Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Olcsóbb internetes vevőszerzés 1.rész

  •  Webes varázslatok
  • 2015-08-24 18:35:00
  • www.webshopexperts.hu
Kendőzetlenül az e-kereskedelem költségeiről!
Sorozatunk első részében megvizsgáljuk, hogy mennyi pénzünkbe kerül (akár közvetve is) egy vevő megszerzése, és hogyan lehet ezt az összeget csökkenteni?

Ha Önnek is egy korlátozott költségvetéssel bíró kisvállalkozása van, és ezért szeretné pénzéből és idejéből kihozni a maximumot, akkor jó helyen jár. E cikksorozat első részében bemutatjuk, hogy milyen költségei vannak egy webáruháznak, és hogyan lehet egy vevő megszerzésének a költségeit drasztikusan csökkenteni.

A második részben kiderül, hogyan tudunk legolcsóbban és leghatékonyabban vevőket szerezni webáruházunknak, illetve hogyan tudjuk az egyes marketing eszközök hatékonyságát növelni.

És végül a cikksorozat harmadik részében bemutatjuk, hogyan lehet magasabb áron értékesíteni webáruházunkban, hogyan tudunk magasabb profitot érvényesíteni árainkban anélkül, hogy ez a forgalom csökkenéséhez vezetne.

 

A kiadások számbavétele

Milyen költségei vannak egyáltalán egy webáruháznak? Adottak ugye az indítás költségei: a szükséges infrastruktúra kialakítása, az oldal elkészítésére fordított pénz és idő, a partnerekkel való kapcsolatfelvétel, esetenként a cégalapítás költségei – ezeket nevezzük fix költségeknek.

Továbbá a hozzáértők tudják, hogy egy webáruház az elindítása után sincs ingyen: a havi tárhelybérlés díján kívül bizony számos kiadással kell szembenéznie. Ezek nagy része teljesen nyilvánvaló: egy élő webáruházzal foglalkozni kell, az idő pedig pénz, akár saját időnket, akár alkalmazottainkét fordítjuk rá. Valamint látogatókra is szükség van, őket pedig marketinggel tudunk szerezni – azaz egy online boltnak bizony marketing költségei is vannak (természetesen nem kötelező, de az eredményességhez elengedhetetlen).

 

Hol spóroljunk?

Adott a kérdés, hogy hol érdemes spórolni, milyen költségeket lehet illetve érdemes lefaragni. Ügyfeleink egyik visszatérő témaköre a webáruház ár-minőség kérdése: Sokan feltették már a kérdést, hogy megéri-e kiadni több százezer forintot egy egyedi, minőségi webáruházra, vagy válasszanak inkább egy olcsó, ámde minőségben és képességekben szerényebb megoldást.

Erre a válasz rendkívül egyszerű, és épp ezért meglepőnek is tartom, hogy az üzleti világban elég jól érvényesülő és kiigazodó emberek milyen furcsa gondolatmenettel közelítik meg a kérdést. Egy befektetés hasznossága (egy webáruház elkészítésére és üzemeltetésére fordított pénz és idő is befektetés) általánosságban annak megtérülésével mérhető: egységnyi befektetett forint hány egység bevételt eredményez.

Egy online bolt nyelvére fordítva: az a webshop az eredményesebb, mely ugyanannyi költség mellett nagyobb bevételt eredményez, azaz az eladó nagyobb profitot tud érvényesíteni. Ez két módon érhető el:

1.      Alacsonyabb egy vevő megszerzésének a költsége

2.      Magasabb áron tudja eladni a termékeket

 

Mennyibe kerül egy vevő?

És itt térünk rá az egyik legfontosabb kérdésre, hogy mennyi pénzbe is kerül egy vevő? A személetesség kedvéért a kérdést egy gyakorlati példán keresztül közelítjük meg.

Tegyük fel, hogy egy frissen indított elektronikai eszközöket áruló webáruház fizetett keresőhirdetésekkel szerzi elsősorban a látogatóit, hirdetve számos kulcsszóra. Ezen keresőhirdetések átlagos költsége 40 Ft, azaz átlagosan 40 Ft-ba kerül az oldal számára egy látogató.

