Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Hatékony webáruház: a B2B meggyőzés módjai

  •  Webes varázslatok
  • 2015-07-15 15:00:00
  • Rácz-Akácosi Attila
A B2B webáruházakban vásárlók tudják, hogy mit keresnek és mennyiért, ezért az ő vásárlási szokásaik jóval tudatosabbak, döntéseik reálisabbak, mint a B2C vásárlók, ezért a „pszichológiai trükkök” nem fognak rajtuk.

A B2B webáruházak többnyire más jellegű előnyöket biztosítanak vásárlóiknak, hogy náluk vásároljanak, illetve az újbóli vásárlás reményében visszatérjenek.

Egyedi árszabás

A B2B webáruházak – kevés kivétellel – több szintű ármeghatározást alkalmaznak, és ezen belül is egyes vevők számára egyedik árakat biztosítanak. Ezzel az árszabályozási rendszerrel a nagyobb tételben vásárlóknak, vagy a vásárlás értéke szerint jobb vevőnek minősített vásárlóknak jobb feltételek biztosításával igyekeznek ösztönözni, hogy további vásárlás céljából visszatérjenek a webáruházba.

Általánosan elfogadott, és nem is ritka eset, hogy a B2B webáruházakban az árak nem nyilvánosak egészen addig, amíg a felhasználó be nem lép a webáruházba.  Belépés után a vásárló pedig már csak a saját árait látja, így nem juthat a tudomására, hogy másnak milyen árakon kínálja a webáruház a termékeit. A bejelentkezés nélküli nézelődés esetében, tájékozódási szinten leginkább az ajánlott fogyasztói árakat lehet feltüntetni, megtalálni.

Korábban olvashattál arról, hogy a raktárkészlet „real-time” állapotának megjelenítéséhez szükséges az raktárkészlet kezelővel az integrálás, vagy az ERP rendszer kiépítése. Az integráció az egyedi árak meghatározásánál és megjelenítéséhez is szükséges lehet, ugyanis a webáruházak forgalmukat tekintve nem lehetnek kellőképpen felkészülve az állandó árképzés manuális rendszerére. Ezt az egyedi árképzést is többnyire egy ERP rendszer képes megoldani, az árak megjelenítéséhez szükséges információkat az ügyviteli programtól kell megkapnia.

Mennyiségi kedvezményekkel való meggyőzés

A B2B áruházaknál remek lehetőségeket biztosítanak a mennyiséghez kötött kedvezmények. Ez leginkább ott járható út, ahová a vásárló rendszeresen visszatér, és engedi magát meggyőzni arról, hogy a mennyiségi kedvezményekre való tekintettel hosszabb időre vásároljon be az adott termékből. Ez az ajánlat nagyon erőteljesen tud hatni a tranzakciós érték növelésére, és teljesen automatizálható, tehát nem szükséges emberi beavatkozás.

Vevőnként eltérő fizetési módok kezelése

A B2B webáruházaknál a vásárló nem csak az árakban kap megkülönböztető értékeket, hanem más feltételekben is másképp kezelhetik őket. Ilyen lehet például a fizetési módok egyedi megállapodásán alapuló megkülönböztetés is. A nagyobb, jobb vevőknél a szállítás utáni fizetési mód is elfogadható, de kezelhetőek havi elszámolásként, vagy bizományos értékesítési és fizetési lehetőségként is.

 

Ha hasznosnak találod a cikket, kérjük jelezd felénk!

 

Rácz-Akácosi Attila

Web: motivator.ma

Telefon: 06-20-277-3889

Megosztás
Hogyan indíts sikeresen webáruházat?
Olyan sikeres magyar oldalakat elnézve, mint az eDigital vagy a Shopline, kinek ne jutott volna eszébe már legalább egyszer a webáruház nyitás gondolata. Aztán valószínűleg a legtöbben gyorsan el is vettették az ötletet egy „nekem ez egyedül úgyse menne”, „nincs rá pénzem”,...
   2015-04-16    Webes varázslatok
Több mint ötödével nőhet az idén az online kiskereskedelmi forgalom
Várhatóan a 266 milliárd forintot is eléri az interneten keresztül lebonyolított kiskereskedelmi forgalom az idén Magyarországon, ami 22,5 százalékkal haladja meg a tavalyi értéket - derül ki az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. felméréséből, amelynek eredményeit hétfőn juttatta...
   2014-12-15    Webes varázslatok
A jó honlap nem csinál semmi mást, csak elad!
Áttekinthető, választ ad a felmerülő, leggyakoribb kérdésekre és minden elemével az eladásra fókuszál. Ezek egy hatékony landolóoldal legfontosabb tulajdonságai - derült ki az Üzletrész ügyfélrendezvényén.
   2014-12-10    Webes varázslatok