Látogatói viselkedés egy weblapon: 8 tény
- A weblapra érkezők elsőként a tartalom kapcsán fogalmaznak meg észrevételeket; ha a talált tartalom nem az, amit keresnek, a lap további részeivel már nem törődnek.
- Amikor egy oldalra érnek, nem foglalkoznak a navigációs sávokkal és a szerkezeti elemekkel: kizárólag a számukra fontos tartalmi mezőre összpontosítanak, mondhatni “letapogatják” azt.
- Általában azt sem tudják, hol vannak éppen az adott weblapon belül: legtöbbször aloldalakra érkeznek pl. a Google keresőből.
- Rendkívül céltudatosak, és csakis az őket érdeklő dolgokkal foglalkozva kevés időt szánnak másra.
- Céljuk elérése érdekében legfőbb stratégiájukként a keresésre hagyatkoznak.
- Ritkán nézik meg a logót, az oldal szlogenjét, és mindent megpróbálnak elkerülni, ami reklámnak néz ki.
- Ha az oldal nem kapcsolódik ahhoz, amit keresnek, akkor 3-4 másodpercen belül könyörtelenül vissza is klikkelnek a hivatkozó oldalra, vagyis viszafordulnak (Google, lap.hu, stb.).
- Ha valami nem világos számukra, akkor nem próbálják megérteni/értelmezni, hanem átugorják az adott részt, és folytatják a vadászatukat könnyebben megérthető részek után.
Szerinted?
Rácz-Akácosi Attila
Web: motivator.ma
Telefon: 06-20-277-3889
Napjainkban már alapvetőnek számít a vállalkozások webes jelenléte, az interneten történő kereskedelem, szolgáltatások értékesítése. Ahogyan mindenhol, úgy itt is igen nagy a verseny és rengeteg feltételnek kell megfelelni, hogy versenytársaink elé kerülj, vagy akár csak lépést...
Ideális esetben sok pénzért hivatásos webdesignerekkel letisztult és szép külsőt készíttethetünk vállalkozásunknak, ezzel is megalapozva a bizalmat. Azonban ha bizonyos elveket betartunk, hasonló hatást érhetünk el magunk is:
Ha csak egy terméket árulunk, viszonylag könnyű helyzetben vagyunk – egyértelmű, hogy miről kell meggyőznünk a látogatókat. Egészen más a helyzet egy webáruházban, ahol sok, akár több ezer terméket is árulhatunk. Ilyenkor a siker egyik kulcsa az, hogy mennyire tudja a vásárló...