Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

19 tipp a Facebook hirdetéseid optimalizálásához

  •  Webes varázslatok
  • 2015-10-13 14:10:00
  • Szabó Ádám
  • www.abgroup.hu
Magyarországon a Facebook, mint hirdetési felület még inkább megkerülhetetlen, mint az USA-ban, mert ott többek között elterjedt a Twitter, Pinterest is, és lehet válogatni, kinek hol érdemes a kampányait futtatni.

 

Itthon nyomasztó a Facebook fölénye a közösségi médiában, ezért akár tetszik, akár nem, a Facebook hirdetéseket nehéz megkerülnie egy hazai vállalkozónak.

 

Az alábbiakban 19 kezdő és haladó tippet mutatunk be, amiknek mind közös a célja: minél kevesebb pénzért, minél több felhasználót érj el a célközönségedből.

 

1. Ne versenyezz saját magaddal

Kezdjük egy triviálissal: ne futtass egyszerre több különböző kampányt ugyanannak a célközönségnek (az A/B tesztelés oké, itt különböző termékekről van szó). Ilyenkor saját magad ellen versenyzel, ami megemeli a bid költségeket.

 

2. Cseréld a hirdetéseidet

Kis méretű közönség esetén akár tucatszor is láthatja a hirdetésedet egy-egy felhasználó. Ez a Gyakoriság nevű mutató a Hirdetéskezelőben. Kerüld el a banner vakságot azzal, hogy legalább 5-féle képet készítesz a hirdetésedhez!

 

Néhány tipp a variációkhoz:

 

  • Márkanévvel, logóval VAGY nélkülük
  • Kép a termékről VAGY nélküle
  • Emberekkel VAGY nélkülük
  • Minimalista VAGY vicces VAGY drámai hatást keltő képpel

 

3. Javítás vagy újrakezdés?

Relevancia-pontszám: 1 és 10 közötti pontszám, amely azon alapul, hogyan reagál a hirdetésedre a célközönség. A pontszám kiszámítása azután történik meg, hogy a hirdetés túllépte az 500 megjelenést. Elvileg minden egyes módosításnál új hirdetést kéne létrehozni, hogy össze tudjad hasonlítani a különböző változatokat. Ezt azonban nehéz betartani, mert a gyakori módosítások eredményeképp akár több száz variáció is létrejöhet.


A gyakorlatban egy ökölszabályra nagyon figyelj: a rosszul teljesítő hirdetéseket ne változtasd, mindig hozz újat létre helyettük! Ennek az a magyarázata, hogy a gyenge hirdetések Relevancia-pontszáma alacsony, amit figyel a Facebook, és a kiinduló pozíciód már rosszabb, sőt valószínűleg többet is fizetsz kattintásonként emiatt.

 

4. Külön kampány mobilosoknak

Ha megcélzod asztali és mobilos felhasználókat is, akkor két külön kampányt hozz létre nekik, még akkor is, ha reszponzív (mobilbarát) a landing paged. Miért?


Mert általánosságban elmondható, hogy a mobilosok többet kattintanak, mint az asztali gépet használók, mégis rosszabbul konvertálnak. Avagy magas a CTR-jük (click-through-rate), de a landing pageden már rosszabb arányban jutnak el a célodig.

 

Ez miért okoz problémát?

 

Azért, mert kattintás alapú kampányoknál a Facebook a CTR alapján optimalizál. Azt látja, hogy a mobilos felhasználóidnak jobb az átkattintási aránya, és így a büdzséd nagyobb részét hozzájuk allokálja. A rosszabb konvertálás miatt könnyen előfordulhat, hogy végeredményben árt neked a Facebook automatikus optimalizációja, és kevesebb vásárlóval fejezed be a kampányt. Ezért mindig külön kampányban célozd a mobilosokat!

 

5. Külön landing page mobilosoknak

A reszponzív landing page nem elég.

 

Ezzel csak azt garantálod, hogy jól nézzen ki mobilon is az oldalad, az a probléma viszont megmarad, hogy a mobilos felhasználók egészen mást várnak egy reklámra kattintás után: Letisztult, egyszerű honlapot, és nagyon rövid információkat.

 

Ráadásul egy komplex vagy drága termék megvásárlását sokan nem is tudják eldönteni út közben, ezért a legtöbben otthon, nyugodt körülmények között, asztali gép előtt ülve szeretnek nagyobb döntéseket meghozni. Emiatt bonyolult döntésekre sose kérj mobilos felhasználókat, inkább készíts nekik egy külön landing paget, ahol rövid leírás után egy beviteli mezőben elkéred az email címüket, így a részletes bemutatást már küldheted emailben is akár…

 

6. Haladó remarketing beállítások

A remarketing óriási lehetőség nem csak a Facebookon, de Adwordsben is.

