Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Tippek a gyors és költséghatékony termékfeltöltéshez

  •  Webes varázslatok
  • 2015-10-26 14:45:00
  • www.webshopexperts.hu
Hisszük: nem létezhet sikeres webáruház minőségi termékadatbázis nélkül. Minőségi fotók, vágykeltő termékleírás, részletes termékparaméterek - minél több az információ egy termékhez, annál jobb. Ugyanakkor minél több termékkel gazdálkodunk, és minél alaposabbak vagyunk, annál több időt vesz ez igénybe, és emiatt rendkívül fontos, hogy ahol csak lehet, ott spóroljunk a költségekkel!

 

1. Ki végezze?
Kezdjük azzal a témát, hogy kinek érdemes a termékfeltöltést végeznie? Gyakran fut be hozzánk olyan kérdés, hogy vállalunk-e termékfeltöltést, amire a mi válaszunk mindig az, hogy nem. Ennek rendkívül egyszerű oka van: mi messze nem tudnánk ezt olyan költséghatékonyan végezni, mint valaki, aki "házon belül" végzi el ugyanezt a feladatot.

 

Kereskedőként Ön bizonyára jól ért a termékeihez, és Ön tudná ezt a legjobban megcsinálni. Ugyanakkor az Ön ideje valószínűleg drága is, és nincs ideje ezt személyesen csinálni - viszont második legjobb lehetőségként egy olyan kollégát tudunk javasolni, akit Ön "betanít" egy nap alatt, majd szigorú felügyelet mellett végzi ezt a dolgot. A munka aprólékos részét elvégzi a kolléga, és azt később elég csak szúrópróba szerűen ellenőrizni, hogy megfelelően végzi-e a dolgot.

 

Ha nincs erre megfelelő kolléga, akkor javasoljuk valamelyik diákszövetkezeten keresztül egy diák keresését: a diákok általában rendkívül lelkesek és olcsók, és nagyon gyorsan tanulnak.


2. Termékfeltöltési lehetőségek
Lássuk, hogy milyen lehetőségek állnak rendelkezésünkre a termékfeltöltésnél! Alapvetően három nagyobb csoportot tudunk megkülönböztetni:

 

  • Adminisztrációs felületen keresztüli közvetlen feltöltést
  • Excel fájlon keresztüli feltöltést
  • Meglévő rendszerrel integrációt

 

Lássuk szép sorban ezek előnyeit és hátrányait!

 

3. Admin felület
Minden modern webáruház rendszernek van egy adminsztrációs felülete, ahol manuálisan, informatikai háttér nélkül is lehet a termékadatbázist menedzselni, új termékeket feltölteni, a meglévőket módosítani. Webáruház rendszerenként eltérő, hogy mennyire bonyolult ez a feltöltés, ugyanakkor bátran kimondhatjuk, hogy minden esetben ez a legdrágább módja a feltöltésnek - egy webes felület szinte minden esetben lassú és körülményes.

 

Így ezt a megoldást leginkább csak akkor javasoljuk, ha a termékek száma maximum a párszázas mennyiségi kategóriában mozog - e fölött már javasolt valamilyen "haladóbb" feltöltési technika, lásd a következő két pont.



4. Excel fájl
A jobb webáruház rendszerek lehetőséget biztosítanak a tömeges termékfeltöltésre is, ami általában Excel (vagy néha szöveges CSV) fájlokon keresztül történik. Amennyiben nulláról kell felépíteni a termékadatbázist, akkor véleményünk szerint ez a legköltséghatékonyabb verzió, semmiben nem lehet gyorsabban dolgozni, mint egy Excel fájlba. Csak kiexportáljuk az alap excelt a webáruházból, odaadjuk a feltöltőnek, hogy tessék, ebben a struktúrában kell tölteni, ő feltölti, majd a kész Excelt csak beimportáljuk a webáruházba.

 

A képek kezelését is rendkívül gyorsítja, ugyanis ilyenkor nem kell egyesével feltölteni a képeket a webáruházba, helyette csak tömegesen, egyszerre feltöltjük őket, és az Excel fájlban csak a termékképek nevei szerepelnek - és a rendszer automatikusan végzi a képek termékekhez rendelését.


5. Meglévő rendszerrel integráció
Aki már régebb óta kereskedik, annak gyakran van egy meglévő ügyviteli rendszere, ahol a termékadatokat tárolja és kezeli. Jogos igény, hogy ezeket lehetőleg ne kelljen külön menedzselni a webáruházban is, helyette, ha már itt megvannak, akkor kerüljenek át innen automatikusan a webáruházba is.

 

Ehhez mindössze a meglévő ügyviteli rendszert és a webáruházat kell összekötni egymással (szaknyelven "integrálni"), ami egy fejlesztői feladat. Ha valamelyik rendszernek (az ügyvitelinek vagy a webáruháznak) van már egy kész megoldása az integrációra (ezt hívjuk API-nak), akkor általában a másik rendszer szokott hozzá "alkalmazkodni", és ott szükséges a fejlesztés.

 

Persze ilyenkor is gyakran előfordul, hogy a meglévő termékadatbázis azért nem tartalmaz minden adatot, ami egy webáruházba szükséges lehet. Ilyenkor döntés kérdése, hogy az ügyviteli rendszert bővítjük-e ki a plusz adatokkal, és töltjük fel, vagy az adatok egy része jön az ügyviteli rendszerből, a másik részét pedig Excel fálj segítségével menedzseljük - ez is egy járható út.

 

6. Összefoglalás
Összességében elmondható, hogy mindenképp érdemes törekedni arra, hogy egy gyors és költséghatékony termékfeltöltési módot válasszunk ki. Ennek nem csak az elején lesz nagy jelentősége, mikor a kezdeti termékadatbázist feltöltjük, de hosszú távon is, a rendszeres, napi, heti, havi szintű termékfrissítések során!

 

Ha kérdésed van, keress minket!

 

WebShop Experts
www.webshopexperts.hu
Tel: 06-1-234-5011
Fax: 06-52-445-880

Megosztás
Milyen az igazán ütős termékoldal?
Aki webáruházakkal foglalkozik, az általában tudja, hogy a benne szereplő termékek bemutatása milyen fontos a konverzió szempontjából. Mivel ezek bemutatása a termékoldalon történik, ezért bátran mondhatjuk, hogy a termékoldalak hatékony kialakítása az egyik legfontosabb eleme egy...
   2015-10-31    Webes varázslatok
5 tipp webes ügyfélkör növelésére
Napjainkban már alapvetőnek számít a vállalkozások webes jelenléte, az interneten történő kereskedelem, szolgáltatások értékesítése. Ahogyan mindenhol, úgy itt is igen nagy a verseny és rengeteg feltételnek kell megfelelni, hogy versenytársaink elé kerülj, vagy akár csak lépést...
   2015-10-22    Webes varázslatok
19 tipp a Facebook hirdetéseid optimalizálásához
Magyarországon a Facebook, mint hirdetési felület még inkább megkerülhetetlen, mint az USA-ban, mert ott többek között elterjedt a Twitter, Pinterest is, és lehet válogatni, kinek hol érdemes a kampányait futtatni.
   2015-10-13    Webes varázslatok