10 tipikus hibalehetőség a honlapodon, amit ellenőrizz!
Első hiba: amikor külön nyitólappal, vagy videóval fogadod látogatóidat, így rabolva idejüket
“A mai rohanó világban…” egy érdeklődő alig négy másodperc alatt el is dönti, hogy marad-e a weboldaladon vagy sem. Ha ebből az értékes négy másodpercből időt vesz el a videód kötelező megtekintetése, akkor a látogató biztos, hogy el fog menni. Ha adsz valami plusz információt a videóval, természetesen alkalmazható, de ennek megítélése eléggé szubjektív, és nem biztos, hogy mindenkit érdekel.
Második hiba: számukra érdektelennek információkkal fogadod a látogatóidat
Semmitmondó nyitólap, képek hiánya, a főnök bemutatása. Ez egy teljesen rossz érkezési oldal, hiszen az első hibánál már láthattuk mennyi idő is áll rendelkezésünkre, hogy a látogatót maradásra bírjuk. Már az első pillanatban olyan információkat, képeket ossz meg látogatóddal, ami arra ösztönzi őt, hogy maradjon a weboldaladon és tovább olvasson.
Harmadik hiba: a szövegek olvashatatlanok, értelmezhetetlenek
A szövegek rendezetlensége az egyik legnagyobb hiba, mely egy weboldalon megtörténhet. Ha egy érdeklődő csak egy halom szöveghalmazzal találja szemközt magát, akkor menekülni fog a honlapról. Teszteld le úgy, hogy többekkel elolvastatod a szövegezést, és a véleményüket komolyan veszed.
Negyedik hiba: nehezen található menüpontok, linkek
Mindennek megvan a maga helye egy weboldalon, így a navigációs eszközöknek is, ezek egyértelműsége nagyon fontos. Felesleges kísérletezgetni új megoldásokkal, nem ettől lesz egyedi a vállalkozás honlapja!
Ötödik hiba: lassú betöltődés, sehova nem mutató linkek
Ne felejtsük el, az idő pénz, még a látogatónak is. Az olyan oldalak, melyek lassan töltődnek be, az olyan linkek, melyek oldala már megszűnt, vagy “A keresett oldal nem található!” jelzést mutatnak, semmire sem vezetnek. A látogató türelmét veszti, és tovább lép. Érdemes minden részletet rendbe hozni a céged honlapján, és a kimenő linkeket folyamatosan ellenőrizni kell!
Hatodik hiba: nem valós tartalom
Ha nincs aktualizálva a honlap tartalma, akkor a látogatóban kételkedést fog ébreszteni. Ezért a szolgáltatások árait, az aktualitásokat mindig frissen, naprakészen kell tartani!
Hetedik hiba: kapcsolatfelvétellel kapcsolatos problémák
Ha nem működik az e-mail cím, vagy nincs is (online világban élünk ezt mindig tartsuk észben), a telefonszám megváltozott, akkor nincs sok esély arra, hogy több ügyfelet szerezz, vagy a visszatérő megrendelők megkeressenek. A cél az, hogy mindenkit megtartsunk magunkat, aki érdeklődik nálunk. Ne a kapcsolatfelvételen bukjon el egy lehetséges foglalás!
Nyolcadik hiba: háttér zene alkalmazása
Sok honlapon hallható háttér zene ma is, ami nem mindenkinek tetszik. A legtöbb keresgélés leginkább az esti órákban – kisgyermekes családoknál, amikor a gyerek alszik – történik meg. Ilyenkor a zenei hatás zavaró tényezőként lép fel, és a látogató rögtön be is zárja az oldalt, nehogy felzavarja például a kisgyereket az álmából. A kellemes hangulatot inkább képekkel, egyéb grafikai eszközökkel érd el.
Kilencedik hiba: flash weboldal
A látványos megjelenés miatt nagy népszerűségnek örvend a flash honlap készítése, melynek sajnos több a hátránya, mint az előnye. Egyrészt a keresőrobotok nehezen igazodnak el rajta, egy “kezdő” internetező pedig nem is tudja értékelni. Többször okoz problémát a betöltődés tekintetében, ráadásul a lényeges szempontokról eltereli a figyelmet. Ha mindenképpen flash megoldásokat szeretnél használni, akkor csak a képgalériáknál használd.
Tizedik hiba: nem szentelsz elég figyelmet a honlapodra
Ha úgy tekintesz a céges oldaladra, mint egy teljesen összhangban lévő online rendszer egyik fontos elemére, akkor fogja csak elérni a kitűzött célokat.
Rácz-Akácosi Attila
Web: motivator.ma
Telefon: 06-20-277-3889
Minden webáruház általános jellemzője, hogy napi sok száz vagy ezer látogatóból alig páran vásárolnak, és a látogatók többsége vásárlás nélkül hagyja el az oldalt. Ki ne szeretné megtudni, hogy ezen vevők végül miért nem vásároltak? Ha megtudjuk az okokat, lehetőségünk...
A marketing és az webáruházak, valamint a honlapkészítés is felvethet néhány olyan fogalmat, ami nem tartozik az alapvető szókincshez, így ezek bizonyos mértékig magyarázatra szorulnak. A kérdéses fogalmak nem minden esetben kerülnek megmagyarázására, gyakran még a szakemberek sem...
Sok minden múlik azon, hogy mit és hogyan kommunikálsz a munkatársaiddal, az üzlettársaiddal, illetve a leendő ügyfeleiddelaz online világban. Ha úgy érzed, hogy valami nem stimmel ezen a téren (vagy nem vagy elég eredményes), akkor itt a lehetőség, hogy javítsd a hibáidat!