Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Hogyan veheti fel a versenyt egy kis webáruház a nagyokkal?

  •  Webes varázslatok
  • 2015-08-25 12:10:00
Ahogy bárki számára elérhetővé vált egy webáruház indítása, egyre többen vágnak bele egy bolt elindításába – gyakran olyanok is, akik nem rendelkeznek hatalmas tőkével vagy üzleti tapasztalattal. Nincs sok milliós marketing büdzséjük, nincs egy sokfős gárda, aki profi módon tudná kiszolgálni a vevőket, és nincs ott már 10 éve a webáruházuk a keresőkben.

Természetes, hogy számos hátrányt kell leküzdeniük, de ez valóban azt jelenti, hogy ők nem lehetnek sikeresek?

A válasz: dehogynem! Nagyon sok olyan dolog van, amelyben egy kis áruház jobban tud teljesíteni, nagyobb vetélytársainál. Ezek közül szeretnénk a fontosabbakat felsorolni, ötletadóként.

1. Egy kis áruház közelebb van a vásárlókhoz

Egyszerűbben szólva személyesebb. Egy nagy üzletnél, vagy gyártónál leginkább a brand lesz, ami meghatározó, nem pedig azok az emberek, akik valóban üzemeltetik az áruházat. Ennek okán egy nagy bolttól nehezen várható, hogy személyesebb viszonyt alakítson ki – ez pedig a nagyszámú vásárlószám, illetve a nagy mennyiségű termékszám miatt van így.

Egy kis bolt ezzel szemben nyugodtan használhat személyes hangnemet a vásárlóival. Mivel a bolt tulajdonosa, és a vásárló között ilyenkor nincsen több száz alkalmazott, eladó, stb., sokkal személyre szabottabb lesz a kommunikáció.

Egyrészt írhatunk egy nagyon személyes leírást a bolt szerepvállalásáról, céljáról egy „Rólunk” oldalon, másrészt sokféle módon személyesen is tényleges kapcsolatba léphetünk a vásárlóinkkal. Lehet akár valamilyen közösségi oldalon, vagy az oldalba épített chat-en keresztül, de megkérdezhetjük a véleményüket egy kérdőíven is. Az ilyen információ mindent megér.

Így lehetőségünk nyílik jobban megismerni a vásárlókört, és pontosabban tudunk igazodni az igényeikhez. Ezek alapján akár egyéni kedvezményeket lehet adni vásárlóinknak, vagy a termékkört bővíthetjük aszerint, hogy mit látnának még szívesen.

Az ilyen kommunikáció kétirányú kell, hogy legyen; nem elegendő a vásárlókat megkérdezni, ők látni is szeretnék, hogy a véleményük, igényük számít és alakítja a boltunkat.

2. Egy kis áruház gyorsabban tud alkalmazkodni

Egy nagy üzlet, vagy gyártó elsősorban offline kereskedéssel foglalkozik, és ezt egészíti ki online vásárlási lehetőséggel. Ma Magyarországon is megfigyelhető, hogy a nagyobb cégek még csak most – elég jelentős, több éves késéssel – jelennek meg webáruházzal.

Mivel az ilyen cégek nagyobbak, a változások lassabban is mennek végbe, hiszen azokat több szinten is átnézik, amelyek során több olyan szempontot is figyelembe vesznek, ami méretükből adódik. Ez nem csak az áruházak elindítására, de a webes trendekhez való igazodásra is igazak.

Ha a mi boltunk nem nagy, ebben az esetben ez előnyünkre válik. Ilyenkor csak magunknak, vagy egy kis körű csapatnak szükséges látni, hogy milyen változások, új trendek jelentek meg a weben, és hogy ez miként hat, milyen előnnyel jár az áruházra nézve. Ezek után a kellő változtatásokat nagyságrendekkel gyorsabban képes megtenni, mint nagy vetélytársai.

Ezzel sokkal naprakészebb, és alkalmazkodó készebb tud lenni bármikor. Ez különösen két területen fontos. Manapság a két leggyorsabban változó része a webnek a közösségi média, és a keresőoptimalizálás.

A keresőoptimalizálás napról-napra változik, olyan, mintha egy evolúciót látnánk eléggé felgyorsulva. Ennek során akár a keresőoptimalizálás alapműködésében is lehetnek változások, márpedig aki ezekhez gyorsan igazodik, az olyan előnyre tehet szert, amit később nehezebb behozni.

