Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

5 kreatív megoldás a vásárlók elkápráztatására

  •  Tippek
  • 2015-08-18 16:10:00
  • www.webshopexperts.hu
Bármilyen termékek is sorakozzanak webáruházunk virtuális polcain, egy dolog mindig fontos lesz a számunkra: a vevő. Az alábbi cikkben pár olyan módszert szeretnénk bemutatni, amely nem túl bonyolult, nem is túl időigényes, mégis nagyban növelheti a vásárlók elégedettségét.

Erre számtalan módszer létezik, az alábbiak a vásárlás utáni részre vonatkoznak. Ezen trükköknek a segítségével elérhetjük, hogy vásárlóink visszatérjenek hozzánk. Ahogy máskor is, természetesen kipróbálhatjuk mindegyiket, vagy csak azokat, amelyek közel állnak hozzánk.

Ezen ötletek mindegyike eltér egy kicsit a korábban ajánlottaktól. Nevezetesen, hogy nem igényelnek fejlesztést a webáruházban, sőt nem is kapcsolódnak szervesen az online áruházhoz.

1. Írjunk személyre szóló levelet a vásárlás mellé

Személyesen papírra írt, nyomtatott levelet kapni a vásárlás mellé elavult dolognak tűnhet, azonban ez koránt sem az. Jómagam sem gondoltam volna, hogy ekkora hatása lesz, míg egy nap egy csomagban nem találtam egy, a nevemre címzett köszönőlevelet.

Ugyan nyomtatott levél volt, de hatásában kézírást utánzott, és az egész oldalt betöltötte. Megköszönte a beléjük vetett bizalmam, sok sikert és örömet kívánt a termék használatához. Anélkül, hogy szót ejtett volna arról, vagy megkért volna rá, hogy újra rendeljek tőlük. Talán pont ezért, a következő rendelést is itt adtam le.

Természetesen egy formalevélről volt szó, de a rendelés összekészítése során mennyibe kerül megnyitni ezt, átírni a nevet, majd a termékek mellé csomagolni? Magát a szöveget egyszer elég megírnunk, a többi pedig rendelésenként legfeljebb még két perc.

A levél tartalma pedig sokféle lehet. Bizalomkeltéshez megemlíthetjük boltunk célját, és hitvallását, megköszönhetjük a rendelést, és kívánhatunk sok szerencsét a használathoz. Amennyiben nem túl tolakodó felhívhatjuk a vásárló figyelmét a többi termékre, vagy azokra a boltbéli eseményekre, amelyek esetleg újdonságként érhetik.

Ha ennél is tovább szeretnénk menni, akkor a még jobban testre szabott levelet próbálhatjuk ki. Minél jobban a vásárlóra szabjuk a levelet (lásd 5. pont), annál szorosabb köteléket alakíthatunk ki vele. Természetesen ehhez több sablon is kell, de a ráfordított idő bőven megtérül. Itt nem feltétlenül több száz különböző tartalomra kell gondolnunk. Ha öt-hat különféle a rendelkezésünkre áll, már sokkal többet tettünk, mint a boltok többsége.

2. Adjunk ingyen ajándékot a rendelés mellé

Mindenki szeret ajándékot kapni. Elképzelni sem tudok annál nagyobb megelégedettséget, mint amikor a csomagot kibontva egy, vagy több dologgal több van benne, mint ami megrendelésre került.

Nem kell feltétlenül nagy ajándékra gondolni. A Szukits kiadó például kis könyvjelzőket adott a megrendelt könyvek mellé, ezzel egyértelmű volt, hogy mit fogok könyvjelzőként használni. Egy ilyen ajándékkal kedveskedhetünk a vásárlóinknak, illetve folyamatosan szem előtt lehetünk.

Ha nem tudunk mi magunk semmilyen ajándékot gyártani, akkor sem kell sokáig keresnünk. A termékeinket akár a nagykereskedésből, akár beszállítótól szerezzük, nagy valószínűséggel hoznak termékmintát, vagy csak a brandet erősítő kis reklámajándékokat.

Az ilyen ajándék bármi lehet: olcsó bögre, hűtő mágnes, stressz labda, termékminta, akármi. Ha a rendelésben több termék szerepel, akkor – amennyiben célszerű – több ajándékot is adhatunk, termékenként egyet-egyet.

Ezeket a rendelés mellé csomagolva tulajdonképpen egy, számunkra sokba egyáltalán nem kerülő plusz ajándékkal leptük meg vásárlóinkat. Ők pedig megjegyzik az ilyesmit.

Ha odafigyelünk a vásárlóinkra, akkor az ajándékot személyesebbé tehetjük. Ez akkor működik, ha többféle ajándékból választhatunk. Például egy parfümáruház rendeléséhez a rendelt termékekhez hasonló, de alternatívaként működő termékmintát is adhat. Így nem csak ajándékot ad, hanem a vásárlóval megismerteti a termékkínálatot.

3. Telefonon is értesítsük

A rendelés állapotát illetően az elmúlt években, hazánkban is a nagyobb boltoknál általánossá vált, hogy a rendelést, illetve a csomag összeállítását és feladását is telefonon is megerősítik.

Ezzel a módszerrel mi magunk is élhetünk, hiszen a telefonszámot a rendelésnél elkérhetjük, majd ez alapján felhívhatjuk a vásárlót, ha a terméket összecsomagoltuk, és elküldtük.

