Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.
Share/Bookmark
  • Sikersztorik
  • 2015-03-27 12:00:00

Császár Eszti: Y-generáció coacha© - Interjú

„Én is ezt akarom csinálni, segíteni másoknak abban, hogy megtalálják mi az, amit igazán szeretnek, és aztán hogyan tudják ezt megvalósítani. Ja, hogy ezt coachnak hívják? Jó, akkor az leszek!”

 

Mutasd be röviden a vállalkozásodat! Mi adta a vállalkozásod ötletét?

Az Y-generáció coachaként © 20-35 éveseket inspirálok arra, hogy merjenek nagyot álmodni és aztán fókuszált beszélgetéssel és kérdésekkel támogatom őket, hogy ezeket meg is tudják valósítani. Elsősorban a megoldásközpontú rövid coaching eszköztárát hívom segítségül ahhoz, hogy az, akivel együtt dolgozom, minél gyorsabban és könnyedébben megtalálja a saját megoldását arra az élethelyzetre, amiben MOST szeretne előrelépni, elmozdulni.

Egyetemistaként, majd nagyvállalati HR-esként nagyon sok emberrel kerültem kapcsolatba és mindig akkor éreztem magam igazán elememben, amikor tudtam őket bátorítani, hogy merjenek elindulni abba az irányba, amelyet a szívük diktál.

Az egyik munkahelyemen találkoztam egy hölggyel, aki coachként mutatkozott be, már ami a pozícióját illette a cégnél. Beszélgettünk egy fél vagy háromnegyed órát arról, hogy mit is szeretnék az életemmel kezdeni, milyen dolgok mozgatnak, mitől „csillog a szemem” J. Hihetetlenül feltöltődve, tetterősen jöttem ki erről a beszélgetésről és azt mondtam magamnak. „Én is ezt akarom csinálni, segíteni másoknak abban, hogy megtalálják mi az, amit igazán szeretnek, és aztán hogyan tudják ezt megvalósítani. Ja, hogy ezt coachnak hívják? Jó, akkor az leszek!”

A korosztályomat ismerem leginkább és majdnem mindenki bevallottan vagy kevésbé nyíltan, de keresi önmagát, az útját, de legalábbis azt a helyet és munkát, amivel értéket teremt, amit szívesen csinál és nem érzi munkának (akkor is csinálná, ha nem fizetnének érte). Személyesen is érintett voltam ebben a kérdésben és nagyon erős késztetést éreztem arra, hogy ebben másoknak is segíteni tudjak.

Képzés-fejlesztési specialistaként láttam, hogy a középvezetők és felsővezetők számára mennyire hasznos és előremozdító lehetőség a coaching és milyen jó lenne, ha ez mindenki számára elérhető lenne.

És ahogy az ilyenkor lenni szokott – amikor megszületik az ötlet és az elhatározás - , elkezdtek jönni a lehetőségek, tapasztalatok, képzések, emberek, könyvek és varázsmondatok formájában és most itt vagyok.

 

 

A céged által nyújtott szolgáltatások kiknek szólnak, kik vehetik igénybe?

Az ügyfeleim elsősorban Y-generációs fiatalok. Azoknak érdemes igénybe venni a coachingot, akik útkeresésük valamelyik fázisában vannak, és úgy érzik jó lenne lendületet venni, inspirálódni. Keresik, hogy mivel szeretnének foglalkozni hosszú távon, vállalkozzanak-e, ha igen, mire. Azok a fiatalok, akik döntéshelyzetben vannak a jövőjükkel kapcsolatban, vagy a privát és a szakmai életük kiegyensúlyozásán szeretnének dolgozni, vagy keresik a következő gyakorlati lépéseket hosszú távú terveik és céljaik megvalósításához.

 

 

Mi volt a vállalkozásod legelső tevékenysége / tréningje, hogyan bővült a paletta, mi adta az ötletet?

