Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

E-kereskedelmi Használhatósági Útmutató 3. rész

  •  Webes varázslatok
  • 2015-09-04 12:20:00
  • www.webshopexperts.hu
Gyakorlati tanácsok, hogy oldala ne pusztán "szép" legyen, de ténylegesen használható is.
Ideális esetben sok pénzért hivatásos webdesignerekkel letisztult és szép külsőt készíttethetünk vállalkozásunknak, ezzel is megalapozva a bizalmat. Azonban ha bizonyos elveket betartunk, hasonló hatást érhetünk el magunk is:
 
  • Koncentráljunk az azonnal látható területre! Az a rész, ami az oldal betöltése után egyből látszik - tehát nem kell görgetni az oldalt hozzá -, sokkal nagyobb figyelmet kap, mint bármi egyéb. Ezért használjuk ki a maximálisan ezt a területet, és kerüljük az olyan lapokat, amelyek 2-3 képernyőnyi méretnél nagyobbak! Mindenképpen küszöböljük ki a vízszintes scrollozást, mert az nagyon népszerűtlen…
  • Korlátozzuk a különböző típusú font stílusok, színek és méretek számát! Nagyon csábító a sokféle font típus, szín és méret, de álljunk ellen a csábításnak és bármennyire szép is, ne rakjuk ki a fejlécet a szivárvány minden színének megfelelő betűkből! Ne váltogassuk a betűk méretet feleslegesen, és kerüljük a nélkülözhető effekteket is! Ezek csak rendezetlen hatást keltenek. Az oldal tőlük kaotikusnak és nagyon amatőrnek tűnik, ezért határozzunk meg egységes stílust a különféle elemeknek! Pl. A Szöveg törzse végig legyen Times New Roman, fekete, 10-es méretű. Az oldal címsora Ariel, sötét kék és 14-es méretű. A bekezdések Ariel, fekete es 12-es méretben írodjanak! Ezután ragaszkodjunk ehhez végig az egész honlapon, legyen egységes kinézete, miközben a félkövér és dőlt betűket csak korlátozottan alkalmazzuk, mert nehezen olvashatóak.
  • Csak a linkeknél használjunk aláhúzást! Ellenkező esetben az emberek megpróbálnak majd ráklikkelni az aláhúzott szövegre és csak összezavarodnak.
  • Ne írjunk hosszú szöveget sötét háttérre, mert sokkal nehezebb olvasni, és ezzel csak növeljük az esélyét, hogy azt a szövegrészt figyelmen kívül hagyják. Ezért főleg fehér/világos hátteret használjunk!
  • Kevés grafikát alkalmazzunk, mert Lelassítják az oldal betöltődését. Felmérések szerint még mindig többre értékelik a látogatók az oldal gyors betöltődését, mint a bonyolult (bár szép) grafikákat.
  • Az oldal lényeges elemei ne hasonlítsanak reklámokra, és kerüljük az animált képeket, mivel általában az emberek a reklámszerű oldalakat automatikusan figyelmen kívül hagyják. Az animált hirdetésekkel a helyzet még rosszabb, tudat alatt az emberek azonnal haszontalannak könyvelik el azokat.
  • Ne használjunk képeket háttérnek, hiszen a legjobb esetben nehezen olvashatóvá teszik az oldalt, legrosszabb esetben pedig egyszerűen csúnyán néznek ki.
  • Ne használjunk Flasht hacsak nincs rá feltétlenűl szükségünk. A Flash egy nagyszerű technológia, ami olykor előnyös lehet, de sokakat nagyon irritálhat. Sajnos rengetegen csak azért használják a Flasht mert megtehetik, és nem azért mert szükségük van rá. Ne feledjük, az emberek azért jönnek, hogy lássák a termékeket és megnézzék a céget, nem pedig azért, hogy bonyolult Flash animációkkal szórakoztassák őket, és sajnos általában nem egyértelmű, hogy hogyan kell leállítani őket anélkül, hogy az adott ablakot is bezárják és vele együtt a honlapunkat is. Másik probléma a Flash-el a mérete: nagy méretű alkalmazásokat kell letölteni, ami nagyon lelassítja a böngészést. Ugyancsak nagy probléma, hogy a Flash alkalmazásokat nem lehet keresőkkel keresni, tehát lényeges tartalom Flashben való elhelyezése drámaian csökkenti az oldal forgalmát.
  • Törekedjünk a nyomtathatóságra, sok felhasználó szereti kinyomtatni az oldal tartalmát, hogy aztán később kényük-kedvük szerint olvashassák azt. Figyeljünk arra, hogy a képek, ábrák, szövegek ne kuszálódjanak össze nyomtatásnál, vagy biztosítsunk külön nyomtatásra alkalmas oldalt.

