Drasztikus bevétel növelés nem drasztikus lépésekkel, avagy a „10% stratégia”
A fogyasztó- és egyéb „csodaszerek” piaca azért működik, mert rengetegen keresik a könnyebb utat – a módot, amivel munka és izzadság nélkül lehet eredményt elérni – bármennyire is azt súgják az ösztöneink, hogy ilyen nem létezik.
A webáruházaknál is hasonló trendet tapasztalunk: sokan várják a csodaszert, amivel egy csapásra megoldódnak a problémák, és elkezdenek dőlni az új vevők. Keresik a „titkot”, amitől a konkurens áruházaknak annyival jobban megy.
1. A titok, ami nem titok
A titok az, hogy nincs titok: ez a konkurens áruház felismerte, hogy a sikerhez az út nem egyenes, és az egyetlen módszer a sikerhez a folyamatos javulás – minden téren folyamatosan egy kicsit jobbra törekedni, mint korábban.
A 10% stratégia lényege, hogy folyamatosan, napról napra, hónapról hónapra törekedni kell arra, hogy a webáruházunk minden fontos területen fejlődjön egy keveset – akár csak 10%-t. Konkrétan tegyük fel, hogy az áruházunk a következő fejlődésen megy keresztül egy adott időszak alatt:
- 10%-al több látogatója lesz
- 10%-al nő a konverziós ráta
- 10%-al nő az átlagos kosárérték
- 10%-al nő a vásárlási gyakoriság (egy átlagos visszatérő vásárlónál)
Ezek mindegyike egy apróbb növekedés volt – de így összességében már 50%-al növeltük a bevételünket!
Persze ezt a 10%-os növekedést sem mindig egyszerű elérni, és az esetek többségében nem egyértelmű, hogy mi az az eszköz, amivel ezt el tudjuk érni. Erre a megoldás a folyamatos kísérletezés: kipróbálni minél több módszert és ötletet, és habár ezek jó része valószínűleg nem fog sok eredményt hozni, egy kis részük viszont duplán is beváltja a hozzáfűzött reményeket. Ahogy a mondás is tartja: „a marketing 50%-a pénz és időpocséklás, csak nem tudjuk, hogy melyik fele” – ezért gyakran ki kell próbálni a teljes 100%-t.
A következőkben igyekszünk pár ötletet adni, hogy mivel lehet 10%-os növekedést elérni az egyes területeken:
2. Ötletek hogyan növeljük 10%-al a látogatóink számát:
- Kezdj el vezetni egy szakmai blogot, amely érdekes a célpiacod számára!
- Készíts egy „csali” tanulmányt, amit odaadsz minden új feliratkozónak, és hirdesd ezt a tanulmányt!
- Feküdj rá a keresőoptimalizációdra, és optimalizáld az áruházad még plusz pár kifejezésre (vagy a meglévőkre erősíts rá)!
- Használj remarketinget az egyszer elért látogatók újbóli elérésére!
- Kezdj el napi szinten kommunikálni érdekes dolgokat a Facebook faladon!
- Próbáld ki a Facebookon a „promoted posts”-t, mint hirdetési lehetőséget!
- Keress affiliate partnereket, akik hirdetnék jutalékért az áruházad és a termékeid!
- Tedd lehetővé, hogy a vevőid megosszák Facebookon a vásárolt termékeiket!
3. Ötletek hogyan növeljük 10%-al a konverziós rátát:
- Írj minden termékedhez egy egy mondatos vágykeltő rövid leírást!
- Biztosíts jobb garanciát, mint korábban, vagy a meglévőt kommunikáld jobban!
- Biztosíts egy átlátható szűrési rendszert a termékeid között!
- Teremts sürgősség érzetet (akár akciókkal, akár az alacsony készletek kommunikálásával)!
- Használj videókat a termékek bemutatására!
- Tegyél ki minél több helyre elégedett vevői véleményeket!
- Küldj emailt annak, aki félbehagyja a vásárlást!
4. Ötletek hogyan növeljük 10%-al az átlagos kosárértéket:
- Ajánlj minden termékhez kapcsolódó termékeket!
- Biztosíts a termékeidhez extra szolgáltatásokat, pl. díszcsomagolást vagy expressz kiszállítást!
- A kosárnál ajánlj fel kisebb értékű, de nagy profittartalmú, népszerű termékeket!
- Legyen a termékeidnek „XXL” vagy „VIP” verziója!
- Amely termékedhez tartozik kiegészítő, ott már az alap termékkel együtt tudják kosárba tenni azokat!
- Csinálj csomag ajánlatokat!
- Biztosíts ingyenes szállítást adott kosárérték felett, és ezt kommunikáld mindenhol!
5. Ötletek hogyan növeljük 10%-al a vásárlási gyakoriságot:
- Kommunikálj gyakrabban a meglévő vevőidhez és feliratkozóidhoz!
- Csinálj valamilyen hűség- vagy törzsvásárlói programot!
- Legyenek rendszeresen speciális, csak meglévő vevőidnek szóló ajánlataid!
- Igyekezz folyamatosan „pezsegni”, és benne lenni a vevők tudatában!
- Adj minden vásárlás mellé egy kupont a következő vásárláshoz, aminek legyen lejárata, és a lejárat előtt emlékeztesd őket!
- Mindig értesítsd a vevőidet az új termékekről!
Ha kérdésed van, keress minket!
WebShop Experts
Tel: 06-1-234-5011
Fax: 06-52-445-880
Világszintű (és egyben hazai) tapasztalat az, hogy sajnos a vállalkozások 90%-a nem éli meg az 5. évet. De mi a helyzet a webáruházakkal?