Hogyan keress és győzz meg egy befektetőt?
Az üzleti életben ez természetesen nem pontosan így van, azonban, ha egy vállalkozó úgy dönt, hogy cégének külső forrásra van szüksége a fejlődéshez, akkor körülbelül tíz perce van arra, hogy meggyőzze társát a befektetés sikeréről. Nagyjából úgy történik, mint egy állás interjú, vagyis az első 30 másodperc döntő fontosságú, ha ez nem sikerül, akkor utána már nagyon nehéz elérni a sikert. Szakértők szerint érdemes „átültetni” a twitteres kommunikációt a való életbe, vagyis 3-4 kulcsszót használjunk, mivel agyunk egyre jobban arra programozódik át, hogy minél kevesebb kommunikációból, minél több információt nyerjen. A stratégia hasonló a marketinghez, azonban a vállalkozók ebben a témában kevésbé jártasak.
Külső forrás bevonása ugyanakkor az utolsó lehetőségek egyike, mert miközben nem elhanyagolható tényező az így nyert tőke, a befektető általa befolyást szerezhet a cégben. Hogy ezt elkerüljük, mindenféleképpen érdemes utánanézni más külső forrásoknak – pályázatok -. Ugyanakkor a külső befektetőknek sem csak sötét oldaluk van, ugyanis például az „üzleti angyalok” nem csak pénzzel, hanem jelentős szakmai tapasztalattal és kapcsolatai tőkével rendelkeznek.
Üzleti angyalnak nevezzük azokat a befektetőket, akik az innovatív, magasabb kockázatú vállalkozásokat még a kezdeti stádiumukban felkarolják. Segítségükkel a cég fejlődése felgyorsulhat, és a hibák számát is csökkenteni tudjuk.
Amennyiben befektető mellett döntünk, érdemes néhány dologra felkészülni. Elsőként érdemes utánanézni azoknak a piaci adatoknak, amik a cég életképességét, növekedési potenciálját mutatják. Érdemes úgy számolni, hogy a befektetők általában a vállalatba invesztált összeg 5-10 szeresét szeretnék viszontlátni, ezért egy 30%-os haszonnal mindenféleképpen kalkulálj.
Fontos a megfelelő időzítés is, a terméknek a tesztelési fázison túl kell lennie, és adatokkal „igazolnunk” kell, hogy kereslet is van rá.
Ezek után már csak a befektetőket kell meggyőznöd… Készülj fel egy rövid, de komplett beszéddel, amelyben kifejted az ötleted, hogy miért új, vagy éppenséggel miben különbözik a piacon már jelenlévővel. Ehhez nyolc alapvető tanácsot szeretnénk nyújtani:
1.Az első benyomások: Név logó, esetleg egy mottó, amivel megkülönbözteted magad.
2. A probléma: Milyen meglévő igényre adsz választ az új termékkel?
3. Megoldás: Magyarázd el, céged hogyan oldja meg a problémát.
4. Konkurencia: Mutasd be az esetleges vetélytársaidat.
5. A csapatod: Kulcstényező, hogy a megfelelő emberekkel dolgozol-e együtt…
6. Üzleti modell: Hogy és mikor lesz pénz a vállalkozásodból? Milyen növekedési ütemmel számolsz? Számokkal, adatokkal mutasd be, és ha valamivel nem vagy tisztában, akkor azt se hallgasd el!
7. Marketing tervek
8. A pénz, amire szükséged van: Mit tervezel a kapott pénzzel, mi lesz a következő lépés? Jó, ha fel tudsz kínálni egy jövőképet, hogy a befektető lássa pénze megtérülését.
Warren Buffett (a vagyona ma mintegy 53 milliárd dollár körül van a Forbes.com szerint) évente ír nyilvános leveleket abból a célból, hogy tanácsaival egyengesse mások útját a meggazdagodás felé.
Néha könnyed, néha kicsit elgondolkodtató, sokszor valóban hasznos tanács a befektetésekről. Érdemes elolvasni.
Van egy jó ötleted, de nem tudod, hogyan szerezz befektetőt? Megmutatjuk! A zseniális ötleted önmagában nem elég, kell hozzá egy jó nagy adag szemléletváltás, mert készen kell állnod akár a teljes új dolgokra is. Képzeld el a lehető legtöbb munkát, amit el tudsz végezni! Nos,...