Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Árképzési stratégiai tippek!

  •  Tippek
  • 2016-01-07 11:30:00
"Soha nem az dönti el, hogy mennyiért vettem, hanem az, hogy mennyi a piaci értéke!" Klapka György

 

A vállalkozás termékeinek és szolgáltatásainak értékesítése során ki kell alakítanod a terméked/szolgáltatásod árait és díjait. Ahogy a munkavállaló is meghatározza mennyit szeretne kapni munkaerejéért, szakmai tudásáért, úgy vállalkozóként Neked is el kell döntened mennyit szeretnél kapni a vállalkozói tevékenységedért.

 

A vállakozásod által kínált termékek vagy szolgáltatások árának/díjának kialakítására az alábbi tényezők vannak hatással:

 

  • alapanyagok ára,
  • rezsi költségek díja,
  • munkaerő költsége,
  • konkurencia árai,
  • iparági trendek,
  • márkanév,
  • vállalkozó által elvárt megtérülési idő,
  • hatósági szabályozások, adók mértéke,
  • demográfiai adottságok,
  • és még számos egyéb tényezői is felmerülhet.

 

Mint látható minden szempontnak nem lehet egyszerre megfelelni, ezért a Te feladatod eldönteni milyen stratégiát alkalmazol az árak/díjak meghatározásánál.

 

Lehetséges árképzési stratégiák:

 

1. Költség alapú:

termékenként és/vagy szolgáltatásonként meghatározzuk, milyen árrést kívánunk realizálni (hány Ft, vagy hány %). Egységnyi termék vagy szolgáltatás költségének ismeretében, könnyen meghatározhatjuk így az árakat.

 

Jellemző a bolti kiskereskedelemben.

Előnye: egyszerű, gyorsan változtatható

Hátránya: nem veszi figyelembe az elvárt vállalkozói jövedelmet és a konkurenciát

 

2. Elvárt jövedelem alapú:

az eladásra tervezett mennyiségek alapján a termék árát úgy állítjuk be, hogy a célként kitűzött vállalkozói jövedelem szintet el tudjuk érni.

 

Jellemző a szakipari és javítási munkák esetében.

Előnye: motiváló az értékesítésben

Hátránya: nem veszi figyelembe a konkurenciát és a költségek alakulását

 

3. Konkurencia alapú:

az árak meghatározásánál azt vesszük figyelembe, hogy konkurenseink milyen árakkal vagy díjakon dolgoznak és hozzájuk képest döntjük el, hogy mennyivel olcsóbbak vagy drágábbak kívánunk lenni.

 

Jellemző a tömegáruk piacára.

Előnye: segíti a piaci helyzet, pozíció megítélését, utalhat a termék vagy szolgáltatás minőségére

Hátránya: nem veszi figyelembe az elvárt jövedelmet és a költségek alakulását

 

Természetesen a legjobban akkor járunk el, ha minden szempontot figyelembe véve, többfajta súlyozással határozzuk meg árainkat, díjainkat. Differenciáltan és a megrendelési volumenektől is függően. Továbbá élünk az akciók és engedmények lehetőségével is.

 

Sok sikert!

 

Ha kérdésed vagy észrevételed van, keress bennünket:

 

Gál Andrea

Vállalkozz Itthon!

Megosztás
Hasznos tippek az eredménytervezéshez!
Az eredménytervezés célja, hogy adott időpontra megvizsgáljuk a vállalkozási tevékenység egésze nyereséges-e vagy sem.
   2015-12-01    Vállalkozz!