Ez olyan hiánypótló gesztus, amelyet nehéz más módon pótolni. Mivel a rendelés teljesítésének lépései a vásárló előtt láthatatlanul működnek, nagyon megnyugtató egy telefonhívás, amely a bolttól érkezik, és jelzik, hogy tudnak rólunk, foglalkoznak a rendeléssel.

Az igazán minőségi kiszolgálás ilyenkor magában foglalja azt is, hogy megkérdezzük a vásárlótól, hogy tehetünk-e még valamit érte. Hiszen előfordulhat, hogy a rendelés leadása óta eltelt időben esetleg kedve támadt még valamit megvenni, vagy a terméket más színűre cserélné.

Ez utóbbi igen nagy bizalmat ébreszthet a vásárlóban, de csak akkor, ha az igényeit mindig maradéktalanul kielégítjük. Hiszen ha segítséget ajánlunk fel, akkor azt biztosítani is kell.

Ez a megoldás sem vesz el többet az időnkből, mint 2-3 perc rendelésenként, de a hatását ennek is érezni fogjuk.

4. Segítsünk a termékek használatában

Termékkörünktől függetlenül vásárlóink egyaránt lehetnek a hozzáértőek, és olyanok is, akik még nem tudják, hogy a megvett termékeket hogyan kell használni. Mindkét esetben hasznos, ha a termékekhez extra tanácsokat tudunk adni.

Ennek legegyszerűbb formája egy nyomtatott kis füzet, vagy pár nyomtatott oldal; ez akkor is hatékony lehet, ha amúgy a termékhez jár leírás.

Természetesen ez sok termék esetén sok anyagot jelentene, ám ilyenkor hagyatkozhatunk arra, hogy a termékek nagy része hasonlóan működik, illetve hasonló igényei vannak. Így egy ruházati cikkhez mellékelhetünk a tisztítást részletesebben magyarázó útmutatót, vagy egy elektronikai cikkhez, a saját tapasztalataink által hasznosnak vélt extra ötleteket tartalmazó kis füzetet.

Ahogy a levélnél is, itt is célszerű előbb elkészíteni magát az összes kis útmutatót. Ez egyszeri, és talán időigényesebb befektetés, de a rendelés kezelésénél már ugyanúgy csak pár percet vesz igénybe kinyomtatni őket. Ha nem névre szólóan tesszük ezt, akkor a népszerű termékeknél akár előre is megtehetjük mindezt.

5. Emlékezzünk a vásárlóra

A rendelés összekészítésénél egyszerűen megtehetjük, hogy megnézzük, korábban rendelt-e már tőlünk a vásárló.

A legtöbb webáruház rendszer kezeli a korábbi rendeléseket, sőt amennyiben valamilyen ügyfélkezelő rendszerrel is összeköttetésben van, még egyszerűbb a dolgunk.

Ha a vásárló már nem először rendel tőlünk, kedveskedhetünk neki személyre szóló ajándékokkal. A korábbi vásárlások alapján sokkal pontosabb képet kaphatunk róla, így sokkal személyre szabottan adhatunk neki ajándékot, vagy lephetjük meg a fentebb említett módokon. Így egy rendeléshez csatolt levél, vagy ajándék az adott vásárlóhoz igazítható, így téve sokkal személyesebbé az egész rendelés.

Az igazán hűséges vásárlóinknak további, még egyénibb ajándékokat is adhatunk. Ha lehetséges, kaphat a kedvenc, gyakran vásárolt termékére kupont, amelyet a következő vásárláskor felhasználhat. Ha ilyet nem tudunk meghatározni, akkor egy kategóriára, vagy termékcsoportra adjunk. Ezzel egyben növeljük annak az esélyét, hogy ismét tőlünk rendel.

Összefoglalás

A kulcs tennivaló a még boldogabb vásárlóhoz nem igényel sokkal több időt, mint amennyit a rendelésének teljesítésére amúgy is fordítanunk kell. Mindenképpen ajánlatos legalább kipróbálni mindegyiket, és megnézni milyen hatást keltenek.

Legyünk előzékenyek, és tiszteljük meg azokat, akik a mi webáruházunkban tesznek be kosarukba terméket. Ezek az apró szívességek számunkra sem nem idő, sem nem anyagigényesek, mégis sokat érhetünk el segítségükkel. 

 

Ha kérdésed merül fel, keress minket:

WebShop Experts
www.webshopexperts.hu
Tel: 06-1-234-5011
Fax: 06-52-445-880

Megosztás
7 profitnövelő tipp webáruházaknak
Van néhány egyszerű, ám de annál hatékonyabb tippünk, melyet egy újonnan indult webáruház esetén érdemes fontolóra venni. Ezekről elöljáróban pedig annyit, hogy egytől egyig mindnek bizonyítottan profitnövelő hatása van.
   2015-10-23    Webes varázslatok
Mit lát meg áruházunkon a vevő?
Az áruházunk oldalai tele vannak információval, de hogyan érhetjük el, hogy azokat el is olvassa valaki, avagy hogyan tudjuk tudatosan befolyásolni a látogatók viselkedését?
   2015-10-09    Webes varázslatok
A sikeres online vevőszolgálat 9 titka. 2.rész
Az előző cikkünkben a vevőszolgálatról kaphattunk egy általános képet. Mivel az internet meghatározó részévé vált az életünkne, mind az üzleti, mint a magánéletben, ezért a vevőszolgálati rendszer online környezetben való átültetése is előtérbe került. Egyre fontosabbá...
   2015-08-19    Webes varázslatok