Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Így nézzen ki az irodád, hogy sikeresebb legyen a céged!

  •  Vállalkozz!
  • 2015-07-13 16:35:00
  • Rácz-Akácosi Attila
Az iroda a cég tükre, olyan, mint egy szem: a belépő vendég, látogató, üzletfél az irodán keresztül méri fel a céged állapotát, így ez akár dönthet is egy-egy üzleti tárgyalás kimeneteléről. Az iroda sejteti a működési struktúrát, a vállalkozás szemléletmódját, de hatással van a munkatársak teljesítményére is.

Hogy hogyan nézzen ki az irodád, hogy sikeresebb legyen a céged? Hát így:

Az első lényeges szempont a praktikusság. Mielőtt berendeznéd az üres irodádat, mérd fel:

  • hány alkalmazott lesz egy irodában,
  • hány vendéget fogsz itt fogadni,
  • ki milyen jellegű munkát fog végezni (monoton vagy változatos feladatokat fognak ellátni),
  • egyéni munkahely lesz, vagy csapatmunkát igénylő feladatok ellátására kell az iroda?

 

Ezen kérdések végiggondolásával már egy lépést tettél ahhoz, hogy megfelelő bútorokról és elrendezésükről megalkothasd irodaberendezési tervedet.

Akármilyen irodát is bérelsz, vagy építesz, arra mindig figyelned kell, hogy a főnöknek legyen egy saját kis (vagy akár nagy) irodája (irodarésze)! Ez egyrészt a hierarchia fenntartását is szolgálja, másrészt a vezetői teendők ellátására csak így lehet biztosítani a megfelelő nyugalmat.

A vezetői irodába mindenképpen szerezz be egy gardróbot is, hiszen egy-egy kemény tárgyalás után nem árt, ha át is lehet öltözni. Az íróasztalt pedig mindig az ajtóval szembe kell elhelyezni, hogy a belépő – akár üzletfél – ne a vezető hátával szembesüljön először.

Az iroda mérete sem mindegy, hogy mekkora. Induló vállalkozásoknál nagy hiba, ha nem gondolnak az étkezési lehetőség megoldására. Nincs annál csúnyább látvány, mikor egy munkatárs teli szájjal beszél a telefonba, vagy a zsíros kezével veri a klaviatúrát, turkálja a papírokat.

Ezért egy akkor irodahelyiséget kell kiválasztani, amelyből egy kis minikonyhát le lehet választani. Itt meg lehet főzni a főnök kávéját is, megoldható az alkalmazottak étkezése is.

A praktikusság mellett az esztétikus is fontos szempont egy iroda berendezésénél

Ugyanis nem csak a feladatokat kell itt elvégezni, hanem jól is kell éreznie magát a beosztottnak, illeszkednie kell a vállalkozás profiljához, és nem árt, ha egy kis divat is megjelenik az iroda összképén.

Ehhez jól jöhet egy szakértő – lakberendező, belsőépítész – segítsége is, de ha kezdőként te magad vállalod az irodád esztétikai megjelenésének tervezését, akkor az alábbiakra figyelj:

Fontos, hogy a dizájn (a dekoráció, a stílus) összhangban legyen a vállalkozásod arculatával. Használd fel a logód, weblapod színeit – köszönjenek vissza az irodában is az ügyfél szemébe, így jobban rögzül majd a céged a látogató fejében.

Figyelj arra, hogy kik fognak hozzád érkezni: ha a fiatalabb korosztályból kerül ki az ügyfélköröd, akkor a fiatalságot kell képviselnie a dizájn megoldásaidnak, ha az idősebb korosztályt képviseled, akkor inkább a klasszikus stílust kövesd az irodád berendezése során!

Ha meg van a terved, az elképzelésed, akkor indulhatsz vásárolni is. Amire biztosan szükséged lesz egy iroda berendezéséhez, azt az alábbi bevásárló lista tartalmazza:

  • Asztalok és székek. Az asztalokból keresd az olcsóbb változatot, hiszen egy számítógépet, irodai eszközöket az olcsóbb asztal is elbírja. A székeken viszont nem érdemes spórolni, hiszen egész nap itt él majd a beosztottad és te is. A székvásárlásánál legyen fontos szempont a tisztíthatósága is!
  • A rendetlenség leküzdésére a zárt irattároló szekrények a legideálisabbak, így mindent a helyére lehet pakolni, elzártan tartani. Az olcsóbbak nem bírják az igénybevételt, a túl drágák pedig nem mindig érik meg a pénzüket. Azt viszont semmiképpen ne feledd, hogy a rendetlen iroda igénytelenséget és megbízhatatlanságot sugall!
  • Számítógép helyett jól jöhet inkább a laptop, kis irodákba kiválóan alkalmas, ráadásul nincs is kimondottan helyhez kötve, mint az óriási PC. Ha mégis PC-ket választasz, akkor a monitor legyen inkább LCD monitor, az egyéb műszaki cikkek esetén pedig a 3 az 1-ben (szkenner, fénymásoló, nyomtató) megoldások adják a helytakarékosság szempontjából megfelelő eszközöket. Az összekötő kábeleket pedig kábelsínekbe rejtsd: egyfelől balesetvédelmi szempontból is kiváló, ha nincs szabadon futó-lógó kábel a padlón, a falon, másrészt esztétikai szempontból is sokat számít a rendezett kábelezés.
  • Dekorálásnak olyan tárgyakat válassz, amelyek harmonizálnak a bútorokkal, a színekkel, a dolgozók ízlésével! Egyszerűen fogalmazva, törekedj arra, hogy harmóniát alkossanak! A függöny, szőnyeg otthonos jelleget ad az irodának, a cserepes virágok közel hozzák a természetet, ezáltal megnyugtatják a dolgozói – látogatói szemeket.

A csetreszek, apró bigyók nem irodába valók, felesleges porfogók, ráadásul rontják az összképet is. Viszont, ha a vállalkozás kapott oklevelet, trófeát, akkor azt meg kell mutatni a vendégeknek is: ebben az eseten egy üveges szekrény, vagy a falra akasztható képkeret mindenképpen jó megoldás a dekorálás terén is. A díjak mindig bizalmat ébresztenek, erősítenek az ügyfelekben.

Sok sikert, jó iroda tervezést!

Facebook

Rácz-Akácosi Attila

Web: motivator.ma

Telefon: 06-20-277-3889

Megosztás
Dress code ABC
Itt az év vége és egymást érik a vállalati évzáró rendezvények, gálák, partik. A meghívón gyakran szerepel, hogy az adott rendezvényen mi a kötelező öltözködési megjelenés.
   2014-12-08    Tippek
Hogyan legyél meggyőző cégvezető irodád segítségével?
Cégvezetőként meggyőzőnek kell lennünk az ügyfeleink és a dolgozóink felé is. Meggyőzőnek kell lennünk a szolgáltatás, avagy termék piaci eladása kapcsán is.
   2014-11-25    Tippek
Hogyan rendezd be irodádat?
Egy iroda berendezését több dolog is befolyásolhatja. Fontos szempont az, hogy mire használjuk, milyen munkakört töltünk be, tehát milyen funkciója van a helyiségnek. És hogy mit szeretnénk vele prezentálni mások számára, ha egyáltalán szeretnénk.
   2014-11-12    Tippek