Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.
Share/Bookmark
  • Hírek
  • 2017-05-30 17:35:00

Szimulátoron oktatná a hajvágást Hajas László

Hajas László a világon elsőként alkalmazna frizurakészítő virtuális valóság szimulátort, ami forradalmasítaná a fodrászok szakképzését.
Hegesztés, festés-fényezés, targonca vezetés, faipar - csak néhány olyan terület, ahol már sikerrel alkalmazzák az oktatószimulátorokat. Ezek az eszközök alkalmasak arra, hogy a szakmák gyakorlati oktatását is támogassák, ezzel a képzést költséghatékonyabbá, modernebbé, érdekesebbé, pontosabbá és nem utolsó sorban környezettudatossá tegyék a XXI. század technológiájával.

A szimulátorokat készítő és forgalmazó magyar cég, a Learn Virtual Europe Kft. Hajas László érdeklődését is felkeltette, ezért nemrég festő és targonca vezető „tanulóként” is kipróbálta az eszközöket.

"Olyan érzés volt, mintha tényleg minden a valóságban történt volna, épp csak nem lett festékes vagy olajos a kezem. Nagyon izgalmas volt, mert még korábban sosem próbáltam ilyesmit, és kifejezetten élethű volt az élmény. Zseniálisnak tartom a koncepciót, mert a szimulátorok által károkozás nélkül tud begyakorolni az ember egy szakmát, és mire valós helyzetbe kerül, minden könnyen megy" - mondta Hajas László. 

A mesterfodrász nem véletlenül került közel az oktatószimulátorokhoz: régi vágya, hogy saját szakmájában is kamatoztathassa a virtuális valóság szimulációk adta lehetőségeket.

"Már évekkel ezelőtt megfogalmazódott a fejemben, hogy digitálisan is kellene oktatni a fodrászatot. Erre tökéletesen tudna működni egy frizurakészítő virtuális valóság szimulátor, ami világújdonság lenne, mert még sehol sem csinálják. Bízom benne, hogy az álom egyszer valóra válhat, és egy magyar fejlesztés forradalmasíthatná a fodrászok képzését" - tette hozzá Hajas, aki már tárgyalásban van az eszközről a

Learn Virtual Europe Kft-vel.
A Fiatal Vállalkozói Díjat is nyert magyar vállalkozás eszközeivel az oktatóbázisok költségeiket drasztikusan csökkenteni tudják (anyag, energia felhasználás), oktatásukat környezettudatosabbá tehetik (veszélyes anyagok,károsanyag-kibocsájtás csökkentése), valamint leendő tanulóik számára vonzóbbá tehetik képzéseiket. A módszer lényege nem az hogy kiváltsa a tradicionális szakképzést, hanem - beépülve - segítse, érdekesebbé, hatékonyabbá, környezetbaráttá valamint olcsóbbá tegye azt.