A világ Top10 webáruházának vásárlási folyamata
Egy jól megtervezett vásárlási folyamat jelentősen megnöveli az eladásaink számát. A nagy piacvezető webáruházak vásárlói igényekhez alkalmazkodó, regisztrációt elősegítő és átlagos tranzakciós értéket növelő vásárlási folyamattal rendelkeznek.
A Practical Ecommerce egy korábbi cikkében górcső alá vette a Top10 webáruház vásárlási folyamatát. Ezek között volt az Amazon, a Macy, a Sears és a Wallmart is. Nézzük mit tanulhatunk a nagyoktól.
Szeretne tovább vásárolni?
Mindegyik weboldalon megfigyelhető, hogy nagyon gyorsan és egyszerűen végre lehet hajtani egy vásárlást, illetve hogy ugyanazt a mintát követik egy termék megvásárlásánál, mint a webáruházak 99%-a. Azaz válasszuk ki terméket -> tegyük kosárba -> adjuk meg a szállítási és számlázási adatokat -> válasszunk fizetési módot -> erősítsük meg vásárlási szándékunkat és pont, készen is vagyunk.
Viszont van két nagy különbség, amiben ezek a webáruházak különböznek az átlagostól.
- Jobban ösztönzik a vásárlás folytatását.
- Jobban ösztönzik a regisztrációt.
Az elemzett webáruházak mindegyike bőségesen kínált lehetőséget a vásárlás folytatására. Néhol egyszerűen csak egy aláhúzott szöveges linket helyeztek el, a Macynél viszont egy popup ablak ugrik fel egy termék kosárba tételekor, mely tartalmaz minden szükséges információt a termékről (illetve, hogy mi is történt most), továbbá egy választási lehetőséget:
A Searsnél viszont még ennél is tovább mentek. Ott ugyanis azt is megtudhatjuk, hogy mekkora összeg hiányzik még ahhoz, hogy ingyenesen szállítsák ki nekünk a termékeket.
A Wallmart pedig még ezt is megfejeli azzal, hogy kapcsolódó terméket is ajánl nekünk
A regisztráció ér egyáltalán valamit?
Érdekes, hogy az elemzett webáruházak közül egyedül az Amazon esetén szükséges a regisztráció ahhoz, hogy feladjunk egy megrendelést. Viszont figyelembe véve azt, hogy ezt a webáruházat a világ minden táján ismerik felvetődik a kérdés, hogy biztos megéri regisztrációhoz kötni a vásárlást.
A bejelentkezett Amazon felhasználók számára van egy olyan lehetőség, hogy egy terméket egyetlen kattintással megvehetnek. Ez pedig rendkívül hasznos ha valaki sokat vásárol ugyanabból a webáruházból. Az átlagos kattintásszám ugyanis egy webáruházban 5 és 8 közé esik, ha a teljes vásárlási folyamatot vizsgáljuk (nem számítva az űrlapoknál történő kattintásokat).
Ettől függetlenül a többi webáruházban is van lehetőség a regisztrációra, sőt, egyértelműen kommunikálják is az ezzel járó előnyöket. A regisztrált felhasználókról ugyanis már több információ áll rendelkezésre, és ez jelentősen leegyszerűsíti a vásárlási folyamatot. Bár ez így önmagában még nem nagy dolog, viszont a Top10 webáruház ebben is nagyon jó.
Érdemes megnézni például a Sears bejelentkező/regisztrációs oldalát. Több választási lehetőséget is felkínálnak és egyértelműen leírják a regisztráció előnyeit.
A Macynél például egy Express vásárlási folyamatot nyerhetünk a regisztrációval, ahol egyszerűen átugorhatunk pár lépést a megrendelés véglegesítése előtt.
Összegezve a tapasztalatokat ezek a webáruházak az átlagosnál jobban ösztönzik a vásárlás folytatását, illetve a regisztrációt is. Utóbbiban pedig kétségtelenül az Amazon a legjobb.
Ha kérdésed van, keress minket!
WebShop Experts
Tel: 06-1-234-5011
Fax: 06-52-445-880
A reszponzivitás, vagyis hogy a létező összes internetképes eszközön értelmezhető legyen a céged jelenléte >> kötelező! Az Ipsos határokon átívelő kutatása szerint mindegy, hogy a felhasználók hol vannak, ugyanis valamilyen kommunikációs eszközzel folyamatos kapcsolatban állnak...
Már nyilván mindenki agyában ott élnek az alábbi mondatok: "Az ügyfél az első!", "Az ügyfélnek mindig igaza van!". Az ügyfelek elégedettsége alapjaiban határozza meg cégünk jövőjét, ugyanis az ő lojalitásuk jelentik cégünk stabil lábait. Elégedett ügyfeleket magunkénak tudni...