Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Online marketing szótár: 42 fontos kifejezés

  •  Webes varázslatok
  • 2015-10-15 12:20:00
  • Rácz-Akácosi Attila
A marketing és az webáruházak, valamint a honlapkészítés is felvethet néhány olyan fogalmat, ami nem tartozik az alapvető szókincshez, így ezek bizonyos mértékig magyarázatra szorulnak. A kérdéses fogalmak nem minden esetben kerülnek megmagyarázására, gyakran még a szakemberek sem ismerik pontos jelentésüket, éppen ezért fontos, hogy ha konyhanyelven is, de tudjuk, mit is jelentenek a következő kifejezések

 

Banner hirdetés Egy olyan képes hirdetés, amelyre rákattintva a hirdető honlapjára juthatunk.

 

Blog – Tulajdonképpen egy internetes napló, amelyet különösebb programozási vagy honlapkészítési tudás nélkül lehet írni, illetve közzétenni az interneten. Hatékony vevőszerző eszköz!

 

Blogger – Az internetes napló írója.

 

Brief – Egy írásos összefoglaló, amelyben az ügyfél foglalja össze, hogy mit szeretne kapni a reklám- és médiaügynökségektől.

 

Buzz – Amikor valakiről vagy valamiről beszélnek.

 

Célcsoport – Egy olyan réteg, a vásárlók egy olyan csoportja, akik érdeklődnek egy termékek/szolgáltatás iránt.

 

CMS rendszer – Olyan tartalomkezelő rendszer, amelyben a honlap tulajdonosa programozási tudás nélkül is képes szerkeszteni a weboldalt.

 

Dinamikus honlap – Olyan weboldal, aminek folyton változó felülete van, ilyen például egy hírportál.

 

Display – Többnyire egy internetes képes hirdetést jelent.

 

DM – Avagy direct mail, ami egy olyan levelet takar, amiben reklámüzenetet kézbesítenek és közvetlenül a fogyasztóknak szól, vagyis nem a nagykereskedőknek vagy a viszonteladóknak.

 

Fizetett találat – Ezt szokták még szponzorált linknek is hívni, és olyan szöveges hirdetést takar, ami honlapokra mutató linket rejt.

 

Gerillamarketing – Nevével ellentétben bevett népszerűsítési módszer, amely egy meghökkentő akció, és többnyire nem derül ki róla, hogy a háttérben egy reklámról van szó.

 

Hírlevél – Többnyire e-mailben küldött üzenet, amelyben újdonságokat, reklámokat és híreket lehet elhelyezni.

 

Hírnév menedzsment – Olyan fizetős szolgáltatás, amelynek köszönhetően a keresők előbb fogják sorolni a cégről alkotott jó híreket és véleményeket.

 

HTML – Honlap-programozási nyelv.

 

Image (nem “kép”, hanem “imidzs” vagy “imázs”) – Egy kialakult kép egy termékről, márkáról, cégről, szolgáltatásról.

 

Kereső – Olyan internetes oldal és szoftver, amelynek a segítségével egy-egy adott szót leírva a hozzá leginkább közel álló weboldalak kerülnek listázásra. A világ legnépszerűbb keresőmotorja jelenleg a Google.

 

Keresőoptimalizálás – Olyan, elsődlegesen a honlapkészítés és menedzselés kapcsán végzett feladat, amelynek az a célja, hogy honlapunk a legjobb eredményeket produkálja a keresőkben, így hamarabb találjanak rá a látogatók.

 

Keresőszó – Egy kulcsszó, amit a keresőkbe írva szeretnénk, hogy honlapunk is megjelenjen a találati listán.

 

Közösségi weboldal – Olyan honlap, ahol a felhasználók egy nagy közösséget alkotnak, kommunikálhatnak és tartalmat oszthatnak meg egymással. Pl.: Facebook, LinkedIn, Pinterest, Twitter…

 

Kulcsszó  (Keresőszó)– Egy szó, amit a keresőkbe írva szeretnénk, hogy honlapunk is megjelenjen a találati listán.

 

Layout – Látványterv, dizájn, olyan kép és kinézet, amit a grafikus készít el.

 

Leaflet – Egy lapból álló szórólap.

 

Link – Hivatkozás (vagy hiperhivatkozás), avagy egy honlapon elhelyezett kattintható szövegrészlet, ami már honlapra vagy más oldalra mutat.

 

Linkstratégia – Ide sorolható a linképítés is. Ez egy olyan módszer, aminek köszönhetően minél több, a honlapunkra mutató hivatkozást szerezhetünk el az interneten.

