Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Marketing terv: a célpiac megtalálása

  •  Vállalkozz!
  • 2016-01-29 17:40:00
  • Rácz-Akácosi Attila
A marketing terved teljességét az adja meg, ha alaposan végiggondolod, hogy milyen személyiségtípusokat akarsz megszerezni magadnak és azokat hol is találod meg.

 

Ezeknek a személyiségtípusoknak a szokásai és ismertetőjelei alapján meg tudod határozni:

 

  1. hogy kiből lesz vásárló;
  2. hogy milyen módon adhatod el nekik termékedet, szolgáltatásodat.

 

Amit mindenképpen határozz meg a célcsoportod esetében: Életkor (gyerek, tini, fiatal, 50-en túl…)

 

Célpiac: nem mindegy, kit hol keresel:

 

  • Internet használatával kialakult szokások (mennyi időt, hol, mit keres);
  • Képzettségi szint és állapot (tanuló még? Középfokú, felsőfokú végzettségű?)
  • Tapasztalati szint (pl. már 20 éve irodai ülőmunkát végez);
  • Technikai, mechanikai és ipari képességek;
  • Napilapok, online magazinok, amiket olvasnak;
  • Milyen hobbinak hódolnak?
  • Melyik közösségi oldalt használják rendszeresen?
  • Van-e gyermeke? Hány gyermeke van?
  • Mi az égetően fontos célja (lakás, autó, túlélés)?
  • Családi állapota (házas, hajadon, elvált);
  • Pénzügyi helyzete (átlagos, szegény vagy gazdag, nincs jövedelme);
  • Milyen termékeket vásárolnak gyakran?

 

A fentiek szempontok adnak bizonyos támpontot arról, hogy milyen személyiségtípust hol is kell keresned leendő vásárlóid köréből. De ezek csak néhány szempontot jelölnek meg, hiszen az emberek viselkedésével kapcsolatban teljes azonosítást nem lehet elérni.

 

Rácz-Akácosi Attila

Megosztás
Hogyan csináld? 5 marketing tipp, hogy előrébb lépj!
Hatalmas a verseny, mindenki igyekszik a legagresszívabban az emberek arcába tolni a reklámozni kívánt terméket, szolgáltatást, önmagát. Ebben a helyzetben hatalmas munka, de megkerülhetetlen, hogy te is jelen légy az őrületben, különben nem vesznek tudomást rólad, az ügyfelek nagy...
   2016-01-19    Vállalkozz!
Email marketing tippek, trükkök
Az email marketing nem az email kiküldésénél indul, hanem a címzett lista építésénél. Minél kreatívabb és céltudatosabb vagy, annál nagyobb email listát tudsz felépíteni, és annál több ügyfelet, vásárló, megrendelőt szerezhetsz.
   2016-01-14    Vállalkozz!