A közösségi média is hasonlóképpen fontos, bár itt nem webes szakemberek fejlesztéséről van szó, hanem arról, hogy a felhasználók akár nagyon rövid idő alatt felfuttathatnak egy új közösségi oldalt (ld. a Pinterest-et). Itt is fontos, hogy ezeket a trendeket időben észrevegyük, és jelen legyünk rajtuk.

3. Egy kisebb áruházban kisebb, de egyedibb a termékkör

A legjobban teljesítő kisebb webáruházak többsége vagy saját készítésű, egyedi termékeket forgalmaz, vagy csak egy – a nagy üzletekhez képest szűk – termékkörrel foglalkozik.

Ezt sokan hiányosságnak fogják fel, holott ez egyáltalán nem így van. Kis termékkörrel is lehet nagyon sikeres áruházat készíteni, hiszen ilyenkor a kevesebb, több.

A nagy üzletek bőséges választékot jelentenek, azonban ezen választékról nagyon kevés pontos információt lehet beszerezni. Ha megnézzük a Praktiker, vagy a MediaMarkt oldalát, láthatjuk, hogy a termékekről csak az alapinformációkat – vagy néha azokat sem - találjuk meg. Ez természetes, hiszen több ezres nagyságrendű, naponta változó termékhez nem lehet jó szöveget írni, részletes leírást adni. Pláne, ha bárki utánakereshet a gyártó oldalán a pontos leírásnak.

Ha egy kis bolt ellenben kevés termékkel foglalkozik, akkor megadatik neki a jó termékleírás luxusa. Olyan részletes, és olyan hangvételű leírást adhatunk termékeinkről, amilyet csak szeretnénk. Ebben nagy segítségünkre lehet a korábban írt személyes hangnem. Jobban ismerhetjük a vásárlóinkat, és azt, hogy mire kíváncsiak, milyen stílusban szólíthatjuk meg őket a legjobban.

Ezzel két fontos célt is elérhetünk. Mivel a leírást mi írjuk, ezért a saját tapasztalatainkat, tanácsainkat belevehetjük a szövegbe, ezzel is plusz szolgáltatást nyújtva. Másrészt, ha minden információt már a termékoldalon a vásárló rendelkezésére bocsájtunk, akkor miért menne máshová?

Hasonlóan szabadságot kaphatunk a termékképek esetében is. Mivel a legtöbb helyen a gyártó által kapott képet használják, ha lehetőségünk van, mi szerepeltessünk egyedibb, saját képet áruházunkban.

4. Egy kisebb áruház sokkal egyedibb lehet

Egy nagyobb üzletnek sok olyan irányba is vannak kötelezettségei, amelyek egy kis boltot nem érintenek. Nincs nagyobb brand, társadalmi szerepvállalás, stb. ami olykor gátat vethet egy igen érdekes, és egyedi bolt kialakításának.

Ezért kis áruházunk minden részét átjárhatja akár a mi, vagy a csapatunk szemlélete. Ez igaz mind a design-ra, az elrendezésre – például egyedi elrendezésű termékoldalakkal – és a működésre is. Mivel az áruház kicsi, könnyebben módosítható, fejleszthető.

Összefoglalás

Egy kisebb webáruház is fel tudja venni a verseny a nagyobb társaival szemben. Ha ki tudja használni a méretéből adódó mozgékonyságát, akkor egyes területeken jobban is teljesíthet.

Szóval ami első ránézésre hátránynak tűnhet, azt könnyedén az előnyünkre tudjuk fordítani. 

Megosztás
5 hatékony módszer egy webáruház forgalmának növelésére
Cikkünkben 5 ingyenes, hatékony és azonnal alkalmazható módszert olvashat a webáruházában történő eladások számának növelésére.
   2015-09-30    Webes varázslatok
KISSmetrics: 8 pont, amire figyelj nagyon, ha ekereskedő vagy!!
A KISSmetrics 18000 ekereskedelemmel foglalkozó vállalkozás adatait vizsgálta meg, amely alapján fontos marketing tanácsok fogalmazódnak meg: 8 olyan szempontra hívja fel a figyelmet, melyet minden ekereskedelemmel foglalkozó vállalkozásnak figyelnie kellene. Nézzük ezeket!
   2015-09-08    Webes varázslatok
7 megdöbbentő statisztika az online vásárlási szokásokról
Az online vásárlási döntések meghozatala egy nagyon összetett dolog, és általában apróságokon múlik, hogy valaki vásárol-e végül, vagy sem. Ezek ugyanúgy jelen vannak a fizikai boltokban is, viszont ott a személyes kapcsolat megléte miatt sokkal könnyebb korrigálni az egyes folyamatokon,...
   2015-09-01    Webes varázslatok