Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

A 8 leggyakoribb webdesign hiba

  •  Webes varázslatok
  • 2015-09-01 17:20:00
  • www.webshopexperts.hu
Hiába a megfelelő tartalom, ha nem tudjuk azt megfelelően prezentálni. Íme a 8 leggyakrabban elkövetett hiba egy értékesítő oldal esetében.

 

Bár a tartalom a kulcs egy sikeres és hatékony webshopnál, ezen tartalom bemutatása is egy komoly tényező mind az ügyfelek figyelmének felkeltésében, mind az eladások lebonyolításában. Az oldal kinézete azért fontos, mivel önmagában is mond valamit a tartalomról, az üzletről, s gyakran annak megbízhatóságáról, professzionalizmusáról.

Ám a webfejlesztők igen gyakran aláássák az Ön munkájának eredményeit a tartalom bemutatásánál elkövetett hibák által. Íme egy lista a 8 leggyakrabban előforduló hibáról, s néhány tanács hogy miképp kerülhetjük el azokat.

 

1. Animált grafika és Flash intro. A legtöbb webfejlesztő ugyan tudja, hogy a vendégek a tartalomhoz vezető legrövidebb utat keresik, mégis vannak sokan olyanok, akik bemutatkozó oldalakon és villogó grafikákon keresztül vezetik át a felhasználót a célhoz. A felmérések kimutatták, legyenek bármennyire is jószándékúak ezek a felvezető képek, a legfőbb hatásuk az oldal forgalmának csökkenésében mutatkozik meg.

 

2. Gátlástalan hirdetések. A szokásos pop-up hirdetések idegesítőek, a teljes-képernyős reklám pedig egyszerűen elfogadhatatlan. A vendégek ki nem állhatják ezeket, és a legtöbbjük inkább elhagyja az oldalt, mintsem kivárja míg eltűnik a reklám.

 

3. Navigációs rémálmok. Ha a látogatók nem tudják elérni a kívánt oldalt két kattintás alatt, akkor általában nem hatékony a navigáció. A túl sok válaszút, az oldaltérkép hiánya, egy ”vissza” gomb, ami nem visz vissza az előző oldalra, s más efféle navigációs hibák sok ügyfelet riaszthatnak el.

 

4. Nincs lehetőség a visszajelzésekre, hozzászólásokra, kérdésekre. Az ügyfelek szeretik látni, hogy számit a véleményük. Egy visszajelzési részleg kialakítása jó módszer a vevőkkel való jó kapcsolat létesítésére. Továbbá egy remek lehetőség arra, hogy megtudjuk az ügyfelek kívánságait és ötleteit, melyek az oldal további fejlesztésében lehetnek hasznosak.

 

5. Sűrített és tömött oldalak. Legyen bármilyen jó is a tartalom, ha elvész a grafikai rengetegben, az emberek nem veszik észre. Egy kis üres hely az oldalon többet tehet bármilyen grafikánál. Segíti a felhasználót a tájékozódásban, a kívánt tartalom elérésében, és egy profibb kinézetet kölcsönöz az oldalnak.

 

6. Csúnya grafika és unalmas képek. A csúnya, amatőr, illetve nem odaillő, egymással nem harmonizáló grafikai elemek az oldalnak könnyen komolytalan kinézetet kölcsönözhetnek. Ne használjon túl sok színt, mert az már nem figyelemfelhívó, hanem sokkal inkább kaotikus. Győződjön meg arról hogy a színek és a szöveg, amit felhasznál tisztán látszik (és elfér) a legtöbb képernyőn, böngészőn.

Ha képeket válogat az oldalához, olyan érdekes képek mellett döntsön, melyek kifejeznek valamit az üzletéről, és ne semmitmondó, közhelyes képeket (pl. kezetfogó, mosolygó emberek).

 

7. Kínlódás az adatlapok kitöltésénél. Ha a felhasználó kitölt egy adatlapot és valamin változtatnia kell, legyen meg a lehetősége arra, hogy visszamehessen és megtegye azt, ne kelljen újrakezdenie az egészet. Sokan inkább otthagyják az oldalt, mintsem újra kitöltsék a teljes űrlapot.

 

8. A termékek és szolgáltatások korlátozott bemutatása. A vevőnek meg kell, hogy legyen az a lehetősége, hogy egy terméket vagy szolgáltatást több különböző kritérium alapján is kiválaszthassa. Hibás az a feltételezés, miszerint mindenki egyféleképpen keresi a kívánt terméket, főképp mivel a különböző keresési lehetőségek felkínálása nem képez különösebb nehézséget. Egy adott termékre lehessen rákeresni a típusa, a mérete, gyártója, célközönsége, vagy a vevők által megkívánt bármilyen más kritérium alapján.

 

WebShop Experts
www.webshopexperts.hu
Tel: 06-1-234-5011
Fax: 06-52-445-880

Megosztás
A szóbeszéd hatalma webáruházaknál
Ismerje meg Ön is az egyik leghatékonyabb vírusmarketing eszközt, mely nem hiányozhat egyetlen webáruház látogatószerző palettájából sem.
   2015-08-23    Webes varázslatok
Az e-kereskedelem és a hosszú farok kapcsolata
Avagy hogyan nyit az e-kereskedelem a számodra olyan lehetőségeket, melyek az előző évezredben még elképzelhetetlenek voltak.
   2015-08-22    Webes varázslatok
Bizalomépítés a gyakorlatban
Lehet bármilyen jó a webáruházunk, a szolgáltatásunk vagy bármilyen szuperek a termékeink, ha a vevők nem hiszik ezt el nekünk. A bizalom megteremtése alapvető feltétele minden további akciónak.
   2015-08-21    Webes varázslatok