Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Válságkezelés webáruházaknak: 5 gyors tipp

  •  Webes varázslatok
  • 2015-10-02 17:20:00
  • Rácz-Akácosi Attila
  • www.webshopexperts.hu
A gazdasági válság bizony a webáruházakra sincs jó hatással, az egyre növekvő versenyben egyre csökkenő kereslettel kell megbirkózni. Mit érdemes ilyenkor máshogy csinálnunk, ha nem csak túl szeretnénk élni a nehéz időket, de megerősödve szeretnénk kijönni belőle?

 

1. Becsüljük meg jobban a vevőket!

Régi marketinges alapigazság, hogy egy meglévő vevőt sokkal egyszerűbb és főleg olcsóbb vásárlásra ösztönözni, mint egy új vevőt. Ennek különösen nagy szerepe van válságos időkben, amikor az egyre növekvő vevő-megszerzési költségekre egyre csökkenő profit jut.

Érdemes tehát a vevőinket „kincsnek” tekinteni; kiemelten megbecsülni; minden lehetséges módszerrel ösztönözni a visszatérő vásárlásokat; és egy hűséges, visszatérő törzsvásárlói réteget kiépíteni (ami majd a „nem-válságos” időkben is jól fog jönni)!

 

2. Legyünk tisztában a „marketing-matekkal”!

Amikor fellendülés van, és „dől a pénz”, akkor megtehetjük, hogy szórjuk a pénzt, és mindenféle imázsreklámokat, illetve egyéb, nem mérhető hatékonyságú kiadásokat eszközölünk. Ha viszont szűkebb a keret, akkor becsüljünk meg jobban a marketing-büdzsét, és legyünk pontosan tisztában minden egyes marketingre költött forint megtérülésével!

Azaz pontosan tudnunk kell, hogy az egyes marketing eszközök használatával:

  • mennyibe kerül nekünk egy látogató,
  • mennyibe kerül egy vásárló,
  • mennyi a konverziós rátánk,
  • a vásárlók hány százaléka visszatérő vásárló,
  • mennyi az átlagos tranzakciós érték,
  • mennyi az egy vásárlásra jutó profit.

 

3. Koncentráljunk jobban az online marketing eszközökre!

Wolf Gábor marketing blogjában olvashattunk egy remek elemzést arról, hogy a termékünkön lévő profit alapján milyen marketing eszközök valók nekünk. Ha kevesebb, mint 100%, akkor egyértelműen az online marketing eszközöket javasolja.

Ami viszont a mi szempontunkból fontos, hogy az online marketing eszközök használatával sokkal magasabb megtérülés és sokkal alacsonyabb egy vevőre jutó költség érhető el, mint az egyéb offline eszközökkel. Így lehet bármilyen jó a termékkörünk és erős a helyzetünk a piacunkon, az online marketing eszközökben rejlő lehetőségek kihasználásával ezek még hatékonyabbá tehetőek.

 

4. Használjuk ki a felszabaduló marketing-réseket!

A válság egyik – számunkra pozitív – mellékhatása, hogy a cégek többsége „megvágja” a marketing büdzsét (ami egy hatalmas hiba, olyan, mint levágni az aranytojást tojó tyúkot), ezáltal csökken a kereslet a marketing-lehetőségek iránt, így a legtöbb médiumon egyre olcsóbban lehet hirdetni.

A tudatos cégek ezzel a lehetőséggel élnek is, kihasználják az így keletkező „marketing-űrt”, olcsóbban jutva el a látogatókhoz, és persze a vevőkhöz. Nézzünk hát mi is körbe, hol érdemes hirdetni, hol szokott a konkurencia hirdetni, mert ha valamikor, akkor ilyenkor olcsóbban megszerezhetőek ezek a hirdetési helyek.

 

5. Fejlesszük az áruházunkat!

Ha az áruházunk nem elég hatékony, akkor hiába hozzuk a sok látogatót (akár egyre olcsóbban), egy vevő megszerzésének költsége még mindig magasabb, mint aki drágábban szerez ugyan látogatót, de az áruháza hatékonyabban konvertálja őket vevővé.

Egy nem hatékony áruházba látogatókat vonzani olyan, mint egy lyukas vödörbe önteni a vizet. Minél többet öntünk bele, annál több marad benne, de sokkal költséghatékonyabb volna inkább „befoltozni” azt, hogy ne szivárogjanak el a vevők.

Persze a csábítás nagy, hogy inkább a rövid távon megtérülő marketingre költsünk, hiszen ha feltesszük, hogy 100 ezer Ft értékű marketinggel egy hónapon belül 500 ezer Ft értékű árbevételre is szert tehetünk, míg mondjuk 100 ezer Ft értékű webáruház-optimalizációval az első hónapban csak 100 ezer Ft-t nyerünk, akkor ez alapján úgy tűnik, hogy a marketing-kiadás jobban megtérül.

Viszont a webáruház fejlesztésének a hatása megmarad, és az idők végezetéig megtermeli azt a plusz 100 ezer Ft-os hasznot (ami éves szinten 1.200.000 Ft), azaz hosszú-távú költséghatékonysága jelentősen nagyobb.

Összességében tehát azt mondhatjuk, hogy semmiféleképpen sem szabad elhanyagolnunk webáruházunkat válság idején. Sőt, sok esetben ilyenkor célszerű csak igazán nekilátni a fejlesztéseknek. Természetesen azért a költségekkel csak csínján kell bánni, mert könnyen kerülhetünk nem kívánatos helyzetbe.

Azonban nem szabad elfelejtenünk, hogy a válság másoknak is ugyanúgy válság. Tehát egy ilyen időszak nagyon jó lehetőségeket rejt magában, hogy megelőzzük a konkurenciát, illetve, hogy piacvezető pozícióba kerüljünk. A cégek nagy része ugyanis egy rosszabb időszakban automatikusan a költségek csökkentésében gondolkozik. Ez pedig az előbbiekben már láthattuk, hogy nem mindig az egyetlen megoldás.

 

Ha kérdésed van, keress minket!

 

WebShop Experts

www.webshopexperts.hu

Tel: 06-1-234-5011

Fax: 06-52-445-880

Megosztás
Olcsóbb internetes vevőszerzés 1.rész
Sorozatunk első részében megvizsgáljuk, hogy mennyi pénzünkbe kerül (akár közvetve is) egy vevő megszerzése, és hogyan lehet ezt az összeget csökkenteni?
   2015-08-24    Webes varázslatok
7 dizájn hiba, ami megölhet egy webáruházat
Azt mondják, hogy a külcsín legalább annyira fontos, mint a belbecs. Egy webáruház megjelenése, elrendezése legalább annyira meghatározza, mennyien vásárolnak nálunk, mint az, hogy hogyan működik. Sőt…
   2015-08-17    Webes varázslatok
Hisztérikus vevőroham a nyitás napján?! 3 bombabiztos lépésben
A következőkben bemutatjuk azt a 3 egyszerű lépést, amit bármilyen webáruház alkalmazhat a nyitást megelőzően, és segítségével már az indulás napján hatalmas bevételeket könyvelhet el.
   2015-08-16    Webes varázslatok