Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

5 hatékony módszer egy webáruház forgalmának növelésére

  •  Webes varázslatok
  • 2015-09-30 16:40:00
  • www.webshopexperts.hu
Duplázza meg a webáruházában történő eladások számát!
Cikkünkben 5 ingyenes, hatékony és azonnal alkalmazható módszert olvashat a webáruházában történő eladások számának növelésére.

 

A minap épp a városban sétáltam, mikor összefutottam egy régi ismerősömmel, Péterrel, akit még anno egy e-kereskedelmi konferencián ismertem meg. Péter egyedi készítésű ajándéktárgyak gyártásával foglalkozik, és ezek internetes bevezetését tervezte még 2005 májusában, amikor is adtam neki egy pár hasznos tanácsot velük kapcsolatban. Persze sejtettem, hogy ezek közül keveset fog megfogadni, és ösztönöm nem is tévedett: érvek ide, érvek oda, Péter végül a legolcsóbb megoldást választotta. Mára van egy havidíjas webáruháza, mely bő egy éve működik.

A szokásos formalitások után mellesleg rákérdeztem, hogy megy az üzlet. Már a szeméből láttam, hogy mondani szeretne valamit, és kérdésemre ki is tört belőle a szó. Őszinte meglepetésemre Péter komolyan vette az áruház kezdeti látogatottság növelő kampányával kapcsolatos tanácsomat (azaz, hogy hiába a webáruház, ha a kutya se látja), és saját bevallása szerint komoly összegeket költött az első fél évben marketingre.

Az általam is javasolt keresőmarketingen és direkt marketingen kívül még egy szakmai lapban is vásárolt egy reklámfelületet fél éven keresztül. A kampánynak meg is lett az eredménye, áruházának napi látogatottsága átlépte a napi százat.

Ezen igen szép eredményeket hallva egy kívülálló csodálkozhatott volna, hogy mi akkor a probléma, de én már sejtettem, hogy a magyar online áruházak többségét érintő gyermekbetegség áldozata Péter barátom boltja is: a konverziós rátája szinte nulla.

A konverziós ráta az egyik legfontosabb mutató egy webáruház esetében (a látogatottságon kívül), mely gyakorlatilag azt mutatja, hogy 100 látogatóból hányan vásárolnak (magasabb konverziós ráta = eladások növekedése = nagyobb profit). Egy 3-4 százalékos konverziós ráta már jónak mondható, de az átlag inkább 1-2 százalék körül lehet magyar szinten (ez persze nagymértékben függ attól, hogy mit és milyen értékben árul a bolt).

Péter áruháza még ennél is jóval szerényebb mutatóval rendelkezett, és ő ezt érthetően igen rosszul viselte. Mivel a problémája nem egyedi (sőt egyre gyakoribb a mai egyre híguló webáruház-piacon), ezért a neki adott tanácsokat Önnel is megosztom.

Az eladások számának növeléséhez elengedhetetlen, hogy minél nagyobb számú célközönséget irányítson a honlapjára és a látogatók minél nagyobb százalékát konvertálja vásárlóvá. Míg az előbbihez számos marketingeszköz áll rendelkezésre, az utóbbihoz csupán egyetlen egy: Az. Ön. Online. Áruháza.

Attól a pillanattól kezdve, hogy egy látogató az Ön honlapjára érkezik, kizárólag webáruházának külseje, szerkezete és vevőbarát felépítése motiválhatja tényleges vásárlásra. Más szóval a felület az ön egyetlen „bolti eladója”.

Összességében elmondhatjuk, hogy a magasabb konverziós ráta csökkenti a vásárlók megszerzésének költségét, és növeli a profitot. Hogy hogyan érhetjük mindezt el? Nincs örökérvényű igazság, de a következő tippek alkalmazása jelentősen javít a kialakult helyzeten:

 

1. tipp: Teljes körű Termékleírás:

Az egyik leggyakoribb hiba, és mégis az egyik legegyszerűbben kijavítható, hogy vagy nem adnak szinte semmilyen infot egy termékről, vagy az is valamely másik oldalról „becopyzott”, formázatlan és ömlesztett leírás. Célszerű a termék leírásában kiemelni annak legfontosabb tulajdonságait és előnyeit, és biztosítsa a vásárlókat a termék minőségéről, győzze meg őket, hogy azt kapják a pénzükért, amiért fizettek (ehhez persze szükséges a webáruház iránti bizalom)! Érdemes a vásárlók által írt visszajelzéseket is hozzácsatolni az adott termék leírásához – vagy még jobb, ha a rendszer alapból lehetőséget ad a termékek értékeléséhez…

Válasszon olyan webáruház megoldást, ami többféle leírást is lehetővé tesz egy adott termékhez (például rövid leírást és részletes leírást)!

A rövid leírás csak egy megkapó szlogen legyen, míg a részletes leírás gondosan fejtse ki az adott termék tulajdonságait és előnyeit! Még jobb, ha a rendszer csak az adott termék-típusra jellemző tulajdonságok megadását is lehetővé teszi, melyek aztán táblázatos és átlátható formában prezentálhatóak – így pl. egy ajándéktárgy esetén megadható az anyaga, stílusa, mérete, stb…

 

2. tipp: Keresztértékesítés:

Ez egy másik igen hatékony módszer az értékesítések növeléséhez, melyet a marketing világa ősidők óta ismer. Működése igen egyszerű: ajánljon minden kiválasztott vagy megvásárolt termékhez további hozzáillő, vagy kapcsolódó termékeket! Így egy nyitóoldalon elhelyezett megnyerő húzó-termékkel (vagy egy akciós ajánlattal) át lehet billenteni a vásárlókat a látogatás-vásárlás közti lélektani határon, és utána az általunk meghatározott „útvonalon” vezethetjük szépen végig a vásárlókat.

