Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Egy jól működő webáruház tönkretételének 9 lehetséges módja

  •  Webes varázslatok
  • 2015-11-04 18:45:00
  • www.webshopexperts.hu
Világszintű (és egyben hazai) tapasztalat az, hogy sajnos a vállalkozások 90%-a nem éli meg az 5. évet. De mi a helyzet a webáruházakkal?

 

Íme a 9 leggyakoribb oka egy webáruház bezárásának:

 

1. A motiváció hiánya

Miért is csináljuk egyáltalán? Ez az életcélunk és ebben leljük örömünket, vagy csupán egy pénzkereseti lehetőségként tekintünk rá? Ha csökken a motivációnk, mert éppen egy hullámvölgyben vagyunk, mi lesz az, ami kimozdít ebből az állapotból?

 

2. Akadozó fejlesztések

A megfelelő webáruház rendszer és webshopos csapat kiválasztása kulcsfontosságú. Itt nagy a szerepe a rugalmasságnak, mivel a piac és a technológia is folyton változik. Csapatunknak megfelelően kell kezelnie ezeket a változásokat és az ezekhez való alkalmazkodással járó kiadásokat. Ráadásul az egyre nagyobb versenyben, az új fejlesztések megvalósítását a lehető leghamarabb kell megoldanunk, különben lemaradunk a konkurenciával szemben.

 

Azoknál a webáruházaknál ahol jelentősebb fejlesztések történtek, legalább 26%-al nőtt a forgalom az előző évhez képest. Míg ezzel szemben ahol nem történtek fejlesztések stagnálás, vagy csökkenés mutatkozott a forgalomban.

 

3. Problémák az informatikai háttérrel

Jól kiépített informatikai háttérrel rendelkezünk? Mi történik akkor, ha szerverünk esetleg leáll, vagy ha webáruházunk gyorsabban fejlődik, mint azt vártuk és egyik napról a másikra egyre több ügyfelet kell kiszolgálnunk? Képesek vagyunk ezeket a lehetséges problémákat kezelni? Egy-egy ilyen előre nem tervezett probléma során potenciális vásárlásoktól esünk el, és ami ennél is fontosabb, csorbul webáruházunk presztízse. A vásárlói bizalmat pedig mindig nehezebb megszerezni, mint egy-egy szervert újraindítani.

 

4. Használható vagy használhatatlan

Ha egy webáruházban - annak ellenére, hogy megfelelő látogatóval rendelkezünk – elmaradnak a megrendelések, az lehetséges, hogy a shop hibája lesz. Ilyenkor fel kell tennünk a kérdést, hogy kellő információt biztosítunk-e a látogatóink számára, és mindezt a megfelelő módon? Egy jó online bolt ösztönösen végigvezeti a látogatót a vásárlói folyamaton. Sőt, az igazán jó webáruházak legnagyobb előnye, hogy képesek növelni az átlagos tranzakciós értéket, azaz egy-egy vásárlás alkalmával a vásárlók több terméket is a kosárba tesznek.

 

Az egyik legköltséghatékonyabb módja a tesztelésnek, ha megkérjük pár ismerősünket, akik korábban még nem látták az oldalt, hogy vásároljanak rajta, majd összegezzék tapasztalatukat.

 

5. Nem megfelelő, vagy hiányos marketing

Minden lehetséges alkalommal igyekszünk nyomatékosítani, hogy a webáruház elkészítésének folyamata nem ér véget az átadással. Látogatók százait és ezreit kell bevonzanunk oldalunkra, majd belőlük vásárlókat „képezni”. Ez utóbbi a webshop dolga lesz, nekünk az a feladatunk, hogy a rendelkezésre álló több tucat marketing eszközből kiválasszuk a számunkra megfelelőt. Természetesen ahhoz, hogy megtaláljuk a számunkra legjobb látogatóforrást, több megoldást is ki kell próbálnunk.

 

6. Nem megfelelő mérés

Az előző pontokhoz kapcsolódóan, ha nem tudjuk, mit miért teszünk, ha nem látjuk marketingünk mérőszámait, illetve a webáruházunk hatékonyságára vonatkozó adatait, óriási kockázatot vállalunk, és így hosszú távon sajnos elkerülhetetlen a kudarc.

 

7. Az ügyfélszolgálat és a logisztika gyengeségei

Mi történik akkor, ha egy vásárlónknak kérdése van? Megfelelően tudjuk kezelni? Tudjuk kezelni netán este vagy hétvégén? Mi a helyzet a garanciával? Tudunk neki olyan kártérítést nyújtani, amitől leesik az álla és a probléma ellenére mégis hűséges ügyfelünkké válik? Na és mi a helyzet a szállítással?

 

Ezek a dolgok mind-mind hozzátesznek a vásárlói élményhez. Ráadásul hosszú távon pont az ilyen és ehhez hasonló dolgok segítenek majd abban, hogy egy-egy látogató ne csak egy alkalommal vásároljon nálunk, hanem rendszeresen (ezáltal növelve marketingeszközeink hosszú távú megtérülését). Van ugyanis egy marketinges aranyszabály, mely szerint mindig olcsóbb egy meglévő vevőt újbóli vásárlásra késztetni, mint egy új látogatót az oldalunkra csábítani és őt rábírni a vásárlásra.

 

8. Számviteli és jogi hiányosságok

Hogyan kell egy webáruházat üzemeltetni úgy, hogy az megfeleljen a jogszabályoknak? Mi a helyzet a marketing kampányok jogi oldalával? Minden szükséges engedéllyel rendelkezünk ahhoz, hogy a szabályoknak megfelelően működjünk? Egy-egy bírság akár sok százezer forintokat is jelenthet, ami egy induló vállalatnál már a működőképességet is veszélyeztetheti.

 

9. Rossz termékek

A felsorolásból természetesen nem maradhat ki a rossz termék sem. Az online bolt ugyanis nem csodafegyver. Ha egy termékre nincs megfelelő fizetőképes kereslet, akkor egy webáruház sem lesz képes arra, hogy a gyenge terméket eladja a vevőknek.

 

Reméljük, hogy senki sem szembesül majd a fenti problémákkal és mindenki sikerre viszi üzletét!

 

Ha kérdésed van, keress minket!

WebShop Experts

www.webshopexperts.hu

Tel: 06-1-234-5011

Fax: 06-52-445-880

Megosztás
Drasztikus bevétel növelés nem drasztikus lépésekkel, avagy a „10% stratégia”
Vegyél be egy káposztaleves kapszulát minden nap, és 3 hónap alatt legalább 15 kilót fogsz fogyni” – így hangzik egy tipikus üzenet egy tipikus fogyasztószerről. Akik tisztában vannak a testünk működésével (vagy akik már kipróbálták az egyik ilyen terméket), azok pontosan tudják,...
   2015-11-05    Webes varázslatok
7 profitnövelő tipp webáruházaknak
Van néhány egyszerű, ám de annál hatékonyabb tippünk, melyet egy újonnan indult webáruház esetén érdemes fontolóra venni. Ezekről elöljáróban pedig annyit, hogy egytől egyig mindnek bizonyítottan profitnövelő hatása van.
   2015-10-23    Webes varázslatok