Sikeres szlogenek: milyet válasszak?
Nyilvánvalóvá tesszük vele üzleti hitvallásunkat, és összefoglaljuk azt, hogy mit is nyújt a cégünk, illetve, mitől leszünk egyediek a versenytársaink közt.
Egy jól megtervezett Bussines to Consumer (B2C: “vállalat -> magánszemély” irányú üzlet) üzleti célú honlap könnyen mutathatja be a termékeket és szolgáltatásokat egy rövid felsoroló összefoglalással.
A B2C-nél már valamivel bonyolultabb helyzetben vannak a Business to Business (B2B: “vállalat <-> vállalat” irányú üzlet) üzleti weblapok, itt már tanácsos profi írót alkalmazni a tökéletes szlogen megalkotásához.
A tartalmatlan, közhelyes szlogenekből nem tudunk meg sokat, és társítani sem lehet később az adott céghez a mondanivaló hiányában.
A szlogen abban segít, hogy 5-10 másodperc alatt megragadjuk a felhasználók figyelmét.
A szlogen megalkotásához pár segítő kérdés:
- Mi a szakterületünk, mit tudunk nyújtani?
- Miért álljon velünk szóba a lehetséges ügyfél/partner?
- Az alkalmazott technológiánk milyen típusú nehézségekre adnak megoldást?
- A termékeink milyen jellegű projektekhez illenek, és milyen költségkeretébe illeszkednek?
Első lépésként gyűjtsünk össze fontosabb címszavakat az oldalunkról, és illesszük mellé a legerősebb konkurenseink jelmondatait is. Elemezzük azokat, nyomtassuk ki, és kérdezzünk meg kívülállókat, hogy melyiket tartják a legjobbnak!
Nézzük meg, hogy az elképzelt szlogen hogyan is nézne ki a weboldalunkon, majd kérjük ki ismét kívülállók véleményét, hogy a szlogen valóban jellemez-e minket.
Pár sikeres szlogen végül, amelyek támpontot jelenthetnek:
“Zoom! Zoom! – Mazda”
“Just Do It – Nike”
“I’m Lovin’ It! – McDonald’s”
“Mert Megérdemlem – L’Oreal”
“A vezetés élménye – BMW”
“Egy igazán jó tipp sokat hoz a konyhára” (Tip mosogatószer);
“Nehéz olyat találni, ami nincs sárgában” (Yellow Pages);
“Kérek még!” (Gyermelyi tészta);
“Tisztább, szárazabb, biztonságosabb érzés” (Allways egészségügyi betét);
“A számlanyitás nálunk pezsgő esemény” (Citibank);
“Ha tiszta, jobban muzsikál” (Shell olajtársaság).
“Húzd fel az eredetit” (Levi’s 501 farmermodell)
“Vezetni mindig élvezet” (Peugeot 406-os modell)
“Ciánnal irt, fest, takarít” (Pax takarítóvállalat a két világháború között)
“A kelme becsét jelenti e pecsét” (Goldberger védjegy)
“Stollwerck a szeretet íze”
“Pannon GSM az élvonal”
“Pall Mall amerikai minőség”
“Renault öröm vele élni”
“Camel a kaland íze”
“Suzuki a mi autónk”
“Westel a kapcsolat”
“Philips Let’s make things better”
“Harley-Davidson az élő legenda”
“A királyok bora, a borok királya” (Tokaji Aszú)”
“Szervusz: Salvus? Salvus, szervusz!” (50-es évek, keserűvíz)
“Figaro jobbra, Figaro balra; Figaro arra, Figaro hajra” (60-as évek, Figaro kozmetikumok)
“Holnap, halnap” (80-as évek)”
“Vigyázz, kész, sajt” (80-as évek)”
“Zwakáció a Föld körül” (Zwack Unicum, 90-es évek)
Lipton tea:
“Mindig teaidő van”
“Csak a hangulatától függ”
“Láthatóan friss”
“Sok csészényi a jóból” (90-es évek)
Szlogenre fel!
Rácz-Akácosi Attila
Web: motivator.ma
Telefon: 06-20-277-3889
Az alábbi, 1960-as évekből származó plakátokat a Tumblr-en találtuk az egyik reklámokkal foglalkozó külföldi blogon. Sajnos már nem tudjuk pontosan melyik Tumblr blog volt az, na de most nem is ez a lényeg, hanem a képek...
Minden cég, amely jelen szeretne lenni az online felületeken vagy a nyomtatott médiában, kreál önmaga számára egy logót. A márkaépítés legalapvetőbb pontjáról van szó; egy jó logó idővel beivódik az emberek tudatába és ott is marad egészen addig, amíg tápláljuk azt a bizonyos...
Az élete során minden vállalkozó átesik legalább egy cégalapításon. Aki az első cégét alapítja, annak alapvető információkra van szüksége elsősorban a jogi oldalról megközelítve.
"Tedd, vagy ne tedd, de ne próbáld" mondja Yoda mester a Star Warsban és ez kijelentés vállalkozóként is megfontolandó. Sőt törvény! Persze neked nem egy követ kell felemelned az ERŐ segítségével, mint Luke-nak de hagyd abba az ötletelést és vágj bele. A Ti Yodátok Üveges Viktor,...