KISSmetrics: 8 pont, amire figyelj nagyon, ha ekereskedő vagy!!
1. A keresés még mindig fontos
… a hosszú kulcsszavak jelentősége emelkedik. A legtöbb vásárlás a keresőből (itthon ez főleg a Google) indul ki, ezért vizsgáld felül a SEO-dat, hogy megfelelő helyezésed legyen a Google találati listájában. Érdemes a long tail szavakba is invesztálnod, hiszen a megfelelő kulcsszavak és a jó tartalommarketing már fél siker!
2. Ha közösségi média, akkor: Facebook, Youtube, Twitter
Ebben a háromban gondolkodj elsősorban, hiszen a neten ezek a legjobb eredményeket produkáló közösségi oldalak. A Facebookminden tekintetben felülmúlja a másik kettőt is, hiszen a legtöbb időt ezen a site-on tölt egy felhasználó.
- Első lépésként a Facebook-on erősíts,
- majd utána jöhet a Twitter,
- ezután a Youtube.
3. A legnagyobb forgalomforrások fontossági sorrendben: mobil, CPC, Youtube
A vásárlások jelentős része mobilon keresztül érkezik, ezért fontos, hogy webáruházad tartalma mobilra is optimalizált legyen. A CPC kampányaidat mindig figyeld, nehogy meglepődj a hirdetési költéseid láttán. A harmadik fontos feladat, hogy mindig figyeld a konkurenciád videós megjelenéseit, hogy ne tudjanak megelőzni.
4. Kedd/Szerdától érdemes futtatni a marketing kampányokat
A statisztikai adatok szerint a hétköznapi ember leginkább kedden, szerdán, csütörtökön és pénteken keresi a webáruházak kínálatát,
Ami viszont meglepő, hiszen a bevásárlások inkább hétvégén történnek. Legalábbis az offline életben. A statisztika alapján inkább a hét közepétől érdemes elindítani a reklámkampányokat, mert akkor több emberhez jut el az üzenet, mint a hét bármely más napján.
5. Tartsd meg a vevőidet, vagy csábítsd vissza őket!
A visszatérő vásárlók mindig jobban teljesítenek, mint az új vásárlók. A visszatérők átlagosan 5 perc 31 másodpercet tartózkodnak az áruházban, míg az újonnan érkeztek csak 2 perc 31 másodpercet. Az új vásárlók megszerzése mellett fontos a régi vásárlók megtartása is, sőt talán fontosabbá is válhatnak számodra.
6. A sikeres e-kereskedelmi oldalnak több mint 500 Facebook-os igazi rajongója van
Az e-boltok a rajongóikkal együtt “közösségben a közösség”-et építenek. Ha túlléped a bűvös 500 rajongói számot, akkor már a sikerhez vezető útra tértél, ráadásul azon kevesek közé tartozol majd, akik a kedvelői toplistában is helyet kaphatnak.
7. A Facebook négyszer többet ér, mint a Twitter
A KISSmetrics adatai szerint egy a Facebook-os oldaladról érkező vásárló négyszer többet költ egy e-boltban, mint a Twitterről érkező vásárló. Így az lehet a normális lépés, ha a Facebook-ra koncentrálnál, hiszen az innen érkező vásárlók miatt több forgalmat tudsz lebonyolítani, mint a Twitteres látogatók költései alapján (főleg itthon).
8. Az e-kereskedelmi egységek forgalmának 65 százaléka mobilos forgalom
A mobilos platformok közt az iPhone a vezető mobil, majd az iPad a következő legtöbb forgalmat generáló készülék. Érdemes a mobilra optimalizálás mellett a készüléket is figyelembe venni, hiszen ez az összekötő kapocs a vásárlások növekedéséhez. Tehát először Apple optimalizálás, majd jöhet a többi is.
Sok sikert!
Rácz-Akácosi Attila
Web: motivator.ma
Telefon: 06-20-277-3889
Ahogy bárki számára elérhetővé vált egy webáruház indítása, egyre többen vágnak bele egy bolt elindításába – gyakran olyanok is, akik nem rendelkeznek hatalmas tőkével vagy üzleti tapasztalattal. Nincs sok milliós marketing büdzséjük, nincs egy sokfős gárda, aki profi módon...
Ismerje meg Ön is az egyik leghatékonyabb vírusmarketing eszközt, mely nem hiányozhat egyetlen webáruház látogatószerző palettájából sem.
Avagy hogyan nyit az e-kereskedelem a számodra olyan lehetőségeket, melyek az előző évezredben még elképzelhetetlenek voltak.