Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Ha nem készülsz fel, csak játszani fognak veled!

  •  Aktuális
  • 2015-01-19 07:50:00
A tárgyalások minden cég életében fontos szerepet játszanak, kimenetelük pedig jelentősen befolyásolja a vállalkozás további sorsát. Éppen ezért életbevágó, hogy lehetőségeidhez mérten befolyásolni tudd ezeket.

 

Ha felkészületlenül mész el, bízva az improvizációs képességedben, tárgyalópartnereid le fognak mosni a pályáról, és gratulálhatsz magadnak a sikeresen elkövetett gazdasági öngyilkossághoz! A megkötött szerződés előnytelen lesz számodra, de mivel az jogilag beton biztos lábakon áll, így nem tehetsz már semmit... Mivel valószínűleg nem ez a célod, jobban teszed, ha elolvasod és megfogadod néhány egyszerű tanácsunkat, amelyeket négy nagyobb témába soroltunk.

 

A Személyes.

Elsőként is, próbáld megismerni a tárgyalópartnered! Ha tisztában vagy például a hobbijaival, hogy milyen sportokat szeret és gyakorol, akkor máris van egy közös témátok, amely már jó kiindulási alap ahhoz, hogy kedvezőbb eredményre juthass. Ugyanígy, ha begyűjtesz róla néhány szakmai információt, sokkalta jobban tudod befolyásolni a tárgyalás menetét is… De honnét tudhatsz ilyeneket? Manapság a közösségi hálók világában mi sem egyszerűbb feladat ennél, az emberek nagy többsége nem zárja el teljesen a felhasználói profilját az ismeretlenektől, így nyugodt lélekkel „nyomozhatsz”. A Facebook tökéletesen megfelelő a személyes információk gyűjtésére, míg a Linkedinen a szakmai életét találhatod meg. A Twitter pedig tökéletes arra, hogy kifürkészhesd, milyen témák is érdeklik partneredet.  Minél jobban megismered, annál magabiztosabb leszel az üzletkötés során!

Fontos tudnod, hogy pontosan hányan jönnek tárgyalni, és ismerned kell a beosztásukat is, mivel ezek kulcsot adnak a tárgyalás főbb témáihoz. Ha például gazdasági szakértő is jelen lesz a megbeszélés során, nem érdemes ezt a témát kifelejtened az előadásodból! Azért is fontos tudnod a jelenlévők pontos számát, hogy elegendő példánnyal rendelkezz a szakmai anyagokból. Fontos, hogy mindenki megkapja a szakterületéhez tartozó prezentációdat, hiszen ez nemcsak a profizmusodat és a felkészültségedet bizonyítja, de pozitív benyomást hagy az érintettekben is.

 

A céges.

De ne csak a partnereidnek, hanem az általuk képviselt cégnek is nézz utána! Elemezd a tevékenységüket, tudd, hogy milyen terméket árusítanak, milyen piacra szánják ezeket, kik az ügyfeleik, milyen szükségleteik vannak és mik az erősségeik. Ha ezeket ismered, akkor el tudod helyezni a saját cégedet az együttműködésben, így domborítva ki azokat a pozitív hozadékokat, amelyeket a vállalkozásod vagy éppenséggel a terméked jelenti a potenciális ügyfelednek. Ezeket mind-mind megtalálhatod a honlapjukon, vagy éppenséggel az interneten… Érdemes utánanézned továbbá a publikus cégadatoknak is (ezt megteheted például itt, vagy itt), nehogy később kellemetlen meglepetés érjen!

 

A vállalkozásod.

Bár egyértelműnek tűnik, ugyanakkor sokan elfelejtik, hogy pontosan tisztában kell lenni a saját céggel, és az ajánlatoddal is. Tudd, hogy milyen stratégiát szeretnél követni a tárgyalás során, hogy mi az a minimum ár, amit még elfogadsz, és mely céloknak kell teljesülniük ahhoz, hogy sikeresen lezárhasd a tárgyalást. Úgy kell felépítened a beszámolódat, hogy azon témák köré építed fel azt, amely által kitűnsz a vetélytársaid közül. Legyen az egy kedvezőbb ajánlat, egy minőségi termék, garanciák, teljesen mindegy, a lényeg, hogy megkülönböztesd magad a többiektől…

 

A felkészülés.

Szakíts időt arra, hogy rendesen felkészülj a prezentációdból. Ha nem ismered az előadásodat, ha ideges vagy, megeshet, hogy felesleges dolgokról beszélsz, vagy éppen ellenkezőleg, fontos információkat felejtesz el, hagysz kibontatlanul. Figyelj a testbeszédedre is, hogy ugyanazt közvetítse, amit az általad elmondottak!

 

Természetesen nem kell megfogadnod az itt leírtakat, de ebben az esetben készülj fel arra, hogy a tárgyalást követően fogsz rádöbbenni arra, hogy a kezdetben előnyösnek gondolt szerződés nem is biztos, hogy annyira az…

 

Megosztás
Honnan ismerd fel a jó munkavállalót?
Vállalkozóként a megfelelő munkaerő megtalálása cseppet sem olyan egyszerű feladat, mint az első látásra tűnik. Felmérések szerint az igazán jó munkaerő kétszer produktívabb az átlagos munkavállalónál, tehát a kiváló munkavállaló aranyat ér.
   2015-12-03    Vállalkozz!
10 tipp a megfelelő alkalmazott kiválasztásához
Egy cég, vállalkozás egyik alapja a megfelelő, hozzáértő, sokoldalú, lojális és dolgozni akaró alkalmazott. Az emberek azonban sokfélék, így nehéz kiválasztani azt, aki nem csak a megnyerő önreklámmal próbál állást találni, hanem valóban dolgozni fog, ráadásul jól.
   2015-10-21    Vállalkozz!
A mosolyod lehengerli a világot és önmagad! Nem hiszed? Bebizonyítjuk!
Biztosan Te is hallottad azt az anatómiai érdekességet, miszerint a mosolyhoz csupán 13 izom munkájára van szükséged, a mogorva homlokráncoláshoz pedig 112-re. Mondhatnánk, hogy mogorvának lenni egészen komoly testedzés, de természetesen ez csak egy vicc.
   2015-08-12    Lifestyle