Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Milyen az igazán ütős termékoldal?

  •  Webes varázslatok
  • 2015-10-31 15:15:00
  • www.webshopexperts.hu
Aki webáruházakkal foglalkozik, az általában tudja, hogy a benne szereplő termékek bemutatása milyen fontos a konverzió szempontjából. Mivel ezek bemutatása a termékoldalon történik, ezért bátran mondhatjuk, hogy a termékoldalak hatékony kialakítása az egyik legfontosabb eleme egy jó webshopnak. Hogy milyen is egy jó termékoldal? Hát ilyen:

 

1. Magas minőségű termékfotók: A webáruházban a vizuális információk szerepe különösen felértékelődik, hiszen nincs lehetőség egyéb érzékszervi (tapintás, szaglás, stb.) információ begyűjtésére. Sok-sok bizonyíték van rá, hogy a minőségi termékfotók szerepe óriási!

 

2. Kedvezmények kiemelt kommunikációja: Az akciókat mindig érdemes kiemelten kommunikálni, az eredeti árral (lehúzva), a kedvezmény mértékével (százalékosan vagy összegben) együtt!

 

3. Termék nagyítási funkció: Értelemszerű, hogy a termékképet lehessen nagyítani. Mivel manapság ez olyan egyértelmű, ezért nem is feltétlenül szükséges a nagyítás ikon!

 

4. Több termékkép egy termékhez: Minél több irányból tudjuk bemutatni a termékeket, annál jobb - a többlet információ csak hasznunkra lehet!

 

5. Termék videók: A termék videók a vizuális információknak egy még magasabb szintjét képviselik, akárcsak a 360 fokos termékfotók, melyek elterjedése a közeljövőben várható!

 

6. Felhasználóbarát navigáció: A usability szempontból hatékony navigáció nem csak a termékoldalon, de a webáruház minden pontján fontos!

 

7. Egyértelmű "akcióra hívás": A kosárba rakás gomb legyen hangsúlyos, kontrasztos és figyelemfelhívó - és lehetőleg a látványvonal fölött!

 

8. Termékkereső funkció: Egy hatékony szabadszavas termékkereső minden webáruház kötelező eleme!

 

9. Ütős termékleírás: A termékleírás a termékképek mellett a másik kulcsfontosságú tényező - az információ hatalom. Bizonyos termékeknél a paraméterek táblázatos bemutatása is fontos lehet, minél több az információ, annál jobb!

 

10. Ingyenes szállítás: Ha ingyenesen szállítunk házhoz, akkor ezt mindenképp érdemes kommunikálni. Ha csak bizonyos értékhatár fölött, akkor pedig azt - ne csak a pénztárnál derüljön ki a vevő számára a dolog!

 

11. Jól olvasható betűtípusok: A jól olvasható tipográfia sokat javít az oldal használhatóságán és a vásárlói élményen - használjunk talpatlan, webes fontokat (Arial, Verdana, Tahoma)!

 

12. Előnyök kiemelése: Amit minimálisan javasolnánk, hogy minden termékhez legyen legalább egy 1 mondatos vágykeltő bemutató, hogy miért érdemes az adott terméket megvenni (és ezt érdemes az értékesítőkkel és az ügyfélszolgálattal is betaníttatni)!

 

13. Ajánljunk termék testreszabási lehetőséget: Ha lehetőség van rá, akkor biztosítsunk a termékeinkhez testreszabási lehetőséget (pl. feliratozás)!

 

14. Vevői vélemények: Más vásárlók véleménye mindig is nagyon sokat számított a vásárlási döntésben, ezért érdemes azokat megjeleníteni (akkor is, ha nem csak pozitív véleményekről van szó)!

 

15. Ajánljunk hasonló termékeket: Ha az adott termék valamilyen oknál fogva nem tökéletes a vásárló számára, akkor kínáljunk neki továbbhaladási lehetőséget, ahol a legjobb eséllyel fogja megtalálni a számításait!

 

16. Közösségi média megosztás: Biztosítsunk lehetőséget a termékeink közösségi oldalakon történő egyszerű megosztására - ezzel remek vírusmarketing lehetőséget biztosíthatunk az áruházunknak!

 

17. Elküldöm egy ismerősömnek lehetőség: A közösségi média megosztás "oldschool" verziója, de legalább úgy működik a mai napig is - érdemes használni!

 

18. Élő chat lehetőség: Ha a felhasználó elbizonytalanodik, akkor vagy telefonál (1%), vagy otthagyja a webáruházat (99%). Ezen utóbbi réteg egy részének a "megmentésére" lehet hasznos az élő online chat.

 

19. Garancia kommunikációja: Rendkívül komoly bizalomépítő elem a garancia, és annak a kommunikációja. Mivel amúgy is törvényi kötelezettsége minden e-kereskedőnek a 8 napos elállási jog biztosítása, miért ne kovácsolnánk ebből némi hasznot!

 

20. Bizalomépítő elemek: Érdemes kitenni bármilyen egyéb bizalomépítő elem, ami a felhasználó számára sugallja az oldal, a szolgáltatások és a termékek minőségét!

 

21. Felesleges elemek eltávolítása: És a végére: ami nem kapcsolódik az adott termékhez, azt érdemes eltávolítani, ne fogja a helyet, és ne vigye el a figyelmet a termékekről!

 

Ha kérdésed van, keress minket!

 

WebShop Experts
www.webshopexperts.hu
Tel: 06-1-234-5011
Fax: 06-52-445-880

Megosztás
Csekklista: mire kell odafigyelni egy webáruház cseréjénél?
Bárki, aki régebb óta foglalkozik az e-kereskedelemmel szembesült azzal a problémával, amikor le kell cserélni egy webáruházat. Rosszabb esetben maga a domain is változik, jobb esetben "csak" a webshop motor és a design, legjobb esetben csak a design. Minél több minden változik, annál...
   2015-10-28    Webes varázslatok
Tippek a gyors és költséghatékony termékfeltöltéshez
Hisszük: nem létezhet sikeres webáruház minőségi termékadatbázis nélkül. Minőségi fotók, vágykeltő termékleírás, részletes termékparaméterek - minél több az információ egy termékhez, annál jobb. Ugyanakkor minél több termékkel gazdálkodunk, és minél alaposabbak vagyunk,...
   2015-10-26    Webes varázslatok