Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

A cégvezetés is egy szakma 2.rész

  •  Lifestyle
  • 2016-03-02 12:05:00
  • Gál andrea
Egy vállalkozás vezetéséhez szintén szükséges az a tudás, amivel a cégvezető képes elérni azt, hogy a cég stabil legyen, és képes legyen a megfelelő ütemben növekedni, sokan azonban ezzel nem rendelkeznek, hiszen csak „belecsöppentek” a vezetésbe.

 

A 3 legfontosabb terület, ahol képben kell lenni

 

1. Szervezés

A hatékony szervezés hiánya esetén szokott előállni az a helyzet, amikor „mindenki csinál mindent”, illetve néhány fontos feladatot pedig „nem csinál meg senki”. A cégvezető alapvető érdeke, hogy olyan szervezeti felépítést legyen képes megvalósítani, amely elősegíti azt, hogy ne kelljen senkinek nap 12 órát dolgozni más munkáján, mindenkinek meglegyenek a saját felelősségi körei, posztjai és minden fontos funkció be legyen töltve. Létezik olyan szervezési struktúra, amely éppúgy alkalmazható egy 3 fős vállalkozásban, mint egy háromszáz fős vállalatnál. Manapság rengetek cég „túlnövi” magát. Ez a jelenség is csak a szervezési szakértelem hiánya miatt következhet be.

 

Hatékony cégvezetés titka:

 

  • Feladatokat priorizáld!
  • Legyen adminisztrációs napod és pénztermelő napod!
  • Legyen napi terved!
  • Emlékezz a 80/20-as szabályra!
  • A legnehezebb feladatot reggel végezd el!
  • Ne 24, hanem 168 órában gondolkozzunk!
  • Rangsorolni, rangsorolni, rangsorolni!
  • Önmenedzselés!
  • Ellenőrzés!

 

2. Vezetés

Hogyan érje el egy vezető az utasításainak teljesítését? Hogyan találja meg a megfelelő hangot a beosztottaival? Hogyan döntse el, hogy mikor, kit léptessen elő? Hogyan tudja tényleg objektíven mérni a munkatársak teljesítményét? Sok vezető bukott már bele ezekbe a kérdésekbe. A vezetők nap mint nap olyan döntéseket hoznak, ami alapvetően képes megváltoztatni a cég, vagy a cég egy-egy területének életét. Egy vezetőnek tudnia kell, hogy hogyan találja meg a problémák valódi miértjeit és hogyan oldja meg azokat. Képesnek kell lennie úgy döntenie, hogy előre lássa döntéseinek következményeit. A döntéseink része a delegálás is.

 

Oké, de akkor hogyan delegáljunk?

 

  • Meg kell határozni a szükségletet!
  • Meg kell határozni, hogy mit kell delegálni!
  • Válaszd ki a megfelelő embert!
  • Tervezd meg a delegálást!
  • Tarts delegálási megbeszélést!
  • Készítess akciótervet!
  • Tekintsd át a tervet!
  • Valósítsa meg a tervet!
  • Ellenőrizz! 

 

3. Stratégiai tervezés

Minél inkább nem tervez előre egy vezető, annál inkább „vak”. Olyan ez, mint az éjszakai autóvezetés. Mindig csak az előttünk levő útszakaszt látjuk, amit az autó lámpája bevilágít. Ha felkapcsoljuk a távolsági fényszórót, akkor a belátott útszakasz megduplázódik. A stratégiai tervezés arra való, hogy a vezető folyamatosan láthassa, hogy hol áll a cég, hova akar eljutni és mit kell tennie azért, hogy a kijelölt úton haladjon váratlan buktatók nélkül. Függetlenül attól, hogy mekkora egy vállalkozás, a tervezés nélkül úgy működik, mint a kivilágítatlan országúton lámpa nélkül közlekedő autós. „Vagy hazaér, vagy nem.”

 

Egy vállalkozás vezetőjének ugyanígy megvannak a maga mérőeszközei, és a változást okozni képes eszközei. Cégvezetőként olyan eszközökkel dolgozik nap, mint nap, amelyekkel stabilabbá tudja tenni cégét, terjeszkedni tud, több profitot képes termelni, több vevőt tud szerezni.

 

Ezek azok a „szerszámok”, amelyek fontosságát gyakran elfelejtik a cégvezetők.

 

Egy gyakorlatias vezetési technológia tudásának hiánya veszélyessé teszi egy cégvezető munkáját. Ha egy cégvezető rossz döntést hoz, veszélybe kerülhet a vállalkozásának működése.

 

Ahhoz, hogy egy szakember ne tudjon hibázni, sokat tanul az iskolában. Ahhoz, hogy a cégvezető elkerülje a hibákat, szintén szükség van a megfelelő technológiára, annak tudására és alkalmazására.

 

De milyen vezetői döntések segítik a bevétel növekedését?

 

  • Ügyféligény kiszolgálása, azaz az empátia művészete!
  • Ügyfél elégedettség szem előtt tartása, azaz testesítsük meg az igazmondó juhászt!
  • Egyenletes minőség az árrésünk kulcsa!
  • Ár-érték arány!
  • Visszafizetési garancia! Ne ijedj meg, ha jó a terméked, a csillagokat is visszaígérheted!
  • Megfelelő árképzés- azaz a vállalkozásunk növekedésének kulcsa!

 

Sikeres cégvezetést kívánunk!

 

Gál Andrea

Vállalkozz Itthon!

Megosztás
A cégvezetés is egy szakma 1. rész
A cégvezetők gyakran a saját bőrükön tapasztalják meg, hogy egy cég vezetése ugyanúgy egy szakma, mint a mérnöki tevékenység, vagy a villanyszerelés. Sőt, ez olyannyira igaz, hogy ahogy egy mérnök munkájában vétett legkisebb hiba is képes a rendszer működését veszélyeztetni,...
   2016-03-01    Vállalkozz!