Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

7 megdöbbentő statisztika az online vásárlási szokásokról

  •  Webes varázslatok
  • 2015-09-01 10:30:00
  • www.webshopexperts.hu
Az online vásárlási döntések meghozatala egy nagyon összetett dolog, és általában apróságokon múlik, hogy valaki vásárol-e végül, vagy sem. Ezek ugyanúgy jelen vannak a fizikai boltokban is, viszont ott a személyes kapcsolat megléte miatt sokkal könnyebb korrigálni az egyes folyamatokon, akár személyre szabottan is.

 

Sajnos ez egy webáruház esetében nem áll rendelkezésünkre. Viszont van más, amit használhatunk: statisztikai adatokat, megfigyeléseket a vásárlási szokásokról, amelyek sokszor meghökkentőnek bizonyulnak.

Vágjunk is bele, és kezdjük első körben azzal, amivel a látogató egyből szembe találja magát, amikor meglátogatja a webáruházunkat:

 

#1 Tény - Ha az oldal betöltése tovább tart 3 másodpercnél, akkor a látogatók 57%-a egyből elkattint. Ezen látogatók 80%-a pedig sosem fogja újra meglátogatni a webáruházunkat.

A fenti kijelentések elég lehangolóak, de egyben motiválnak is bennünket arra, hogy egy gyorsabb oldalt hozzunk össze. Sajnos a látogatók nem szeretnek várni, hiszen a világunk felgyorsult, ezzel pedig mindenkinek lépést kell tartania.

Nincs más választásunk, le kell csökkenteni az oldal betöltési sebességét, így kétszer több látogatót kaphatunk, ami természetesen kétszeres konverziót is eredményezhet. Az optimalizálási folyamat során össze kell írnunk, hogy mit is tölt be az oldal és ebből a listából a felesleges dolgokat ki kell húznunk! Biztosan találunk olyan elemet, ami még régebben került bele az áruház kódjába, mára viszont túl sok jelentősége nincs, de valahogy mégis benne maradt. Emellett érdemes megvizsgálni a grafikai elemeket is, és itt főképp a képekre gondolunk. Az tény, hogy minél nagyobb a képfile mérete, annál szebb, viszont annál lassabban is lehet betölteni egy oldalt, így érdemes kisebb felbontású képeket használni azokon a helyeken, ahol nem „eget rengetően” fontos a minőség.

Ezek azok a lépések, amiket jó eredményekkel mi magunk is el tudunk végezni. Plusz érdemes megnézni a Google Analytics statisztikáit is, ugyanis a nemrégiben beintegrált PageSpeed eszközzel alaposan kielemezhetjük oldalaink teljesítményét.

 

#2 Tény - A látogatók 92,6%-ának a legnagyobb befolyásoló szempont a design az online vásárlás során.

Ha a látogatóink megvárták az oldal betöltődését, akkor eléjük tárul az oldalunk. Mint ahogy az fentebb is látszik, jelentős szerepe van a kinézetnek abban, hogy az adott felhasználó vásárol-e vagy sem.

Igyekezzünk egy letisztult, egységes arculatot kialakítani! Mivel lehetőségünk van tesztelni webáruházunkat, könnyedén megvizsgálhatjuk, hogy egy esetleges változtatás milyen hatással is van a konverzióra. Érdemes folyamatosan fejleszteni és monitorozni az oldalt, hogy kiderítsük, mi az, ami működik és mi az, ami nem.

Azonban sajnos ez nem egy olyan dolog, amit egyszer kell csak megcsinálni… Ez folyamatos munka, mivel a felhasználói szokások, ízlések is folyamatosan változnak.

 

#3 Tény - 90 másodperc alatt eldönti a felhasználó, hogy az adott terméket megvásárolja-e vagy sem.

Igaz itt egy kicsit több időnk van meggyőzni a vásárlót, mint az oldalbetöltés esetén, ám ez a 90 másodperc sem egy túl hosszú idő, ezért minden információnak könnyen elérhetőnek és egyben könnyen érthetőnek is kell lennie. Ha valamit külön értelmezni, vagy keresgélni kell, az túl sok időt vesz igénybe, és egyre távolabb kerülünk attól, hogy megszülessen a számunkra kedves tranzakció.

 

#4 Tény - Adott termékről több fotó, több beállításban 58%-kal növeli az eladást.

Vagyis az előzőek mellett még tökéletes termékfotókra is szükségünk van (lehetőség szerint többre, több beállításból, akár használat közben is).

 

#5 Tény - Az érdeklődők 31%-a vásárol a termékvideók hatására.

Ha van lehetőségünk videók készítésére, akkor a fenti statisztikai adat könnyedén meggyőzhet bennünket abban, hogy érdemes ezzel a bemutatási formával is foglalkoznunk.

Egy videó segítségével sokkal könnyebben tudjuk prezentálni a terméket, mivel a kép mellett a szöveges információt is átadhatjuk.

 

#6 Tény - A látogatók 67%-a nézi meg a vásárlói véleményeket vásárlás előtt annak érdekében, hogy megbízhat-e a webáruházban.

