Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Miért a SEO Audit legyen az első lépés a hatékony keresőoptimalizáláshoz?

  •  Webes varázslatok
  • 2015-08-26 16:15:00
A magyar ember sokszor addig vár, amíg már csak a tűzoltás segíthet. Valamiért mi szeretünk a végsőkig kivárni, és megnehezíteni a saját életünket. Ezért van az, hogy míg a tengerentúlon vagy éppen Nyugat-Európában hétköznapi dolognak számít a SEO Audit, itthon még sokszor ferde szemmel tekintenek rá az emberek.

 

Ebben a cikkben egy kicsit jobban megvilágítjuk azt, hogy miért az egyik legjobb befektetés az, ha egy SEO-s idő előtt feltérképezi a hibákat.

 

Ezt kicsit ahhoz tudnánk hasonlítani, mint amikor a páciens elmegy az orvosához, elmondja a panaszait, és az tüzetesen megvizsgálja. A vállalkozók, honlap tulajdonosok is akkor jutnak el egy SEO-s szakemberhez általában, amikor már több tünetet is észlelnek. Visszaesett az oldal látogatottsága, a forgalom és a konverzió is csökken. Ilyenkor sokszor a Google büntetése áll a háttérben, és a SEO Audit abban segít, hogy ez máskor ne fordulhasson elő.

 

Akkor is érdemes SEO-s szakember segítségét kérni, amikor nem vagyunk elégedettek az oldalunk helyezésével, és előrébb szeretnénk kerülni. A legjobb azonban az, ha már a legelején kikérjük egy SEO-ban jártas ember véleményét, hogy teljesen kizárhassuk a Google büntetésének az esélyét. Ugyanis az nem 1-2 napra, hanem akár egy évre is meghatározhatja az adott oldal látogatottságát, forgalmát és konverzióját. Ennyi idő alatt pedig a versenytársak akár behozhatatlan előnybe is kerülhetnek.

 

Azért is kiváló lehetőség a SEO audit, mert a folyamat legvégén a „betegnek” nem gyógyszert írnak fel, hanem olyan tanácsokkal látják el, amelyek hosszú távon is működni fognak, tehát a Google és a látogató is szeretni fogja az oldalát – gondolja így Evenich András a kulcsszó szakértője.

 

SEO nélkül láthatatlanok vagyunk a Google-ban

A SEO nem egy látványos dolog. A laikus semmit nem vesz szinte észre a változásból az oldalán. Mindössze egyetlen egy dolgot. Hirtelen elkezdenek jönni, és rendelni, vásárolni a látogatók. Mert addig, ameddig az amúgy valóban vonzó termékeket/szolgáltatásokat nem támogatjuk meg SEO-val bizony hiába leszünk fenn a virtuális térképen, ha egy árva poros földút sem vezet hozzánk.

 

Mi fán terem a SEO audit?

Első körben érdemes tisztázni, hogy mit is jelent maga az a szó, hogy Audit. A Wikipedia tökéletesen megfogalmazza: „Az audit auditbizonyítékok nyerésére és ezek objektív kiértékelésére irányuló módszeres, független és dokumentált folyamat annak meghatározására, hogy az auditkritériumok milyen mértékben teljesülnek.”

Az audit tehát egy mélyreható rendszervizsgálat egy bizonyos területen. A minőségi audit rámutat egy már működő rendszer összes hibájára, gyengeségére. Az audit minősége nem meglepő módon pedig az auditálást végző személy szakértelmével és tapasztalatával egyenesen arányos.

A SEO Audit egy mondatban összefoglalva azt vizsgálja, hogy az adott weblap mennyire rendelkezik azokkal a tulajdonságokkal amik ahhoz szükségesek, hogy a látogatók és a Google is szeresse azt.

 

A jó SEO elemzéshez nem csak adatokra van szükség

A fenti mondat alapján azt is hihetnénk, hogy a SEO Auditot bárki el tudja végezni, hiszen biztos van néhány kritérium, amit különböző hasznos alkalmazásokkal megnézhetőek mint pl.: a seoceros.com -al is.