A keresztértékesítés hatásköre és rugalmassága persze nagymértékben függ a használt rendszertől is. Legjobb, ha manuálisan lehet gyorsan és egyszerűen minden termékhez meghatározni a kapcsolódó termékeket.

 

3.tipp: Egyszerű Vásárlás:

Ezen tanács annyira alapvető, hogy szinte szégyellem leírni, de a tapasztalataim szerint nagy szükség van rá: a vásárlás legyen annyira egyszerű, amennyire csak lehetséges, és bármilyen időigényes/kényelmetlen műveletet csupán a fizetés során kelljen megadnia a vásárlóknak!

Szüntesse meg az áruház időrabló regisztrációs és kijelentkezési folyamatait, ezáltal vásárlói még több értékes időt szánhatnak a vásárlásra – és nem vesztik el lelkesedésüket még azelőtt, mielőtt láthatták volna a tényleges kínálatát…

Készítsen egy igazán vonzó „Megveszem” gombot, és rendezze el ízlésesen a termék képével és leírásával együtt! Ez ösztönzőleg hat a vásárlókra, és az egyszerű vásárlás benyomását kelti a látogatókban, ezáltal növeli az Ön eladásait.

 

4.tipp:  Árengedmény lehetőségek:

Ismerősöm oldalát megnézve első gondolatom az volt, hogy miért nincs itt semmi, ami kicsit is vásárlásra ösztönöz? Aki nem használ semmilyen kedvezményt, komoly forgalomtól esik el! Az árengedmények és akciók rendkívül hatékonyak a látogatók vásárlásra ösztönzésében, és ha valaki már eldöntötte, hogy vásárol, akkor igen könnyű „rábeszélni” már valami másra is… Ajánljon folyamatosan különböző akciókat és árengedményeket, hogy vásárlói rendszeresen visszanézzenek a webáruházába, vagy ajánljon árengedményt bizonyos összeghatár fölött, mely az átlagos tranzakció-érték növelésének rendkívül jó módszere.

Néhány termékcsoportra vezessen be „meglepetés” kedvezményeket, melyek csak előre meghatározott időszakokban érvényesek! Az ilyen akciók határidejének egyértelmű jelzésével is sarkalhatja vásárlóit a gyors vásárlásra.

 

5.tipp: Különleges bánásmódot a törzsvásárlóknak:

A rendszeres vásárlók az Ön megszerzett kliensei és így elsődleges bevétel-forrásai, ezért jutalmazza hűségüket különleges árengedményekkel, adjon nekik speciális „e-kuponokat”, tovább erősítve bennük a kellemes vásárlói tapasztalatokat! (Megjegyzem, a kuponok az első vásárlásra ösztönzésnek is igen hatékony eszközei, és mellesleg Wolf Gábor is nagy híve ezeknek az „eszköznek”).

Bátorítsa őket arra, hogy visszajelzéseket, véleményeket írjanak a vásárolt termékekről, ezeket jelenítse meg az adott termékek ismertetőjében, hogy ezzel további látogatókat csalogasson be a boltjába vásárlásra ösztönözve őket! A pártatlan vélemények mindig sokkal többet számítanak, mint bármilyen reklám.

 

+1 bónusz tipp: Egyedi érkezési oldalak:

Az egyedi érkezési oldalak azt jelentik, hogy minden terméknek saját (és lehetőleg beszédes) URL-je van. Tehát például egy öntöttvas Rodin szobornak olyan URL-je van, hogy www.valamibolt.hu/ontottvas-Rodin-szobor.html, és nem simán www.valamibolt.hu. Ennek jelentősége a marketing-akciók során jött ki igazán: Péter hiába hirdetett a „Rodin szobor” szavakra, az mindig a főoldalát hozta be, ahol nyomokban sem volt a kérdéses szobor megtalálható…

 Ez persze nem Péter hibája volt, hanem az adott webáruházé, mely nem biztosított lehetőséget az egyedi érkezési oldalakra. Ha pénzt ad ki bármilyen online marketing eszközért, akkor ne engedje meg azt a luxust, hogy egy nem releváns érkezési oldalra mutasson a hirdetése!

 

Ha kérdésed van, keress minket!

 

WebShop Experts

www.webshopexperts.hu

Tel: 06-1-234-5011

Fax: 06-52-445-880

Megosztás
Hogyan vegyük rá a látogatókat az azonnali vásárlásra: 5 gyors tipp
Mutatunk 5 egyszerű módszert az ajánlatunk hatékonyságának a növelésére, mellyel akár 100-200 százalékkal is nőhet a termék oldalunk hatékonysága!
   2015-10-20    Webes varázslatok
Látogatóból vásárlót: virtuális eladók tesztje
Avagy hogyan tudunk hatékony "virtuális eladókat" alkalmazni a látogatók vásárlásra való ösztönzésére és így a bevételek növelésére? Egy remek módszer arra, hogy hogyan is csináljunk a látogatókból vásárlókat.
   2015-09-10    Webes varázslatok
Hogyan veheti fel a versenyt egy kis webáruház a nagyokkal?
Ahogy bárki számára elérhetővé vált egy webáruház indítása, egyre többen vágnak bele egy bolt elindításába – gyakran olyanok is, akik nem rendelkeznek hatalmas tőkével vagy üzleti tapasztalattal. Nincs sok milliós marketing büdzséjük, nincs egy sokfős gárda, aki profi módon...
   2015-08-25    Webes varázslatok