Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.
Share/Bookmark
  • Sikersztorik
  • 2015-12-14 15:15:00
  • Gál Andrea

Az egészség tradíciója

Pinczés Mariannával, a Virgin Oil Press Kft. ügyvezetőjével készült az az interjú, amivel szeretnénk igazolni, hogy igenis van értelme a főiskolai éveknek, ugyanis az ő vállalkozói sorsa egy „ártatlan iskolai feladattal” pecsételődött meg.

 

Marianna cége a hidegen sajtolt olajok és maglisztek széles választékát kínálja a vásárlói részére, sikerének titka pedig az elegáns, letisztult csomagoláson túl a magas minőség. Márkanevük manufakturális eljárással, hidegen sajtolt, olajos magvakból készült olajok, lisztkülönlegességek válogatott csoportját öleli fel, a tökmagtól a dióig. A hidegen sajtolt olajokat a bennük lévő különösen értékes összetevők miatt nevezhetnénk akár alapvető élelmiszereknek is, fogyasztásuk pedig ősidők óta ismert. Ismerjük meg, hogy hogyan kezdődött minden.

 

Egészségre és a környezettudatos vállalkozásra nagy hangsúlyt fektetve, honnan jött az ötlet, hogy hidegen sajtolt olajok és maglisztek gyártásába fogj?

A cég és a szőlőmagolaj projekt létrehozása egy főiskolai marketing feladattal kezdődött. Akkor még a szőlőmagolaj itthon egészen ismeretlen volt (bár még ma is van bőven dolgunk a megismertetésével), de külföldön egyre több kutatást végeztek a rákos sejtek elpusztításával, magas antioxidáns tartalmával kapcsolatban. Így az akkori piackutatásos feladat témájának a szőlőmagolajat választottuk. A beadandó feladat lezárását követően a valóságban is elkezdtük a projektet, és kifejlesztettünk egy olyan présgépet, amely kiemelkedő hatékonysággal képes a kemény magvakból olajat préselni.

 

 

A termék előállításhoz kapcsolódó technológiát hol és hogyan sajátítottátok el?

Nem voltam még húsz éves, amikor saját vállalkozásomat elindítottam 6 évvel ezelőtt. A hosszú távú célom már a kezdet kezdetén is az volt, hogy egy jó csapat segítségével saját élelmiszeripari termékkategóriánk legnagyobb és legismertebb gyártójává váljunk Magyarországon.

 

Az induláskor fontos volt, hogy egy olyan alapanyagból induljunk ki (törköly), amely egy másik iparág felhasználatlan mellékterméke, és mégis értékes élelmiszeripari terméket állítsunk elő. Ráadásul nálunk már nem keletkezik hulladék, hiszen technológiánk zero waste jellegű, minden melléktermék további felhasználásra, értékesítésre kerül. Ezen filozófiát megragadva kezdtük el préselni a különlegesnek számító héjas tökmagot, mely a bébiételgyártás mellékterméke. A kukoricacsírát a malomipar és a bioetanol-gyártás melléktermékeként vásároljuk fel.

 

 

Mikor indult a vállalkozás és alapításkor mennyi termékkel voltatok a piacon és most hol tartotok?

A cég 2009-ben indult útjára, kezdetben, az első 2-3 évben csak a szőlőmagolaj volt, aztán hozzákapcsoltuk a kiegészítő termékeket, melyeket a melléktermékekből állítottunk elő. Így lett szőlőmaglisztünk, szőlőhéj-őrleményünk, szőlőmagiszapunk. Majd egy ősszel a szintén kidobásra kerülő kanadai tökmagot "mentettük meg", és próbáltunk belőle olajat sajtolni (mivel ezt a fajtát nem elsősorban olajpréselés céljára termesztik). A termék beindult, ma is sajtolunk ilyen különleges tök magolajat. Ezután a kukoricacsíra, majd a többi kifejezetten olajosmagból sajtolt olaj következett, és ma már 14 féle magból állítunk elő olajokat, magliszteket, krémeket és kozmetikai iszapokat.

 

 

Mennyire nehéz megfelelő minőségű hazai alapanyagokhoz jutni?