Természetesen minél részletesebben ki kell fejteni a termék információkat, ezzel is segítve azt, hogy megfelelő képet kapjon a vásárló, és ne érje meglepetés akkor, amikor kibontja a csomagot. Viszont írhatunk akármilyen részletes leírást, nem lesz annyira hatásos, mint az, amit a termék vásárlói írnak magáról a termékről. Egyszerűen nekik jobban elhiszik, hogy az adott dolog valóban tudja azt, amit mi leírtunk a képek alá. Ezért érdemes visszajelzéseket gyűjteni az ügyfeleinktől és ezeket megjeleníteni a termék- és kategóriaoldalakon.

Ugyanez igaz a webáruházunkra is. Ha pozitív visszajelzések jelennek meg az oldalunkról, vállalkozásunkról, akkor sokkal jobban megbíznak bennünk, aminek az eredménye az lesz, hogy inkább nálunk vásárolnak. Ezek az ajánlások, leírások születhetnek önmaguktól is, viszont mi magunk is kérhetjük vásárlóinkat arra, hogy írják meg a véleményüket.

Ha megteremtjük a környezetet az írásra, akkor könnyebben kapunk visszajelzést, könnyebben tudjuk kontrollálni a folyamatokat és egyből tudunk is reagálni azokra.

 

#7 Tény: A kosárelhagyások átlagos mértéke 67,4%

Ez egy nagyon kellemetlen része az online kereskedelemnek. Valaki telepakolja a kosarát és a végén valamilyen oknál fogva mégsem vásárolja meg a termékeket. Ha már egyszer belerakta a kosarába, akkor hozott egy döntést, hogy szüksége van az adott termékre, de valamilyen tényező miatt meggondolta magát. Ha ezt a visszalépést ki tudjuk küszöbölni, akkor könnyedén növelhetjük a konverziónkat.

Íme a legfőbb szempontok, melyek a kosárelhagyásokért felelősek:

  • Rejtett költségek (41%): ha a checkout során jelennek meg plusz költségek, akkor sokan visszalépnek a vásárlástól. Lehet, hogy az az adott információ jelen van az oldalon, de ha kiesik a látómezőből, akkor a vásárló nem fogja megkeresni, ezért minden plusz költséget (posta, csomagolás, elsőbbségi, stb) érdemes jól láthatóan feltüntetni, így emiatt biztosan nem fogja csalódás érni a vásárlóinkat. 
  • Regisztráció (29%): ha vásárlás előtt regisztrálni kell, az egy plusz nyűg a látogatók számára. Felejtsük el! 
  • Zavaros szállítási feltételek (11%): ha nem egyértelmű, hogy mikor, ki, hogyan szállítja le a megrendelt terméket, akkor bizony kétségek támadhatnak a vásárlóinkban és inkább elhagyják a kosarat, mintsem, hogy élőben teszteljék ezeket. Legyen tiszta és érthető minden, nem kell több oldalt írni, csak pár gondolatot, de azt jól! 
  • Hosszú checkout (10%): a vásárlónk elveszti a lendületét a vásárlás során, ha túl hosszúvá tesszük neki a checkout-ot. Természetesen vannak dolgok, amikre szükség van, de feleslegesen ne kérdezzünk meg semmit. Illetve érdemes jól láthatóan jelezni a vásárlási folyamat lépéseit, hogy éppen hol tartunk benne.
  • Elérhetőségek hiánya (8%): ha nincs feltüntetve egy központi szám, amit lehet hívni, akkor szintén elbizonytalanodik a vásárló.

 

Összegzés

Végezetül fontosnak tartjuk megemlíteni a mérés fontosságát, hiszen fenti százalékok webáruházanként eltérőek lehetnek… Ahhoz pedig, hogy növelhessük a konverzióink számát az elsődleges lépés azt meghatározni, hogy jelenleg hány látogatót veszítünk a webáruházunk esetleges hiányosságai miatt.

Jó fejlesztést és még jobb konverziókat kívánunk!

WebShop Experts
www.webshopexperts.hu
Tel: 06-1-234-5011
Fax: 06-52-445-880

Megosztás
Hogyan veheti fel a versenyt egy kis webáruház a nagyokkal?
Ahogy bárki számára elérhetővé vált egy webáruház indítása, egyre többen vágnak bele egy bolt elindításába – gyakran olyanok is, akik nem rendelkeznek hatalmas tőkével vagy üzleti tapasztalattal. Nincs sok milliós marketing büdzséjük, nincs egy sokfős gárda, aki profi módon...
   2015-08-25    Webes varázslatok
Olcsóbb internetes vevőszerzés 1.rész
Sorozatunk első részében megvizsgáljuk, hogy mennyi pénzünkbe kerül (akár közvetve is) egy vevő megszerzése, és hogyan lehet ezt az összeget csökkenteni?
   2015-08-24    Webes varázslatok
A szóbeszéd hatalma webáruházaknál
Ismerje meg Ön is az egyik leghatékonyabb vírusmarketing eszközt, mely nem hiányozhat egyetlen webáruház látogatószerző palettájából sem.
   2015-08-23    Webes varázslatok