 

Kereső optimalizálás

Időt és pénz pazarlunk akkor, ha az oldalt nem optimalizáljuk a keresőkre. Persze nem arról van szó, hogy a Yahoo-n vagy Google-n pár héten belül első helyen jelenjen meg az oldalunk, azonban van pár egyszerű dolog, amivel kiválóan lehet növelni a találati arányt a keresőknél:

  • Tegyünk kulcsszavakat az oldalak címébe, és ne használjunk kizárólag egy címet minden oldalunknak. Pl. "ABC cég". Helyette például elnevezhetjük őket így is: "ABC cég – Karácsonyi ajándékok, üvegek, bútorok, kortárs, ünnepek". Sok kereső végig nézi és megszámolja az oldal címeket ahhoz, hogy a helyezést meghatározza. Valamint találat esetén általában az oldalak címe jelenik meg.
  • Töltsük fel az oldalt értelmes tartalommal – lényeges információval a termékekre, a cégre és az iparágra vonatkozóan. Nem kell minden oldalra novellát írni, de ajánlatos legalább pár bekezdést elhelyezni minden egyes oldalra.
  • Használjunk metatagokat – legalább leírást (Description) és kulcsszavakat (Keywords). Azonban kizárólag ettől várni az üdvözülést kiábrándító kilátásokkal kecsegtet. Metatagok önmagukban valószínűleg nem fogják a találati arányt nagyban növelni, azonban kiegészítésként hasznosak lehetnek.
  • Küldjük el az oldalunkat kapcsolódó oldalakhoz és webkönyvtárakhoz! Google, a legnépszerűbb kereső az alapján rangsorolja az oldalakat, hogy hány más oldal hivatkozik rájuk. Ezt a technikát egyre több kereső alkalmazza.

Nagyon fontos, hogy türelmesek legyünk, az optimalizálás hatása gyakran csak 2-3 hónap múlva érződik igazán.

 

Pénztár és bevásárló kocsi útmutatás

A bevásárló kocsi célja:

