Miért kulcsfontosságú a cégének a keresőmarketing?
Akár non-profit, akár üzleti jellegű internetes oldalt készítünk, az egyik legfontosabb feladatunk annak biztosítása, hogy arra minél többen ráleljenek. Hogyan találják meg az emberek az oldalunkat?
1. Begépelik a böngészőbe az oldalunk címét.
2. Valamely más oldalon rákattintanak a linkünkre, hirdetésünkre
3. A keresőkön keresztül
A keresőmarketing a keresőrendszerekben a legjobb pozícióra való törekvést jelenti. Miért akarhat valaki a keresőkben jól szerepelni? A Nielsen és Netrating felmérése alapján 2005-ben az internetezők 77 százaléka használt rendszeresen valamilyen keresőprogramot, és közel 60 százalékuk először a keresőkhöz fordul, ha információra van szüksége valamilyen témakörben. Ez azt jelenti, hogy, ha tesszük fel, valaki virágcsokrot szeretne küldeni, és beírja a keresőbe, hogy „virágküldő szolgálat”, akkor megjelenik neki az első 10 oldal, ami virágküldéssel foglalkozik. Ekkor az első oldalon való szereplés egy virágküldő szolgálatnak hatalmas előnyt jelent a versenytársakkal szemben.
A keresőkben való jó szereplés rendkívül hasznos tud lenni egy cég számára, ugyanakkor rengeteg kisebb-nagyobb kereső létezik a világon, még Magyarországon is akad belőlük szép számmal. Felmerül a kérdés, hogy a számos kereső közül melyikben érdemes leginkább szerepelni, melyikre kell elsősorban az oldalunkat optimalizálni?
A keresők népszerűségét több szemszögből is érdemes megvizsgálni. Világviszonylatban a legnépszerűbb internetes kereső egyértelműen a Google, melynek dominanciája egyértelmű és szembeszökő, ugyanakkor az igazi jelentősége akkor mutatkozik meg, ha az üzleti szereplők keresőhasználatát tekintjük meg. A MarketingSherpa által 60 üzleti döntéshozó részvételével 2004-ben lefolytatott kutatás számos rendkívül érdekes adatra derített fényt. Egyik ilyen rendkívül fontos megállapítása, hogy a megkérdezettek 93,4 százaléka állította, hogy használja információgyűjtésre az Internetet egy-egy komolyabb vásárlási döntés meghozatala előtt. És ezen üzleti döntéshozók 63,9 százaléka a keresőkhöz fordul első lépésben. Ez az arány pedig az elmúlt 11 évben csak tovább növekedett.
Még érdekesebb talán az az adat, mely ezen üzleti felhasználók keresőhasználati szokásait részletezi. Arra a kérdésre, hogy mely kereső segítségét veszi igénybe ilyenkor, az eredmények a Google abszolút dominanciáját mutatták
Természetesen a keresők sem alkalmasak minden célra egyformán. Arra a kérdésre, hogy a vásárlási folyamat mely szakaszában alkalmazták elsősorban a keresőket a fenti üzleti döntéshozók, a legtöbbet a kezdeti fázist jelölték meg. Tehát a keresőket leginkább a témakörrel való ismerkedés szakaszában alkalmazták, mondhatni gyors, felületes információ gyűjtésére a későbbi alaposabb kutatás előtt.
WebShop Experts
www.webshopexperts.hu
Tel: 06-1-234-5011
Fax: 06-52-445-880
Mára egy olyan izgalmas példát tettem félre, ami a csomagolás fontosságáról szól. Ha megnézed a sütemények, kekszek csomagolását a boltban, vagy a webáruházakban, azt látod, hogy szinte csak a termékek képét teszik rá. Azonban az ízvilágot úgy is ki lehet fejezni, ha a termék...
Az, hogy szponzorálsz egy sportot, azt jelenti, hogy reklámozol is a sportban. Ebben az írásban a sporttal kapcsolatos reklámfajtákat futhatod át, hátha valamelyik pont beleillik a céged marketing tervébe is.
Ebben a cikkben az egyik leghatékonyabb marketing eszközről fog szó esni, de csak később nevezem meg. Azért ez a leghatékonyabb marketing eszköz, mert weboldalaink számára brutális forgalomnövekedést hozhat, jelentős bevétel növekedést okozva.