A Facebook remarketing beállításai röviden:

a) Óriási a különbség van azok között, akik csak néhány másodpercet maradnak a honlapodon, vagy akik több percig maradnak, és több aloldalt is megnéznek. Ha van elég látogatód, akkor szűrd ki a legkevésbé elkötelezetteket, és garantáltan javulni fog a kampányod hatékonysága.

b) A fenti szegmentálás alapján akár a maximális bid költségét is feljebb veheted azoknak, akik már megnézték a termék és árak aloldalakat. Ők nagyobb eséllyel fognak vásárolni, így többet megérnek számodra.

c) Mindenkinek azt a terméket mutasd, amit megnézett a honlapodon. Blog esetében azt láttasd, amit elolvastak, vagy egy hasonló témájú cikket.

 

7. Mit csinálj, ha nincs meglévő közönséged?

Ha a Hirdetéskezelőben nincs elmentett célközönséged, akkor új kampány létrehozásakor a Facebook célzási lehetőségei helyett használhatsz egy haladó technikát:

 

  • Hozz létre egy cikket abban a témában, amiben a terméked/szolgáltatásod elhelyezkedik.
  • Helyezd el a Facebook remarketing scriptjét a cikkben.
  • Hirdesd meg a cikket egy általános, széles közönségnek. (Próbáld meg terjeszteni ingyenes csatornákon is.)
  • Remarketingeld a terméked/szolgáltatásod azoknak, akik elolvasták a cikket.
  • Hozz létre lookalike (hasonmás) közönségeket a cikk olvasói alapján.

 

8. Remarketing pixel csere-bere

A magyar KKV-k egyik fő problémája, hogy nincs elég forgalmuk egy megfelelő remarketing kampány vagy lookalike közönség létrehozásához. A megoldás a Facebook új custom audience pixeljében rejlik. (magyarul egyénicélközönség-képpont - igen, valóban így fordították le :)

 

Sokan nincsenek azzal tisztában, hogy az új pixelt meg tudják osztani egymással a hirdetők. Ez azt jelenti, ha valakivel meg tudsz állapodni, hogy használhatod más hasonló weboldalak pixeljét, cserélhettek egymás között. Így gyorsan tudod növelni a célközönséged méretét, és hatékonyabb lookalike kampányokat tudsz létrehozni.

 

9. Email lista csere-bere

Egy lookalike közönség annál jobb, minél nagyobb mintából készül.

 

Használhatod az email listádat is hasonmás közönségek létrehozásához. Ez egy nagyon erős eszköz a kezedben, de jó eséllyel nem lesz annyi email címed, hogy a Facebook abból elég információt leszűrjön. A fő probléma az, hogy az email címek egy részéhez nem fog tartozni Facebook regisztráció, mert hiába van mindenki manapság Facebookon, egy felhasználónak lehet több email címe is (pl magán és munkahelyi).

 

Ha elkéred más email listáját, akkor azt össze tudod kombinálni a saját címeiddel, így az email lookalike kampány sok esetben még a remarketingnél is jobb eredményeket hozhat.

 

10. Ne célozd azokat, akik már konvertáltak

Csinálj egy külön közönséget azokról, akik már megvették azt a terméket, amit hirdetsz! Ezt a közönséget vond ki a kampányaidból, hogy ne célozd feleslegesen őket. Kárt is okozhatsz azzal, ha pl. egy leakciózott terméket hirdetsz annak, aki már teljes áron egyszer megvette. A konvertáló közönséget pedig később felhasználhatod a kampányaidhoz, pl. amikor új terméket vezetsz be.

 

11. Legyél sejtelmes

A rejtélyes üzenetek, képek megfogják a Facebookon böngészők figyelmét.

 

A BuzzFeed óta elterjedt szenzációhajhász (clickbait) címek is ezt használják ki: pl. "Ez a lány megevett egy almát. Sosem fogod elhinni mi történt ezután..." Ismerős? :) Nem kell ebbe az irányba elmenned, de egy kis misztérium sosem árt. Megoldhatod a hirdetéshez csatolt rejtélyes képpel, vagy szöveggel is.

 

Ha pl. Java fejlesztőket célzol, izgalmas lehet egy "10-ből 9 Java fejlesztő nem tudja megoldani ezt a feladatot" cím.

 

12. Használj számokat

A számok is pozitívan hatnak a hirdetés hatékonyságára. Használd őket!

Néhány példa:

 

  • XY termék csak 9.000 Ft
  • XY termék most 20%-kal olcsóbban
  • 5.000 ember már használja ezt a terméket
  • 10 tipp XY-ról

 

13. Alakítsd a landing paget a hirdetéshez

Minél jobban passzol a hirdetésed szövegezése, stílusa, arculata a landing pagedhez, annál kisebb lesz a visszapattanási arány (bounce rate). A könnyebb része az, hogy a grafikai elemek összhangban legyenek, de ha pl. két szövegezést A/B tesztelsz, akkor hogy tudsz mindkettőhöz külön landing paget kreálni gyorsan? Ebben segítenek az olyan profi landing page készítő oldalak, mint az Unbounce vagy az Optimizely.

