Olcsóbb internetes vevőszerzés 1.rész
Ha Önnek is egy korlátozott költségvetéssel bíró kisvállalkozása van, és ezért szeretné pénzéből és idejéből kihozni a maximumot, akkor jó helyen jár. E cikksorozat első részében bemutatjuk, hogy milyen költségei vannak egy webáruháznak, és hogyan lehet egy vevő megszerzésének a költségeit drasztikusan csökkenteni.
A második részben kiderül, hogyan tudunk legolcsóbban és leghatékonyabban vevőket szerezni webáruházunknak, illetve hogyan tudjuk az egyes marketing eszközök hatékonyságát növelni.
És végül a cikksorozat harmadik részében bemutatjuk, hogyan lehet magasabb áron értékesíteni webáruházunkban, hogyan tudunk magasabb profitot érvényesíteni árainkban anélkül, hogy ez a forgalom csökkenéséhez vezetne.
A kiadások számbavétele
Milyen költségei vannak egyáltalán egy webáruháznak? Adottak ugye az indítás költségei: a szükséges infrastruktúra kialakítása, az oldal elkészítésére fordított pénz és idő, a partnerekkel való kapcsolatfelvétel, esetenként a cégalapítás költségei – ezeket nevezzük fix költségeknek.
Továbbá a hozzáértők tudják, hogy egy webáruház az elindítása után sincs ingyen: a havi tárhelybérlés díján kívül bizony számos kiadással kell szembenéznie. Ezek nagy része teljesen nyilvánvaló: egy élő webáruházzal foglalkozni kell, az idő pedig pénz, akár saját időnket, akár alkalmazottainkét fordítjuk rá. Valamint látogatókra is szükség van, őket pedig marketinggel tudunk szerezni – azaz egy online boltnak bizony marketing költségei is vannak (természetesen nem kötelező, de az eredményességhez elengedhetetlen).
Hol spóroljunk?
Adott a kérdés, hogy hol érdemes spórolni, milyen költségeket lehet illetve érdemes lefaragni. Ügyfeleink egyik visszatérő témaköre a webáruház ár-minőség kérdése: Sokan feltették már a kérdést, hogy megéri-e kiadni több százezer forintot egy egyedi, minőségi webáruházra, vagy válasszanak inkább egy olcsó, ámde minőségben és képességekben szerényebb megoldást.
Erre a válasz rendkívül egyszerű, és épp ezért meglepőnek is tartom, hogy az üzleti világban elég jól érvényesülő és kiigazodó emberek milyen furcsa gondolatmenettel közelítik meg a kérdést. Egy befektetés hasznossága (egy webáruház elkészítésére és üzemeltetésére fordított pénz és idő is befektetés) általánosságban annak megtérülésével mérhető: egységnyi befektetett forint hány egység bevételt eredményez.
Egy online bolt nyelvére fordítva: az a webshop az eredményesebb, mely ugyanannyi költség mellett nagyobb bevételt eredményez, azaz az eladó nagyobb profitot tud érvényesíteni. Ez két módon érhető el:
1. Alacsonyabb egy vevő megszerzésének a költsége
2. Magasabb áron tudja eladni a termékeket
Mennyibe kerül egy vevő?
És itt térünk rá az egyik legfontosabb kérdésre, hogy mennyi pénzbe is kerül egy vevő? A személetesség kedvéért a kérdést egy gyakorlati példán keresztül közelítjük meg.
Tegyük fel, hogy egy frissen indított elektronikai eszközöket áruló webáruház fizetett keresőhirdetésekkel szerzi elsősorban a látogatóit, hirdetve számos kulcsszóra. Ezen keresőhirdetések átlagos költsége 40 Ft, azaz átlagosan 40 Ft-ba kerül az oldal számára egy látogató.
Itt jön a „trükkös” rész, amin áll, vagy bukik egy bolt sikeressége: hányan fognak vásárolni ezen látogatókból? – ezen arány szemléltetésére a konverziós ráta szolgál, amely azt mutatja, hogy 100 látogatóból hányan fognak ténylegesen vásárolni (hányan „konvertálódnak” látogatóból vevővé).
Egy 2 százalékos ráta, azaz 100 látogatóból 2 tényleges vásárló már jónak mondható. Esetünkben ez azt jelenti, hogy minden 50. látogató fog pénzt költeni. De mivel egy látogató 40 Ft-ba, egy vevő már 40*50, azaz 2000 forintba kerül!
Mint látható, ez az összeg nagy mértékben függ a konverziós rátától. Így 1%-os konverziós ráta mellett már 4000 Ft-ba, 0.5%-nál pedig 8000 Ft-ba kerülne egy vevő.
De ami a legfontosabb: bármilyen hatékonyságú is legyen a használt marketing eszköz, bármilyen jól kivitelezett is legyen a marketing kampány, dupla akkora konverziós ráta mellett fele annyiba kerül majd számunkra egy vevő! Azaz egy vevő megszerzésének költségét a töredékére lehet csökkenteni egy hatékonyabb oldallal.
Így ha veszünk egy webáruházat, melynek átlagosan 10 Forintjába kerül a látogató, havonta 30-an vásárolnak rajta átlagosan 5000 Ft értékben, és egy magyar szinten átlagosnak mondható 1%-os konverziós rátával működik, akkor ezen webáruháznak 30.000 Ft-jába került ez a 30 vevő (csak a marketing költség).
Egy jól átgondolt, értékesítés növelő funkciókkal ellátott webáruházzal ez az 1% könnyen felvihető 3-4%-ig is,ezzel lecsökkentve a 30 ezer forintos költséget akár a negyedére, vagy még inkább: azonos marketing-ráfordítással négyszeresére növelve a bevételt. Így könnyen lehet, hogy a kezdeti plusz befektetés alig pár hónap alatt megtérül.
A sorozat második részében bemutatjuk, hogyan lehet olcsón jó minőségű látogatottságot vonzani, illetve milyen egyszerű módszerekkel lehet azok hatékonyságát drasztikusan megnövelni.
Ha kérdésed merül fel, keress minket:
WebShop Experts
www.webshopexperts.hu
Tel: 06-1-234-5011
Fax: 06-52-445-880
Honlapot készíteni lehet jól és rosszul, még jobban és még rosszabbul. A felső kategóriás honlap készítés összetett és megtervezett folyamat, amely túlmutat a grafikai és kódi követelményeken.
A gazdasági válság bizony a webáruházakra sincs jó hatással, az egyre növekvő versenyben egyre csökkenő kereslettel kell megbirkózni. Mit érdemes ilyenkor máshogy csinálnunk, ha nem csak túl szeretnénk élni a nehéz időket, de megerősödve szeretnénk kijönni belőle?
Az online vásárlási döntések meghozatala egy nagyon összetett dolog, és általában apróságokon múlik, hogy valaki vásárol-e végül, vagy sem. Ezek ugyanúgy jelen vannak a fizikai boltokban is, viszont ott a személyes kapcsolat megléte miatt sokkal könnyebb korrigálni az egyes folyamatokon,...
A látogatottság növelés se nem drága, se nem bonyolult, csak ismernünk kell a működését! Sorozatunk e részében bemutatjuk a leghatékonyabb módszereket, melyekkel egy átlagos, korlátozott költségvetéssel rendelkező vállalkozás is látogatók százait, sőt ezreit vonzhatja webáruházára....