Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

A világ Top10 webáruházának vásárlási folyamata

  •  Webes varázslatok
  • 2015-11-10 13:50:00
  • www.webshopexperts.hu
A webáruházak sikeressége/sikertelensége nagymértékben függ az ott alkalmazott vásárlási folyamattól. Hiába a sok látogató, ha nehéz eligazodni a webáruházban, vagy végigmenni a pénztár folyamatán hosszútávon kudarcra vagyunk ítélve.

 

Egy jól megtervezett vásárlási folyamat jelentősen megnöveli az eladásaink számát. A nagy piacvezető webáruházak vásárlói igényekhez alkalmazkodó, regisztrációt elősegítő és átlagos tranzakciós értéket növelő vásárlási folyamattal rendelkeznek.
 

 

A Practical Ecommerce egy korábbi cikkében górcső alá vette a Top10 webáruház vásárlási folyamatát. Ezek között volt az Amazon, a Macy, a Sears és a Wallmart is. Nézzük mit tanulhatunk a nagyoktól.

 

Szeretne tovább vásárolni?

Mindegyik weboldalon megfigyelhető, hogy nagyon gyorsan és egyszerűen végre lehet hajtani egy vásárlást, illetve hogy ugyanazt a mintát követik egy termék megvásárlásánál, mint a webáruházak 99%-a. Azaz válasszuk ki terméket -> tegyük kosárba -> adjuk meg a szállítási és számlázási adatokat -> válasszunk fizetési módot -> erősítsük meg vásárlási szándékunkat és pont, készen is vagyunk.

 

Viszont van két nagy különbség, amiben ezek a webáruházak különböznek az átlagostól.

 

  • Jobban ösztönzik a vásárlás folytatását.
  • Jobban ösztönzik a regisztrációt.

 

Az elemzett webáruházak mindegyike bőségesen kínált lehetőséget a vásárlás folytatására. Néhol egyszerűen csak egy aláhúzott szöveges linket helyeztek el, a Macynél viszont egy popup ablak ugrik fel egy termék kosárba tételekor, mely tartalmaz minden szükséges információt a termékről (illetve, hogy mi is történt most), továbbá egy választási lehetőséget: 

 

 

A Searsnél viszont még ennél is tovább mentek. Ott ugyanis azt is megtudhatjuk, hogy mekkora összeg hiányzik még ahhoz, hogy ingyenesen szállítsák ki nekünk a termékeket. 

 

 

 A Wallmart pedig még ezt is megfejeli azzal, hogy kapcsolódó terméket is ajánl nekünk

 

 

A regisztráció ér egyáltalán valamit?

Érdekes, hogy az elemzett webáruházak közül egyedül az Amazon esetén szükséges a regisztráció ahhoz, hogy feladjunk egy megrendelést. Viszont figyelembe véve azt, hogy ezt a webáruházat a világ minden táján ismerik felvetődik a kérdés, hogy biztos megéri regisztrációhoz kötni a vásárlást. 

 

 

A bejelentkezett Amazon felhasználók számára van egy olyan lehetőség, hogy egy terméket egyetlen kattintással megvehetnek. Ez pedig rendkívül hasznos ha valaki sokat vásárol ugyanabból a webáruházból. Az átlagos kattintásszám ugyanis egy webáruházban 5 és 8 közé esik, ha a teljes vásárlási folyamatot vizsgáljuk (nem számítva az űrlapoknál történő kattintásokat).

 

Ettől függetlenül a többi webáruházban is van lehetőség a regisztrációra, sőt, egyértelműen kommunikálják is az ezzel járó előnyöket. A regisztrált felhasználókról ugyanis már több információ áll rendelkezésre, és ez jelentősen leegyszerűsíti a vásárlási folyamatot. Bár ez így önmagában még nem nagy dolog, viszont a Top10 webáruház ebben is nagyon jó. 

 

 

Érdemes megnézni például a Sears bejelentkező/regisztrációs oldalát. Több választási lehetőséget is felkínálnak és egyértelműen leírják a regisztráció előnyeit.

 

A Macynél például egy Express vásárlási folyamatot nyerhetünk a regisztrációval, ahol egyszerűen átugorhatunk pár lépést a megrendelés véglegesítése előtt. 

 

 

Összegezve a tapasztalatokat ezek a webáruházak az átlagosnál jobban ösztönzik a vásárlás folytatását, illetve a regisztrációt is. Utóbbiban pedig kétségtelenül az Amazon a legjobb.

 

 Ha kérdésed van, keress minket!

 

WebShop Experts

www.webshopexperts.hu

Tel: 06-1-234-5011

Fax: 06-52-445-880

Megosztás
Ezért fontos számodra a reszponzivitás!
A reszponzivitás, vagyis hogy a létező összes internetképes eszközön értelmezhető legyen a céged jelenléte >> kötelező! Az Ipsos határokon átívelő kutatása szerint mindegy, hogy a felhasználók hol vannak, ugyanis valamilyen kommunikációs eszközzel folyamatos kapcsolatban állnak...
   2015-12-14    Tippek
A szuper ügyfélszolgálat 18 ismérve
Már nyilván mindenki agyában ott élnek az alábbi mondatok: "Az ügyfél az első!", "Az ügyfélnek mindig igaza van!". Az ügyfelek elégedettsége alapjaiban határozza meg cégünk jövőjét, ugyanis az ő lojalitásuk jelentik cégünk stabil lábait. Elégedett ügyfeleket magunkénak tudni...
   2015-11-12    Vállalkozz!