  • Mutassa az összes elemet, az összköltséget és a részköltségeket, és ne felejtsük el a szállítási költséget sem! Legalább egy becsült értéket vagy pedig egy linket a szállítási/csomagküldési információkról tüntessünk fel!
  • Biztosítsunk linkeket olyan információkról, amikre a vásárláshoz szükség lehet (visszafizetési lehetőség, garanciák, szállítás, termék információk)!
  • Lehessen módosítani a mennyiséget és lehessen törölni az elemet!
  • Választhasson a vásárló, hogy a pénztárhoz megy vagy folytatja a vásárlást, és ehhez biztosítsunk egyértelmű útmutatást is!
  • Ajánljunk tartozékokat a kiválasztott termékekhez, kiválóan lehet ösztönözni a vásárlást ily módon.
  • Magyarázzuk el a vásárlás folyamatát lépésenként! A következő lépés gombja legyen jól látható és elkülönült az oldal többi részétől!
  • A postázási költségeket tüntessük fel – azelőtt, hogy a személyes adatokat elkérnénk. Sok ember nem szereti megadni a személyes információit, amíg nem döntött biztosan a vásárlás mellett. Ezt nyilván csak akkor teheti meg, ha minden költséget ismer. Csak a költségek kiszámításához szükséges információkat kérjük el: pl megye, irányítószám stb.
  • Biztosítsunk szövegmezőt a postázási információkhoz! Néha a vásárlóknak speciális igényeik lehetnek a postázást illetően. Pl. Hátsó bejárathoz postázzák, este 7 után postázzák stb. Ez fontos lehet nagy értékű csomagok kiszállítása esetén…
  • Legyen lehetőség külön választani a postázást a számlázástól! Ez ajándékok esetében lehet fontos.
  • A már beírt információk maradjanak meg! Gyakran előfordulhat az, hogy a vásárló elkezdi beírni a személyes információit, amikor valami közbe jön és meg kell szakítania azt. Lehet hogy 2-3 óra múlva visszajön és szeretné folytatni. Ekkora ha a már beírt információk megmaradtak, az nagyon hasznos.
  • Készítsünk összegzést a vásárolandó elemekről még a vásárlás előtt! Jelenítsük meg az összes bevitt információt (termékek, címek, költségek, postázási információ, fizetési lehetőségek) és kérjük a felhasználót ezek áttekintésére és ellenőrzésére. Tüntessünk fel linket a biztonsági politikánkról!
  • Küldjünk visszaigazoló e-mailt! Soroljuk fel a rendelt elemeket, a teljes árat, a vásárlás időpontját, rendelési számot, kapcsolatfelvételéhez szükséges információkat, postázási módot.
  • Adjunk módot regisztrálás nélkül is vásárlásra is! Ha lehetséges tegyük a regisztrálást opcionálissá. Ha kötelezővé tesszük, azzal elijeszthetjük az egyszeri vásárlókat, de azokat is zavarjuk vele, akik eleget tesznek ennek. Az embereket zavarjak a plusz felesleges lépések és tartanak a nem kívánt levelektől is (értesítések akciókról, kedvezményekről, stb.).

 

Egyéb

  • Ne használjunk pop-up ablakokat! Csak nagyon elfogadott és elismert oldalak engedhetik meg ezt maguknak és azok is csak kevéssé. Ezek használata nagyon könnyen elriasztja a látogatókat.
  • Egyértelmű visszajelzést adjunk adatbeviteli hibák esetén. Jól láthatóan jelenítsük meg a hibaüzenetet és egyértelműen magyarázzuk el a hiba jellegét, helyét és azt, hogyan lehet a hibát kiküszöbölni.

WebShop Experts
www.webshopexperts.hu
Tel: 06-1-234-5011
Fax: 06-52-445-880

 

Megosztás
Látogatói viselkedés egy weblapon: 8 tény
Sok kutatás és elemzés alapján mondható el az alábbi pár tény az átlag internetezőkről, vagyis azokról, akik egy weblapra tévednek.
   2015-10-18    Webes varázslatok
Online marketing szótár: 42 fontos kifejezés
A marketing és az webáruházak, valamint a honlapkészítés is felvethet néhány olyan fogalmat, ami nem tartozik az alapvető szókincshez, így ezek bizonyos mértékig magyarázatra szorulnak. A kérdéses fogalmak nem minden esetben kerülnek megmagyarázására, gyakran még a szakemberek sem...
   2015-10-15    Webes varázslatok
E-kereskedelmi Használhatósági Útmutató 2. rész
Sorozatunk második része következik honlapokról, termék megjelenítésekről, online-tartalomról és még sok minden másról, amire gondolnod kell, ha nem akarsz elkerülendő példa lenni az online üzleti világban.
   2015-09-03    Webes varázslatok
E-kereskedelmi Használhatósági Útmutató 1. rész
Nagyon gyakran a cégek a dizájn fejlesztését arra alapozzák, hogy több verziót megmutatnak felhasználók egy csoportjának, és az azoknak tetszőt alkalmazzák. Ez hibás felfogás.
   2015-09-02    Webes varázslatok