is (“Megveszem“, “Tedd a kosárba!“, “Kosárba rakom“, “Kifizetem!“) , hogy melyik feliratok a leghatékonyabbak.

4. Gyors weboldalbetöltődés

A döntés előtt állókat azzal is a vásárlás irányába terelheted, ha a webáruházad elég gyorsan töltődik be. Az oldalbetöltődés sebessége már a Google helyezések rangsorolásában is az egyik legfontosabb szempont lett.

A konverziós arányon robbanásszerű javulást érhetünk el, ha a lassabb internettel rendelkezőknél is pillanatok alatt betöltődik minden egyes aloldal.

A Level3 cikke szerint 2 másodperc alatt kell betöltődnie egy oldanak ahhoz, hogy a potenciális vevőket ne veszítse el.

A weboldalad sebességének tesztelésére számos ingyenes eszköz áll rendelkezésre:

Minél magasabb pontszámot érsz el a teszteken, minél kevesebb idő kell ahhoz, hogy a teljes oldalad megjelenjen egy képernyőn, az oldal annál hatékonyabb lesz, és annál több hasznot fog hozni.

5. Optimalizált vásárlási folyamat

Ha a vevőjelölt kosárba tette a terméket, még nem szabad hátradőlni: ugyanis még hátra van a kifizetés…

Rengeteg múlik a kifizetési (checkout) folyamat sebességén, egyszerűségén. Minél kevesebb lépésből áll, minél kevesebbszer kell megnyomni a “Tovább” gombot, annál kisebb lesz a lemorzsolódás.

A hatékony terméklap felépítése

6. Vásárlás regisztráció nélkül

Ha a webshopodban követed a látogatók mozgását, láthatod, hogy a nagy részük a kötelező regisztrációt meglátva el is tűnik. Ha nem életbevágó a regisztrálás. akkor tedd elérhetővé a regisztráció nélküli fizetést is, főleg, ha a látogató online módon szeretne fizetni.

Ha a vevő elégedett a termékkel, akkor is vissza fog térni, ha nem regisztrált be.

7. Többféle fizetési lehetőség biztosítása

A magas konverzió eléréséhez elengedhetetlen, hogy a vásárlók több fizetési megoldás közül választhassanak. Itthon még mindig népszerű a utánvétes fizetés, de érdemes a bankkártyás, vagy a PayPal fizetési módot is beüzemelni. Ne veszíts el egyetlen vevőt sem csak amiatt, mert nem tudnak bankkártyával fizetni!

Előfordulhat, hogy a kézbesítés többe kerül, mint maga a termék

8. Többféle termék átvételi lehetőség

Futárszolgálat esetén előfordulhat, hogy a kézbesítés többe kerül, mint maga a termék. Ha megállapítunk egy értékhatárt, amely felett a házhoz szállítás ingyenes, egyértelműen növelni fogja a konverziót. Az emberek akár többet is kifizetnek egy-egy áruért, ha tudják, hogy a kiszállítás ingyenes.

 

Facebook oldalunk

 

Rácz-Akácosi Attila

Web: motivator.ma

Telefon: 06-20-277-3889

 

Megosztás
5 dolog, amit megtanulhatunk a tekintet követéséről 1. rész
Az ember nagyon vizuális alkat. Gyakran igaz, hogy „csak azt hisszük, amit látunk”. A látásunkra sokszor jobban támaszkodunk, mint bármelyik más érzékszervünkre.
   2015-08-14    Webes varázslatok
5 fő ok, amiért egy webáruházban NEM vásárolnak a vevők
Mindig egy érdekes kérdés, hogy mitől fognak a vevők vásárolni egy webáruházban. De még tanulságosabb megvizsgálni, hogy miért NEM vásárolnak végül, melyek azok a legfőbb tényezők, melyek megakadályozzák őket a vásárlásban.
   2015-08-14    Webes varázslatok
3 tipikus hiba, amit webáruház indításkor elkövethetünk
Mindenki követ el hibákat, bármennyire igyekezzen is elkerülni azokat. Ennek ellenére célszerű törekedni a hibák számának a minimalizálására, amiben megpróbálunk segíteni: cikkünkben felsoroljuk azt a 3 leggyakoribb hibát, amit tapasztalatunk szerint a legtöbb webáruház indításakor...
   2015-08-10    Webes varázslatok
Miért szükséges a webáruházunknak egyedi versenyelőny?
Hacsak nem vagyunk a legkülönlegesebb termékek kereskedői, a webáruházunk szinte biztos, hogy nem az első lesz az adott területen.
   2015-08-10    Webes varázslatok
Bérkommentelés: hogy lehet ezzel pénzt keresni?
A Travel Channel televíziós csatorna egyik műsorának, az Inside Luxury Travel műsorvezetője Varun Sharma nagyon fél mindenkitől, aki a neten véleményt formál róla. A félelem nem alaptalan, hiszen gyakori, hogy a negatív kritikákat a konkurensek bérkommetelői írják, így ők sem tehetnek...
   2015-08-04    Lifestyle
Az online célpiac felkutatásának és elérésének lehetőségei
Egy online marketing kampány megtervezése során az első lépés a célpiac meghatározása. Kit érdekelhet a termék vagy szolgáltatás? Kiből lehet vásárló? Mekkora lehet az érdeklődés a termékkel illetve a szolgáltatással kapcsolatban? A lehetséges vevők hol laknak? Mennyi a havi...
   2015-07-20    Vállalkozz!
Webáruház konverzió növelés. 3.rész
A webáruház üzemeltetőknek szóló 5 részes konverziós sorozat első részében 8 általános, de nagyon hatékony tipp került bemutatásra. A sorozat 2. részében a landoló oldalak kerülnek górcső alá. 3. részében bemutatjuk, hogy hogyan optimalizáljunk egy vagy több termékre.
   2015-07-17    Webes varázslatok
Webáruház konverzió növelés. 2.rész
A webáruház üzemeltetőknek szóló 5 részes konverziós sorozat első részében 8 általános, de nagyon hatékony tipp került bemutatásra. A sorozat 2. részében a landoló oldalak kerülnek górcső alá.
   2015-07-09    Webes varázslatok
Weboldalkészítés és webergonómia: mitől lesz használható az oldalad.
Mielőtt részletesebben szót ejtenénk a címben szereplő fogalmakról, határoljuk be őket, mit is jelentenek pontosan. A webergonómia (web usability – használhatóság) tulajdonképpen a marketing egyik részterületéhez tartozó fogyasztói magatartást vizsgálja árgus szemekkel.
   2015-07-06    Webes varázslatok
Hogyan indíts sikeresen webáruházat?
Olyan sikeres magyar oldalakat elnézve, mint az eDigital vagy a Shopline, kinek ne jutott volna eszébe már legalább egyszer a webáruház nyitás gondolata. Aztán valószínűleg a legtöbben gyorsan el is vettették az ötletet egy „nekem ez egyedül úgyse menne”, „nincs rá pénzem”,...
   2015-04-16    Webes varázslatok
Hogyan lehet növelni a konverziót egy weboldalon?
A honlapok többsége néhány változtatással valódi „ügyféltermelő gépezetté” alakítható át, de alapos tervezéssel a siker akár előre is borítékolható!
   2015-01-20    Webes varázslatok
Webanalitika: Első lépések
KKV szektor szereplői a webre lépéskor rendre hasonló hibákat követnek el online hirdetések, webanalitikai mérés területén.
   2014-11-13    Webes varázslatok