Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Drasztikus bevétel növelés nem drasztikus lépésekkel, avagy a „10% stratégia”

  •  Webes varázslatok
  • 2015-11-05 17:55:00
  • www.webshopexperts.hu
Vegyél be egy káposztaleves kapszulát minden nap, és 3 hónap alatt legalább 15 kilót fogsz fogyni” – így hangzik egy tipikus üzenet egy tipikus fogyasztószerről. Akik tisztában vannak a testünk működésével (vagy akik már kipróbálták az egyik ilyen terméket), azok pontosan tudják, hogy ezek az ígéretek teljesen alaptalanok, és a valóságban ennél sokkal bonyolultabb lefogyni.

 

A fogyasztó- és egyéb „csodaszerek” piaca azért működik, mert rengetegen keresik a könnyebb utat – a módot, amivel munka és izzadság nélkül lehet eredményt elérni – bármennyire is azt súgják az ösztöneink, hogy ilyen nem létezik.

 

A webáruházaknál is hasonló trendet tapasztalunk: sokan várják a csodaszert, amivel egy csapásra megoldódnak a problémák, és elkezdenek dőlni az új vevők. Keresik a „titkot”, amitől a konkurens áruházaknak annyival jobban megy.

 

1. A titok, ami nem titok

A titok az, hogy nincs titok: ez a konkurens áruház felismerte, hogy a sikerhez az út nem egyenes, és az egyetlen módszer a sikerhez a folyamatos javulás – minden téren folyamatosan egy kicsit jobbra törekedni, mint korábban.

 

A 10% stratégia lényege, hogy folyamatosan, napról napra, hónapról hónapra törekedni kell arra, hogy a webáruházunk minden fontos területen fejlődjön egy keveset – akár csak 10%-t. Konkrétan tegyük fel, hogy az áruházunk a következő fejlődésen megy keresztül egy adott időszak alatt:

 

  • 10%-al több látogatója lesz
  • 10%-al nő a konverziós ráta
  • 10%-al nő az átlagos kosárérték
  • 10%-al nő a vásárlási gyakoriság (egy átlagos visszatérő vásárlónál)

 

Ezek mindegyike egy apróbb növekedés volt – de így összességében már 50%-al növeltük a bevételünket!

 

Persze ezt a 10%-os növekedést sem mindig egyszerű elérni, és az esetek többségében nem egyértelmű, hogy mi az az eszköz, amivel ezt el tudjuk érni. Erre a megoldás a folyamatos kísérletezés: kipróbálni minél több módszert és ötletet, és habár ezek jó része valószínűleg nem fog sok eredményt hozni, egy kis részük viszont duplán is beváltja a hozzáfűzött reményeket. Ahogy a mondás is tartja: „a marketing 50%-a pénz és időpocséklás, csak nem tudjuk, hogy melyik fele” – ezért gyakran ki kell próbálni a teljes 100%-t.

 

A következőkben igyekszünk pár ötletet adni, hogy mivel lehet 10%-os növekedést elérni az egyes területeken:

 

2. Ötletek hogyan növeljük 10%-al a látogatóink számát:

 

  • Kezdj el vezetni egy szakmai blogot, amely érdekes a célpiacod számára!
  • Készíts egy „csali” tanulmányt, amit odaadsz minden új feliratkozónak, és hirdesd ezt a tanulmányt!
  • Feküdj rá a keresőoptimalizációdra, és optimalizáld az áruházad még plusz pár kifejezésre (vagy a meglévőkre erősíts rá)!
  • Használj remarketinget az egyszer elért látogatók újbóli elérésére!
  • Kezdj el napi szinten kommunikálni érdekes dolgokat a Facebook faladon!
  • Próbáld ki a Facebookon a „promoted posts”-t, mint hirdetési lehetőséget!
  • Keress affiliate partnereket, akik hirdetnék jutalékért az áruházad és a termékeid!
  • Tedd lehetővé, hogy a vevőid megosszák Facebookon a vásárolt termékeiket!

 

3. Ötletek hogyan növeljük 10%-al a konverziós rátát:

 

  • Írj minden termékedhez egy egy mondatos vágykeltő rövid leírást!
  • Biztosíts jobb garanciát, mint korábban, vagy a meglévőt kommunikáld jobban!
  • Biztosíts egy átlátható szűrési rendszert a termékeid között!
  • Teremts sürgősség érzetet (akár akciókkal, akár az alacsony készletek kommunikálásával)!
  • Használj videókat a termékek bemutatására!
  • Tegyél ki minél több helyre elégedett vevői véleményeket!
  • Küldj emailt annak, aki félbehagyja a vásárlást!

 

4. Ötletek hogyan növeljük 10%-al az átlagos kosárértéket:

 

  • Ajánlj minden termékhez kapcsolódó termékeket!
  • Biztosíts a termékeidhez extra szolgáltatásokat, pl. díszcsomagolást vagy expressz kiszállítást!
  • A kosárnál ajánlj fel kisebb értékű, de nagy profittartalmú, népszerű termékeket!
  • Legyen a termékeidnek „XXL” vagy „VIP” verziója!
  • Amely termékedhez tartozik kiegészítő, ott már az alap termékkel együtt tudják kosárba tenni azokat!
  • Csinálj csomag ajánlatokat!
  • Biztosíts ingyenes szállítást adott kosárérték felett, és ezt kommunikáld mindenhol!

 

5. Ötletek hogyan növeljük 10%-al a vásárlási gyakoriságot:

 

  • Kommunikálj gyakrabban a meglévő vevőidhez és feliratkozóidhoz!
  • Csinálj valamilyen hűség- vagy törzsvásárlói programot!
  • Legyenek rendszeresen speciális, csak meglévő vevőidnek szóló ajánlataid!
  • Igyekezz folyamatosan „pezsegni”, és benne lenni a vevők tudatában!
  • Adj minden vásárlás mellé egy kupont a következő vásárláshoz, aminek legyen lejárata, és a lejárat előtt emlékeztesd őket!
  • Mindig értesítsd a vevőidet az új termékekről!

 

 Ha kérdésed van, keress minket!

WebShop Experts

www.webshopexperts.hu

Tel: 06-1-234-5011

Fax: 06-52-445-880

Megosztás
Egy jól működő webáruház tönkretételének 9 lehetséges módja
Világszintű (és egyben hazai) tapasztalat az, hogy sajnos a vállalkozások 90%-a nem éli meg az 5. évet. De mi a helyzet a webáruházakkal?
   2015-11-04    Webes varázslatok