 

Logó – Cégér, egy a vállalkozást szimbolizáló grafika, amely a termékeken és a weboldalon egyaránt megjelenik.

 

Marketing kommunikáció – Olyan üzenetküldési forma, amivel reklámokat közlünk másokkal, netán olyan információkat, amivel jobb színben tudjuk feltüntetni vállalkozásunkat, vagy látogatókat tudunk generálni honlapunkra.

 

Marketing stratégia –Célkitűzés, amelynek során meghatározzuk, hogy miként fogjuk népszerűsíteni vállalkozásunkat és mivel fogjuk ösztönözni látogatóinkat a vásárlásra.

 

Márka (vagy Brand) – A termék vagy vállalkozás neve, ami már beépült a köztudatba.

 

Márkaépítés – A folyamat, amikor a márkát beépítjük a köztudatba, és folyamatosan, tudatos módszerekkel tovább népszerűsítjük.

 

Piackutatás – Felmérése és feltérképezése annak, hogy milyen igények vannak termékeinkre vagy szolgáltatásainkra.

 

Pozícionálás – Meghatározása annak, hogy vállalkozásunkat vagy termékeinket miként, milyen formában szeretnénk látni, kinek szeretnénk szánni.

 

PR – Olyan megjelenést jelent – többnyire médiában –, ami valamilyen hírértékkel bír, többnyire nem fizetett és lehet negatív hangvételű is.

 

Találati lista – Olyan lista, amelyen azok a honlapok szerepelnek, amelyeket a kereső egy kulcsszóra kidobott.

 

Targetálás – Egy kifejezett célcsoportra való koncentrálás.

 

Tartalommegosztó oldal – Olyan weboldal, amely nagy tárhellyel rendelkezik, így a felhasználók tartalmakat – filmet, zenét, szöveget, képet – oszthatnak meg egymással (pl. Youtube).

 

Természetes találat – A találati lista azon elemei, amelyekért a honlap nem fizetett a keresőnek.

 

Spam – Kéretlen reklám e-mail, ami úgy érkezik meg a címzetthez, hogy az nem adott engedélyt annak kiküldésére.

 

Szlogen – Jelmondat, ami hangzatos és egyedi, éveken át használatos és többnyire egy mákra beazonosítására szolgál.

 

Vírusmarketing – Olyan reklám, ami nem vírus ugyan, de a vírusok gyorsaságával terjed, mivel az emberek egymás között osztják meg és küldik tovább, mert szórakoztató vagy vicces.

 

Webergonómia – Egy gyakorlati tudomány, amely honlapok vagy alkalmazások használhatóságával foglalkozik, ami esetünkben azt jelenti, hogy a látogató pontosan tudja, hogy hol jár a honlapon, milyen funkciókat tud használni és milyen információkat találhat ott meg.

 

Webmarketing – A termékek vagy szolgáltatások internetes megjelenítésének összessége, aminek az a célja, hogy eladja és népszerűsítse a termékeket vagy a vállalkozást.

 

Bízunk, hogy hasznos volt.

 

Ha van további fontos kifejezés, összegyűjtjük és megjelentetjük a valllalkozzitthon.hu oldalon!

 

Rácz-Akácosi Attila

Web: motivator.ma

Telefon: 06-20-277-3889

Megosztás
10 tipikus hibalehetőség a honlapodon, amit ellenőrizz!
Az online marketing nem csak arra mutat rá, hogy mit kell tenni a világhálón sikerért, hanem arra is, hogy milyen hibákat kell elkerülni. Az alábbi tíz hiba többnyire megtalálható a weboldalakon, ha te nagyobb konverziót szeretnél elérni, ellenőrizd a lista alapján a saját oldaladat,...
   2015-10-21    Webes varázslatok
E-kereskedelmi Használhatósági Útmutató 3. rész
Ideális esetben sok pénzért hivatásos webdesignerekkel letisztult és szép külsőt készíttethetünk vállalkozásunknak, ezzel is megalapozva a bizalmat. Azonban ha bizonyos elveket betartunk, hasonló hatást érhetünk el magunk is:
   2015-09-04    Webes varázslatok
Hisztérikus vevőroham a nyitás napján?! 3 bombabiztos lépésben
A következőkben bemutatjuk azt a 3 egyszerű lépést, amit bármilyen webáruház alkalmazhat a nyitást megelőzően, és segítségével már az indulás napján hatalmas bevételeket könyvelhet el.
   2015-08-16    Webes varázslatok