Az első és alaptevékenységem az egyéni coaching, megoldásfókuszú rövid coaching, amelynek egyszerű és nagyszerű eszközeivel az ügyfelek témájában már egyetlen vagy akár 2-3 alkalom után elmozdulás tapasztalható. Kis létszámú tréninggel bővül a paletta, ahol egy kimondottan erre a célcsoportra kidolgozott metodika mentén 2 intenzív és inspiráló nap során az útkeresésükben tudnak előlépni a résztvevők. Az ötletet az adta, hogy csoportban együtt dolgozva olyan ötletek merültek, merülhetnek fel és olyan támogatást kaphat a résztvevő a csoporttagoktól, ami nagyon intenzíven elindíthatja, majd a támogató csoporttagok személyében végig is kísérheti a résztvevőt ötletének megvalósításában. Ugyanennek a tréningnek az online változatát is szeretném elérhetővé tenni, hogy azok számára is végigcsinálható legyen, akik a személyes részvétellel járó tréninget nem tudják vállalni.

 

 

Az általad nyújtott szolgáltatáscsomagból melyik tevékenységet/tréninget emelnéd ki, amelyik leginkább a szívügyed?

A személyes coachingot. Azt szeretem benne különösen, hogy teljesen rá tudok hangolódni az ügyfelemre, az inspiráló együtt gondolkodásban olyan nézőpontok kerülnek felszínre, amik előbbre viszik az ügyfelemet a témájában és vagy a coachingon vagy a coaching után (a visszajelzések alapján) „magic just happens”. Könnyed eleganciával haladnak a megcélzott jövő felé.

A tréningek után követésébe is ezt a személyes coaching elemet fogom beépíteni, annak bizonyított hatásossága miatt.

 

 

Az Y-generációnak milyen sajátosságai vannak, amely miatt rájuk specializálódtál?

Innovatívak, kreatívak. Felfedezők. Saját útjukat keresők, értéket teremteni vágyók, a személyes szabadság és a teljes élet elkötelezett keresői és megvalósítói. Szenvedéllyel csináljuk, amiben hiszünk. Ambíciózusak, kitartóak és eredményorientáltak vagyunk. Nyitottak az újdonságokra. Ebben a sok és folyamatos változásban szükségünk van valakire, akivel közösen rá tudunk nézni, hogy hol tartunk és hogy hová tartunk. Fontos számunkra az elismerés és a folyamatos inspiráció.

Szeretjük azt hinni, hogy meg tudjuk változtatni a világot.

És még sok minden más is bennünk van. Azért specializálódtam az Y-generációra, mert én is egy vagyok közülük és azt gondolom, hogy a személyes tapasztalataim és a szakmai elkötelezettségem kombinációjával hasznosan tudom támogatni a generációmat.

 

 

A tréningjeidet a hallgatók, fiatal vállalkozók hol érhetik el?

A szolgáltatásokkal kapcsolatos aktuális információk a honlapomon és a facebook oldalamon is  megtalálhatóak a fiatal vállalkozók számára. Bármilyen kérdés esetén kereshetnek bátran a coaching@csaszareszti.hu e-mail címen keresztül.

 

 

Milyen nehézségekbe ütköztél az indulásnál?

Ahogy az egyik mentorom mondta, gratulál a célcsoporthoz illetve, hogy én vagyok/leszek az Y-generáció coacha, de ugye azt tudom, hogy mindkét fogalmat magyarázni kell.

Mivel még csak elterjedőben van a coaching, ezért sokan még nem ismerik a jelentését, sőt a célcsoport tagjai sem feltétlenül tudják magukról, hogy ők Y-generációsak. Még el kell juttatni az azt az üzenetet az emberekhez, hogy a coach már nemcsak a felsővezetők és élsportolók kiváltsága, hanem minden olyan emberé, aki aktív alakítója kíván lenni saját életének / előre akar lépni.

 

Mit tartasz kulcsfontosságúnak a vállalkozásod sikerében?

A hitet. A bátorságot. És a sok-sok tanulást.

 

 

Mi az az egy, amit javasolnál a fiatal vállalkozóknak?

Kezdjék el MOST! Valósítsák meg az álmukat, indítsák el a saját vállalkozásukat minél előbb!  Ha megvan az ötlet, az inspiráció, a tettvágy, akkor vágjanak bele! Ha pedig kicsit bizonytalanok, akkor forduljanak hozzám bizalommal. 

 

 

Császár Eszti  /Az Y-generáció coacha ©/

www.csaszareszti.hu