Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Hisztérikus vevőroham a nyitás napján?! 3 bombabiztos lépésben

  •  Webes varázslatok
  • 2015-08-16 13:25:00
  • www.webshopexperts.hu
A következőkben bemutatjuk azt a 3 egyszerű lépést, amit bármilyen webáruház alkalmazhat a nyitást megelőzően, és segítségével már az indulás napján hatalmas bevételeket könyvelhet el.

1. lépés: Csinálni egy címlista gyűjtő micro-siteot

Egy webáruház megtervezése, elkészítése, elindítása hosszadalmas folyamat, hosszú hónapokat vehet igénybe. A legfontosabb, hogy addig is kell HELYETTE valami, egy oldal, ami megszerzi a potenciális vásárlók elérhetőségét (email címét), amin keresztül később (a nyitás előtt pár nappal, a nyitás napján, a nyitás után bármikor) el lehet újra érni őket.

Egy ilyen címlista-építő micrositenak mindössze 3 dolgot kell tartalmaznia:

1. Mi lesz itt, miért érdekes ez a vásárlónak: lehetőleg minél rövidebben utalni rá, hogy az új áruház mit fog árulni, miben lesz különleges, miért lesz érdemes a látogatónak a nyitás után újra eljönni, és vásárolni.

2. Egy nyomós okot, hogy miért érdemes most feliratkozni a listára: Az első pont önmagában kevés, kell egy ok a látogatónak, hogy miért adja meg a nevét és email címét (ő úgy gondolkozhat, hogy majd visszanéz később – nem fog). Mi lehet ilyen nyomós ok? Csak egy pár ötlet a sok közül:

  • Mert értesítjük őt a nyitás napján, így nem marad le a fantasztikus nyitási akciókról!
  • Mert kap egy 3 000 Ft értékű kupont, amit beválthat a bolt indulását követő egy hétben
  • Letölthet egy különleges tanulmányt, ami számára érdekes, hasznos, stb.
  • Az első 100 feliratkozó az első vásárlásához kap majd egy ajándék terméket!

3. Egy egyszerű feliratkozó formot, ahol megadhatja a nevét és email címét: Ez megint csak nem bonyolult, nem feltétlenül kell mögé hírlevél rendszer se. Az egyetlen feladata, hogy tárolja le ezeket a neveket és email címeket egy adatbázisba.

Egy ilyen microsite rendkívül egyszerű, elkészítése maximum egy-két hét kérdése (érdemes azért látványosra, vonzóra csinálni, egyrészt sugallva a nyíló áruház előnyeit, másrészt mert így sokkal vonzóbb lesz tőle az ajánlatunk is, ergo többen fogják megadni az email címüket).

2. lépés: Elkezdeni hirdetni ezt az átmeneti oldalt

A módszer legfőbb előnye, hogy így jópár hónappal korábban el lehet kezdeni a potenciális vásárlók gyűjtését, nem kell megvárni a webáruház indulását! Ha jól csináljuk, akkor a webáruház indulására akár több ezres címlista is felépülhet, csupa olyan emberek adataival, akik egy jó ajánlattal vásárlásra bírhatóak!

Minél hamarabb elkészítjük ezt a micro-siteot, és elkezdjük hirdetni, annál több embert tudunk majd beterelni a boltba a nyitás napján. És minél kétségesebb, hogy mikor tudjuk elindítani, annál fontosabb, hogy addig is gyűjtsük a lehetséges vásárlókat!

3. lépés: Nagy show-t csinálni a nyitásból

És végül a harmadik lépés, hogy a webáruház nyitását rendesen meg kell reklámozni, várakozást kell ébreszteni a látogatókban a nyitás iránt, és a nyitás napján felhajtás kell, "ahogy a csövön kifér":

  • Legyen legalább 1 különleges - tényleg különleges – ajánlatunk aznapra, ami miatt érdemes benézni a boltunkba. A kevesebb néha több, ha csak 1-2 ajánlatunk van azzal gyakran több eredményt tudunk elérni, mint ha több tucat különleges ajánlatunk van.

 

  • A nyitás napján (vagy az első héten) vásárlók kapjanak különleges kedvezményeket, részesüljenek különleges elbánásban. Harsogjuk teli tüdőből, hogy ezek csak most elérhetőek, ha jövő héten vásárol akkor lemarad róluk!

 

  • Áldozzuk fel a profitunk egy részét: Minél nagyobb részét áldozzuk fel, vélhetően annál több vásárlót tudunk szerezni már az elején – akiket ha megbecsülünk, akkor hosszú távon sokkal többet kereshetjünk rajtuk, mint az első vásárlásukon. Ne itt akarjuk megszedni magunkat, törekedjünk inkább arra, hogy minél több embert tudjunk elérni, minél több első vásárlót szerezzünk magunknak.

 

  • A nyitás pontos időpontját (akár másodperc pontosságra) hirdessük meg egy-két héttel az indulás előtt, és utána folyamatosan kommunikáljuk a „Visszaszámlást”. A micro-siteon összegyűlt feliratkozóknak érdemes kiküldeni egy emailt 2 héttel, 1 héttel, 3 nappal és 1 nappal az indulás előtt (melyben már előre érdemes kommunikálni a nyitás napján érvényes különleges ajánlatokat), majd a nyitás napján kimehet akár 3-4 email is a nyitással kapcsolatosan, az ajánlatokkal kapcsolatosan – a lényeg, hogy ekkor kommunikáljunk feléjük minél hangosabban!

 

Ha kérdésed merül fel, keress minket:

WebShop Experts
www.webshopexperts.hu
Tel: 06-1-234-5011
Fax: 06-52-445-880

Megosztás
Online marketing szótár: 42 fontos kifejezés
A marketing és az webáruházak, valamint a honlapkészítés is felvethet néhány olyan fogalmat, ami nem tartozik az alapvető szókincshez, így ezek bizonyos mértékig magyarázatra szorulnak. A kérdéses fogalmak nem minden esetben kerülnek megmagyarázására, gyakran még a szakemberek sem...
   2015-10-15    Webes varázslatok
9 tipp, amitől sikeres lesz a honlapod
Honlapot készíteni lehet jól és rosszul, még jobban és még rosszabbul. A felső kategóriás honlap készítés összetett és megtervezett folyamat, amely túlmutat a grafikai és kódi követelményeken.
   2015-10-05    Webes varázslatok
Válságkezelés webáruházaknak: 5 gyors tipp
A gazdasági válság bizony a webáruházakra sincs jó hatással, az egyre növekvő versenyben egyre csökkenő kereslettel kell megbirkózni. Mit érdemes ilyenkor máshogy csinálnunk, ha nem csak túl szeretnénk élni a nehéz időket, de megerősödve szeretnénk kijönni belőle?
   2015-10-02    Webes varázslatok