Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

E-kereskedelmi Használhatósági Útmutató 2. rész

  •  Webes varázslatok
  • 2015-09-03 18:30:00
  • www.webshopexperts.hu
Gyakorlati tanácsok, hogy oldala ne pusztán "szép" legyen, de ténylegesen használható is.
Sorozatunk második része következik honlapokról, termék megjelenítésekről, online-tartalomról és még sok minden másról, amire gondolnod kell, ha nem akarsz elkerülendő példa lenni az online üzleti világban.

Honlap

Fordítsunk elegendő időt és energiát a főoldal elkészítésére, hiszen sokak számára ez lesz az első, és (ha rosszul csináljuk meg) az egyetlen oldal, amit valaha látnak az oldalunkból. Fontos, hogy a honlapon a vállalkozás lényegét egyből bemutassuk, valamint az összes kulcsfontosságú területhez és a hírekhez közvetlenül eljussanak a látogatók. Ne használjunk bevezető (intro) oldalt, az csak plusz klikkeléshez vezet, amit senki sem szeret.

  • Magyarázzuk el mit nyújt a honlap! Érthetően ismertetni kell az oldal célját:

 Az alacsony árakat akarjuk hangsúlyozni?

A termékek sokszínüségét?

A kézbesítési lehetőségeket sokféleségét?

Különféle szakterületek által igényelt speciális termékeket?

 

A vásárlók első benyomása jó, ha összhangban van azzal az céllal, üzenettel, amit a honlap közvetíteni kíván.

 

  • Tegyük a böngészést egyszerűvé! Ne rejtsük el a termékek katalógusát, és tegyük lehetővé az oldalról a közvetlen böngészést!
  • Biztosítsunk információt a szolgáltatásokról! Adjunk információt a vásárlási lehetőségekről, a termékek visszacserelésének lehetőségéről, az ügyfélszolgálatról. Adjunk meg impresszumot, információt a cég hátteréről, a csomagküldési lehetőségekről és az elérhetőségről! Ezeket linkeljük be az oldalra, mert ezáltal gyorsabban kiépíthetjük a bizalmat cégünk felé.

 

Termékoldalak - best practice

  • Mutassunk képet a termékekről! Ez különösen fontos, mert a vásárló így felismerheti azt terméket, amit korábban egy reklámban vagy hirdetésben látott, vagy valamilyen tapasztalata volt vele. Vizuálisan felidézni egy terméket sokkal egyszerűbb, mint a nevére visszaemlékezni. A képeknek nagyoknak, részletesnek és bármilyen képi zavaró tényezőktől mentesnek kell lenniük. A termékeket több oldalról is mutassuk meg, és egyértelműen tüntessük fel azt is, hogy mi tartozik a termékhez, amit árulunk. Találjuk meg a megfelelő egyensúlyt a kép mérete és minősége között.
  • Tüntessük fel az árat, és lehetőleg ezt az információt tüntessük fel a termék-kategóriáknál is! Írjuk külön ki a postázási és a kezelési költségeket és az adókat! Ne használjunk olyan megoldást, hogy a vevőnek fel kell vennie az eladóval a kapcsolatot ahhoz, hogy az árat megtudja, mert a legtöbb vásárlót ez irritálja, elvárják, hogy ez az információ a honlapon egyből hozzáférhető legyen. Ne mutassunk olyan termékeket, amiket a vásárló nem tud megvenni!
  • Ne hagyjuk ki a részleteket! Különösen fontos, hogy az olyan részleteket, amik a képen nem látszanak, megfelelően ismertessük.
  • Tüntessük fel a termék rendelkezésre álló mennyiségét! Mi történik akkor, ha a vásárló hosszas böngészés után megrendelte a terméket és csak ekkor derült ki, hogy a termék nincs raktáron? Nagyon dühös lesz. Tehát a termék oldalán (és lehetőleg a kategóriáknál is) tüntessük fel a raktárkészletben tárolt mennyiséget, hogy mikorra várható stb.
  • A garanciáról és annak feltételeiről tudassuk a vásárlót!
  • Hagyományos elnevezéseket használjunk a termékek színénél! Az internetes képek egyes gépeken máshogy nézhetnek ki, így érdemes a színeket egyértelműen leírni, amit a vásárlók egyből megértenek.(Pl. "világos zöld" és nem "avokádó").
  • A termékek tulajdonságai közötti választást itt tegyük lehetővé – ne a pénztárnál! Amikor a vásárló azt hiszi, hogy kiválasztotta a neki tetsző terméket, már nem biztos, hogy tüzetesen átolvassa a következő részeket, így nem tűnik neki fel, ha még nincs kész a termék tényleges kiválasztásával.
  • Kerüljük a többszintű menüket a tulajdonságok kiválasztásánál!
  • Az oldal elemei legyenek jól láthatóak, legyen a vásárol gomb vizuálisan elkülönült és egyszerű. Az olyan gombokat vegyük külön, amelyeket a vásárlók könnyen összekeverhetnek.