 

A hirdetéshez illő dinamikus szövegezést állíthatsz be a landing pageden UTM kódok segítségével.

 

14. Tesztelj különböző lookalike közönségeket

Ha már vannak célozható felhasználóid (pl. Facebook oldalt lájkolók, appot használók, eseményen résztvevők), akkor érdemes kipróbálnod a hasonmás közönségeket. A lookalike kampány beállításának nehézsége az a bizonyos százalékos érték megadása, amit kér a Facebook ahhoz, hogy a leginkább passzoló felhasználókat megkeresse.

 

Állíthatsz be 1%-ot, ilyenkor kicsi lesz a célközönség, de azok nagyon hasonlóak lesznek a jelenlegi felhasználóidhoz, vagy állíthatod 10%-ra, ekkor sokkal szélesebb közönséget érsz el. Itt is érdemes tesztelni, pl. három közönséget: 1%, 5%, 10%, majd a legjobban teljesítőt használni a későbbiekben.

 

15. Szegmentálj eszköz alapján

A Facebook reklámok beállításánál vannak olyan lehetőségek is, amik elsőre feleslegesnek tűnnek, mégis vannak esetek amikor hasznukat veheted. Ezek közé tartozik az eszköz alapú szegmentálás, amikor szűrni tudod azt, hogy ki milyen mobilról vagy tabletről böngészik. Ha luxus cikkeket promotálsz, akkor próbáld ki pl. a drága és új okostelefonokra való szűrést.

 

16. Hirdess csak wifiseknek

Az előzőhöz hasonló szűrési lehetőség a hálózati csatlakozás alapján való szegmentálás: 2G, 3G, 4G, wifi. A gyengébb internettel rendelkezők (2G, 3G) kizárása szinte biztosan javítani fog a visszapattanási arányodon. Különösen fontos ez a beállítás, ha komplex, lassan betöltődő honlapra irányítod a forgalmat, vagy bármilyen nagy méretű letöltést kérsz tőlük.

 

17. Futtasd külön kampányban az A/B tesztjeidet

A 4. ponthoz hasonlóan itt is az okozza a problémát, hogy a Facebook az A/B variánsok sikerességét az átkattintási arány alapján méri, míg számodra a landing pagen elért konverzió ugyanígy fontos része a hatékonyságnak. Ha egy kampányon belül futtatod az A/B tesztjeidet, akkor a Facebook automatikusan elkezdi többet mutatni azt, amelyiknek jobb az átkattintási aránya.

 

Futtasd inkább külön kampányban a variánsokat, és a honlapon való konverzióval együtt hasonlítsd őket össze a végén.

 

18. Célozd a gyakori utazókat

A háztartások bevétele alapján csak az USA-ban tud szűrni a Facebook, Magyarországon nincs ilyen opció. Ha a tehetősebbeket szeretnéd célozni, akkor próbáld ki a Gyakori utazók (frequent travelers) lehetőséget. Erős a korreláció a jó kereset és az utazási hajlandóság között.

 

19. Kifogytál az ötletekből?

Ha elakadtál az optimalizációban, és ihletre lenne szükséged, akkor ajánljuk az AdEspresso Facebook hirdetésekkel teli galériáját, ahol több ezer valós kampány közül böngészhetsz.

 

Neked van bevált trükköd a Facebook kampányaidhoz? Írd meg kommentben!

 

Szabó Ádám

Inbound marketing vezető

szaboadam@abgroup.hu

www.abgroup.hu

 

Megosztás
Tippek a gyors és költséghatékony termékfeltöltéshez
Hisszük: nem létezhet sikeres webáruház minőségi termékadatbázis nélkül. Minőségi fotók, vágykeltő termékleírás, részletes termékparaméterek - minél több az információ egy termékhez, annál jobb. Ugyanakkor minél több termékkel gazdálkodunk, és minél alaposabbak vagyunk,...
   2015-10-26    Webes varázslatok
Miért hagyják félbe a vevők a vásárlást, avagy a bevásárlókocsi-elhagyás csökkentése
A webáruházunkban megkezdett vásárlásoknak akár 75 százalékát is félbehagyják a vevők, ezzel alaposan lecsökkentve a konverziós rátánkat. Miért csinálják ezt, és mit tehetünk ellene?
   2015-10-09    Webes varázslatok
7 dizájn hiba, ami megölhet egy webáruházat
Azt mondják, hogy a külcsín legalább annyira fontos, mint a belbecs. Egy webáruház megjelenése, elrendezése legalább annyira meghatározza, mennyien vásárolnak nálunk, mint az, hogy hogyan működik. Sőt…
   2015-08-17    Webes varázslatok