Nagyon. :-) A mennyiségi korlátot ma is az alapanyag jelenti számunkra. Ez egy soktényezős kérdés, hiszen a lekötéseket már tavasszal meg kell kezdeni, és a folyamatos fejlődéshez, bővüléshez egyre nagyobb forgótőkével kell rendelkezni őszre, a betakarítás időszakára, hogy a következő év biztosítva legyen. Minimális mennyiségben évközben is elérhetőek a magok, de ezek sok esetben nem lennének magyar termékek, és csak sokszoros áron beszerezhetőek. Az alapanyagokat minden esetben próba préseljük, ellenőrizzük a minőségüket.

 

 

Melyik készítményeteket emelnéd ki és miért?

A kedvencem a máriatövismag-olaj és a kendermagolaj. Nekem most épp ezek a legfinomabbak! Mindkettőnél nagyon sok időbe került, mire igazán kiváló alapanyagot találtunk, mert ilyenkor nem az ár a legfontosabb szempont. Mindenképp kiemelném még a kozmetikai iszapjainkat is, hiszen ezek tudomásom szerint teljesen egyedülálló termékek. Ilyen célú felhasználást másnál nem láttam. Magas E-vitamin tartalmuk, és bőrradírozó hatásuk miatt nagyon jó visszajelzéseket kapunk.

 

 

Termékeitek csomagolásáról, megjelenéséről a letisztultság, az elegáns megjelenés jut az eszembe. Az arculat, megjelenés mennyire része a mindennapjaitoknak?

Természetesen a vállalat fejlődése folyamatos. Induláskor mi is megküzdöttünk a kezdő vállalkozások tipikus problémájával, a tőkehiánnyal. Ezért az alapkoncepció az volt, hogy a megfelelő gazdasági háttér megteremtéséig elsősorban gyártóként jelentkezünk a piacon és a saját márkánk piaci bevezetéséhez – amely jelentős marketingköltség- csak a megfelelő háttér megteremtése után kezdünk hozzá.

 

Sok sajátmárkás terméket gyártunk, és alapanyagot (olaj, liszt, pellet) is biztosítunk egyéb élelmiszer-feldolgozóknak és a kozmetikai iparnak. Ennek a koncepciónak megfelelően a közelmúltban láttunk neki a Grapoila brand piaci bevezetésének, így év eleje óta próbáljuk a designt is igazán egyben kezelni, megjelenésünket egységesíteni.

 

 

Hol vásárolhatóak meg a termékeitek széles választéka?A fogyasztó hol vásárolhatja meg a termékek széles skáláját?

Van egy webshopunk, innen fogyasztókat is kiszolgálunk, de a saját márkánk, a Grapoila elsősorban a reformélelmiszer nagykerekbe kerül, innen jut a kisebb boltokig. Természetesen boltokra is szállítunk közvetlenül országszerte. A Rossmannban, a Herbáriákban, a kiemelt CBA-kban is megtalálhatóak a termékeink, és ahogy említettem a fürdőszobákba és a konyhákba sok más késztermék alapanyagaként kerülnek be.

 

 

A sikeres működése érdekében mit tanácsolsz egy most induló vállalkozásnak?

Nem lassú, de organikus fejlődést! Ha újrakezdhetném, egy picit talán kisebben kezdenék neki, kisebb üzemmel, kisebb tervekkel (de azért nagy álmokkal) az első pár évben. A tanulópénzt így is - úgy is meg kell fizetni, de nem mindegy, hogy mekkora projektnél. Nagyon vonzóak a nagy lehetőségek, és nehéz is megtalálni az egyensúlyt, hogy a gyorsan fejlődő piac se hagyjon le minket, de azt tudni kell, hogy ezzel mindenki más is így van.

 

Sok sikert kívánuk Nektek!

 

Elérhetőségek:

Virgin Oil Press Kft.

H-1117 Budapest Budafoki út 187-189.

www.grapoila.hu

irodai telefon: 06-30-650-90-82

info@virginoilpress.hu

FACEBOOK

 

Az interjút készítette:

Gál Andrea

Vállalkozz Itthon!