 

Hatásos on-line tartalom

A hálóra írást készíteni különbözik bármilyen más médiumba való írástól. Azonban nem kell, hogy sok pénzt költsünk hivatásos szerkesztőkre/korrektorokra. Ha csak az itt ismertetett ajánlásokat betartjuk, már a honlapok 90%-nál többet tettünk. :

  • Az emberek inkább csak átfutnak az oldalak tartalmán, mintsem elolvasnák azt, ezért kerüljük a hosszú bekezdéseket és használjunk címsort és listákat.
  • Ne írjunk dagályos stílusban olyan szöveget ami nem tartalmaz semmi információt:
    Az embereket nem érdekli, ha valaki a saját oldalán önmagát dicséri. Az ilyen megoldásokról lesüt, hogy a cég kerüli a kommunikációt a leendő vásárlókkal. Egy probléma megoldásának egységesnek, biztosnak, hatásosnak és költség kímélőnek kell lennie. Ezzel újat mondtunk? Milyennek kellene lennie egy megoldásnak? Ezeknek az ellentétének? Egy olyan termék, amely hibás, hatástalan és drága? Nyilvánvaló, hogy egy ilyen terméket nem reklámozna senki, így az ellentéte (tehát hogy hatásos, költségkímélő stb) sem hordoz semmilyen plusz információt.
    Tényeket és kézzel fogható információt tegyünk az emberek elé. Ha nem adunk konkrét valós okot rá, hogy megbízzanak bennünk, akkor a legjobb esetben sem fognak megbízni bennünk.
  • Használjunk egyszerű szavakat (de NE divatos szlogeneket)! Legyünk amennyire csak lehet konkrétak!
  • Próbáljuk kerülni az idegen elemek használatát, például azon böngészők logóját amellyel a oldalunk kompatibilis vagy az olyan szövegeket mint az "Ez a lap W3X XHTML kompatibilis". Miért érdekelné ez az ügyfeleket?
  • Teljes elérhetőséget adjunk meg! Az emberek látni akarják az oldal tulajdonosának a címét (tényleg valós?), a telefonszámot és az email címet. Ne pazaroljuk az időt különféle űrlapokkal. Azokat senki sem szereti használni, sokkal szívesebben írnak inkább emailt.
  • Optimalizáljuk a képeinket! Minden kép a honlapon legyen megfelelően optimalizálva mind méret, minőség és színek szempontjából. (minden kép GIF/JPEG/PNG legyen).
  • A már nem aktuális tartalmakat azonnal távolítsuk el!  Az idejétmúlt információ aláássa a bizalmat.

 

WebShop Experts
www.webshopexperts.hu
Tel: 06-1-234-5011
Fax: 06-52-445-880

 

Megosztás
E-kereskedelmi Használhatósági Útmutató 3. rész
Ideális esetben sok pénzért hivatásos webdesignerekkel letisztult és szép külsőt készíttethetünk vállalkozásunknak, ezzel is megalapozva a bizalmat. Azonban ha bizonyos elveket betartunk, hasonló hatást érhetünk el magunk is:
   2015-09-04    Webes varázslatok
E-kereskedelmi Használhatósági Útmutató 1. rész
Nagyon gyakran a cégek a dizájn fejlesztését arra alapozzák, hogy több verziót megmutatnak felhasználók egy csoportjának, és az azoknak tetszőt alkalmazzák. Ez hibás felfogás.
   2015-09-02    Webes varázslatok