Tippek a gyors és költséghatékony termékfeltöltéshez
1. Ki végezze?
Kezdjük azzal a témát, hogy kinek érdemes a termékfeltöltést végeznie? Gyakran fut be hozzánk olyan kérdés, hogy vállalunk-e termékfeltöltést, amire a mi válaszunk mindig az, hogy nem. Ennek rendkívül egyszerű oka van: mi messze nem tudnánk ezt olyan költséghatékonyan végezni, mint valaki, aki "házon belül" végzi el ugyanezt a feladatot.
Kereskedőként Ön bizonyára jól ért a termékeihez, és Ön tudná ezt a legjobban megcsinálni. Ugyanakkor az Ön ideje valószínűleg drága is, és nincs ideje ezt személyesen csinálni - viszont második legjobb lehetőségként egy olyan kollégát tudunk javasolni, akit Ön "betanít" egy nap alatt, majd szigorú felügyelet mellett végzi ezt a dolgot. A munka aprólékos részét elvégzi a kolléga, és azt később elég csak szúrópróba szerűen ellenőrizni, hogy megfelelően végzi-e a dolgot.
Ha nincs erre megfelelő kolléga, akkor javasoljuk valamelyik diákszövetkezeten keresztül egy diák keresését: a diákok általában rendkívül lelkesek és olcsók, és nagyon gyorsan tanulnak.
2. Termékfeltöltési lehetőségek
Lássuk, hogy milyen lehetőségek állnak rendelkezésünkre a termékfeltöltésnél! Alapvetően három nagyobb csoportot tudunk megkülönböztetni:
- Adminisztrációs felületen keresztüli közvetlen feltöltést
- Excel fájlon keresztüli feltöltést
- Meglévő rendszerrel integrációt
Lássuk szép sorban ezek előnyeit és hátrányait!
3. Admin felület
Minden modern webáruház rendszernek van egy adminsztrációs felülete, ahol manuálisan, informatikai háttér nélkül is lehet a termékadatbázist menedzselni, új termékeket feltölteni, a meglévőket módosítani. Webáruház rendszerenként eltérő, hogy mennyire bonyolult ez a feltöltés, ugyanakkor bátran kimondhatjuk, hogy minden esetben ez a legdrágább módja a feltöltésnek - egy webes felület szinte minden esetben lassú és körülményes.
Így ezt a megoldást leginkább csak akkor javasoljuk, ha a termékek száma maximum a párszázas mennyiségi kategóriában mozog - e fölött már javasolt valamilyen "haladóbb" feltöltési technika, lásd a következő két pont.
4. Excel fájl
A jobb webáruház rendszerek lehetőséget biztosítanak a tömeges termékfeltöltésre is, ami általában Excel (vagy néha szöveges CSV) fájlokon keresztül történik. Amennyiben nulláról kell felépíteni a termékadatbázist, akkor véleményünk szerint ez a legköltséghatékonyabb verzió, semmiben nem lehet gyorsabban dolgozni, mint egy Excel fájlba. Csak kiexportáljuk az alap excelt a webáruházból, odaadjuk a feltöltőnek, hogy tessék, ebben a struktúrában kell tölteni, ő feltölti, majd a kész Excelt csak beimportáljuk a webáruházba.
A képek kezelését is rendkívül gyorsítja, ugyanis ilyenkor nem kell egyesével feltölteni a képeket a webáruházba, helyette csak tömegesen, egyszerre feltöltjük őket, és az Excel fájlban csak a termékképek nevei szerepelnek - és a rendszer automatikusan végzi a képek termékekhez rendelését.
5. Meglévő rendszerrel integráció
Aki már régebb óta kereskedik, annak gyakran van egy meglévő ügyviteli rendszere, ahol a termékadatokat tárolja és kezeli. Jogos igény, hogy ezeket lehetőleg ne kelljen külön menedzselni a webáruházban is, helyette, ha már itt megvannak, akkor kerüljenek át innen automatikusan a webáruházba is.
Ehhez mindössze a meglévő ügyviteli rendszert és a webáruházat kell összekötni egymással (szaknyelven "integrálni"), ami egy fejlesztői feladat. Ha valamelyik rendszernek (az ügyvitelinek vagy a webáruháznak) van már egy kész megoldása az integrációra (ezt hívjuk API-nak), akkor általában a másik rendszer szokott hozzá "alkalmazkodni", és ott szükséges a fejlesztés.
Persze ilyenkor is gyakran előfordul, hogy a meglévő termékadatbázis azért nem tartalmaz minden adatot, ami egy webáruházba szükséges lehet. Ilyenkor döntés kérdése, hogy az ügyviteli rendszert bővítjük-e ki a plusz adatokkal, és töltjük fel, vagy az adatok egy része jön az ügyviteli rendszerből, a másik részét pedig Excel fálj segítségével menedzseljük - ez is egy járható út.
6. Összefoglalás
Összességében elmondható, hogy mindenképp érdemes törekedni arra, hogy egy gyors és költséghatékony termékfeltöltési módot válasszunk ki. Ennek nem csak az elején lesz nagy jelentősége, mikor a kezdeti termékadatbázist feltöltjük, de hosszú távon is, a rendszeres, napi, heti, havi szintű termékfrissítések során!
Ha kérdésed van, keress minket!
WebShop Experts
www.webshopexperts.hu
Tel: 06-1-234-5011
Fax: 06-52-445-880
Aki webáruházakkal foglalkozik, az általában tudja, hogy a benne szereplő termékek bemutatása milyen fontos a konverzió szempontjából. Mivel ezek bemutatása a termékoldalon történik, ezért bátran mondhatjuk, hogy a termékoldalak hatékony kialakítása az egyik legfontosabb eleme egy...
Napjainkban már alapvetőnek számít a vállalkozások webes jelenléte, az interneten történő kereskedelem, szolgáltatások értékesítése. Ahogyan mindenhol, úgy itt is igen nagy a verseny és rengeteg feltételnek kell megfelelni, hogy versenytársaink elé kerülj, vagy akár csak lépést...
Magyarországon a Facebook, mint hirdetési felület még inkább megkerülhetetlen, mint az USA-ban, mert ott többek között elterjedt a Twitter, Pinterest is, és lehet válogatni, kinek hol érdemes a kampányait futtatni.