 

De miért kell szakértő hozzá?

A tapasztal szakértő könnyebben és nagyobb hozzáértéssel képes olyan tanácsokat/javaslatokat fog adni amik a következő tényezők megvizsgálása utána a weboldalunk megítélése a Google és felhasználók szemében is javulást fog eredményezni:

  • nem kellően gyors weboldal
  • hogyan tehetjük kereső baráttá url-jeinket
  • kulcsszavak kiválasztása és priorítás lista készítés
  • másodlagos kulcsszavak fontossága
  • mint ne indexeljen a Google
  • tartalom terjedelem és minőség vizsgálata
  • képek optimalizálása
  • duplikált tartalmak esetében mi a teendő
  • H1, H2, H3 címsorok beállítása
  • hogyan legyen felhasználó barát a weboldal
  • title és meta description elemek beállítása
  • stb…

 

Linkek elemzése nélkül csak fél eredményt kapunk

A Google az elmúlt években nagyon komolyan elkezdte bünteti azokat, akik a régmúlt, és ma már egyébként tiltott linképítési stratégiájával próbálkoznak. Ezért a linkprofil elemzés során a backlinkeket, horgonyszövegeket, a linkek származási helyét és azok intenzitásának vizsgálata nélkül nem lehet teljes egy holnap elemzése.

Manapság szinte az összes terméknek, szolgáltatásnak komoly konkurenciaharcban kell érvényesülnie, ezért érdemes a linkprofil elemzést a versenytársakra is kiterjeszteni, így megismerhetjük miben kell nekünk erősödnünk vagy komolyan linkelési ötleteket is kaphatunk belőle. 

 

Közösségi oldalakat is érdemes nagyító alá venni

A keresőóriásnál még mindig a weblap az igazi fokmérő, de egyre komolyabb szerepet kap egy adott cég, márka jelenléte a közösségi oldalakon. A rajongók aktivitása, lájkok, megosztások, vagy a Twitter esetében retweetek száma mind-mind komolyan befolyásolhatják az adott weboldal ismertségét. A közösségi profil vizsgálat során fény derül az összes olyan tényezőre, amely eddig hátráltatta az adott cég, márka, termék, vagy szolgáltatás elterjedését.

 

Összefoglalva

Amennyiben úgy döntünk, hogy elkezdünk a weboldalunk sikerén dolgozni, akkor egy SEO audit lehet az az első lépés amivel meggyőződhetünk a hiányosságokról, esetleges problémákról amiknek a pótlásával már sokkal hatékonyabban folytathatjuk a link és tartalom marketing tervünk kidolgozását, illetve egyéb online marketing módszerek beillesztését napi tevékenységeink közé.

Arról nem is beszélve, hogy a weboldal módosítása után, nagy számú helyezés és forgalom javuláson mehet keresztül ami minden vállalkozás számára első számú célja.

Megosztás
7 profitnövelő tipp webáruházaknak
Van néhány egyszerű, ám de annál hatékonyabb tippünk, melyet egy újonnan indult webáruház esetén érdemes fontolóra venni. Ezekről elöljáróban pedig annyit, hogy egytől egyig mindnek bizonyítottan profitnövelő hatása van.
   2015-10-23    Webes varázslatok
7+1 fontos kérdés, mielőtt weboldalkészítőt keresel!
Egy sikeres és profitábilis weboldal elkészítését a tapasztalatok alapján 10-ből 9-szer maga a megrendelő hátráltatja. Ha szeretnél időt és pénzt spórolni magadnak, az alábbi 7+1 kérdés nagy segítségedre lesz.
   2015-10-06    Webes varázslatok
Szeretnél kevesebb Facebook rajongót? 9 tuti tipp!
Egy kezdő Facebook oldaltulajdonos sok hibát követ el, mire rájön, hogy mi az, amit érdemes csinálni, és mi az, amit nem. Mivel szeretnénk némi időt spórolni neked, így 9 jellegzetes hibát mutatunk most meg:
   2015-09-03    Webes varázslatok