Itt jön a „trükkös” rész, amin áll, vagy bukik egy bolt sikeressége: hányan fognak vásárolni ezen látogatókból? – ezen arány szemléltetésére a konverziós ráta szolgál, amely azt mutatja, hogy 100 látogatóból hányan fognak ténylegesen vásárolni (hányan „konvertálódnak” látogatóból vevővé).

Egy 2 százalékos ráta, azaz 100 látogatóból 2 tényleges vásárló már jónak mondható. Esetünkben ez azt jelenti, hogy minden 50. látogató fog pénzt költeni. De mivel egy látogató 40 Ft-ba, egy vevő már 40*50, azaz 2000 forintba kerül!

Mint látható, ez az összeg nagy mértékben függ a konverziós rátától. Így 1%-os konverziós ráta mellett már 4000 Ft-ba, 0.5%-nál pedig 8000 Ft-ba kerülne egy vevő.

De ami a legfontosabb: bármilyen hatékonyságú is legyen a használt marketing eszköz, bármilyen jól kivitelezett is legyen a marketing kampány, dupla akkora konverziós ráta mellett fele annyiba kerül majd számunkra egy vevő! Azaz egy vevő megszerzésének költségét a töredékére lehet csökkenteni egy hatékonyabb oldallal.

Így ha veszünk egy webáruházat, melynek átlagosan 10 Forintjába kerül a látogató, havonta 30-an vásárolnak rajta átlagosan 5000 Ft értékben, és egy magyar szinten átlagosnak mondható 1%-os konverziós rátával működik, akkor ezen webáruháznak 30.000 Ft-jába került ez a 30 vevő (csak a marketing költség).

Egy jól átgondolt, értékesítés növelő funkciókkal ellátott webáruházzal ez az 1% könnyen felvihető 3-4%-ig is,ezzel lecsökkentve a 30 ezer forintos költséget akár a negyedére, vagy még inkább: azonos marketing-ráfordítással négyszeresére növelve a bevételt. Így könnyen lehet, hogy a kezdeti plusz befektetés alig pár hónap alatt megtérül.

A sorozat második részében bemutatjuk, hogyan lehet olcsón jó minőségű látogatottságot vonzani, illetve milyen egyszerű módszerekkel lehet azok hatékonyságát drasztikusan megnövelni.

 Ha kérdésed merül fel, keress minket:

WebShop Experts
www.webshopexperts.hu
Tel: 06-1-234-5011
Fax: 06-52-445-880

 

Megosztás
9 tipp, amitől sikeres lesz a honlapod
Honlapot készíteni lehet jól és rosszul, még jobban és még rosszabbul. A felső kategóriás honlap készítés összetett és megtervezett folyamat, amely túlmutat a grafikai és kódi követelményeken.
   2015-10-05    Webes varázslatok
Válságkezelés webáruházaknak: 5 gyors tipp
A gazdasági válság bizony a webáruházakra sincs jó hatással, az egyre növekvő versenyben egyre csökkenő kereslettel kell megbirkózni. Mit érdemes ilyenkor máshogy csinálnunk, ha nem csak túl szeretnénk élni a nehéz időket, de megerősödve szeretnénk kijönni belőle?
   2015-10-02    Webes varázslatok
7 megdöbbentő statisztika az online vásárlási szokásokról
Az online vásárlási döntések meghozatala egy nagyon összetett dolog, és általában apróságokon múlik, hogy valaki vásárol-e végül, vagy sem. Ezek ugyanúgy jelen vannak a fizikai boltokban is, viszont ott a személyes kapcsolat megléte miatt sokkal könnyebb korrigálni az egyes folyamatokon,...
   2015-09-01    Webes varázslatok
Olcsóbb internetes vevőszerzés 2. rész
A látogatottság növelés se nem drága, se nem bonyolult, csak ismernünk kell a működését! Sorozatunk e részében bemutatjuk a leghatékonyabb módszereket, melyekkel egy átlagos, korlátozott költségvetéssel rendelkező vállalkozás is látogatók százait, sőt ezreit vonzhatja webáruházára....
   2015-08-25    Webes varázslatok