Miért hagyják félbe a vevők a vásárlást, avagy a bevásárlókocsi-elhagyás csökkentése
A legtöbb e-kereskedő számára ismert, hogy a siker érdekében látogatókat kell vonzania az online boltjába, majd ezen vásárlókat rá kell bírni a vásárlásra. Gyakran már azt sem olyan egyszerű elérni, hogy egy látogató a kosarába tegyen termékeket, és ezzel a folyamat még nem is ért véget. Sajnos a vásárlók „megpakolt” kosárral is képesek szó nélkül elmenni áruházunkból.
Statisztikák szerint a bevásárlókocsi elhagyások valahol 50-75 százalék között mozognak, azaz a megkezdett online vásárlások ennyi százaléka szakad meg idő előtt. Tehát a látogatók már a kosárba tették a termékeket, elindulnak a kasszához készen a vásárlásra, és ekkor történik valami, ami miatt meggondolják magukat.Milyen okai lehetnek ennek? Mivel ezzel minimum megfeleződik a tényleges megrendelések száma, ezért minden e-kereskedőnek elemi érdeke, hogy kiderítse ezen okokat és megtegyen mindent az elkerülésük érdekében.
A Global Millennia Marketing egy felmérésében 833 kosár-elhagyó vásárlótól kérdezte meg, hogy miért nem fejezte be végül a vásárlást. A válaszok alapján a 15 leggyakoribb indok a következő volt:
- A szállítás túl drága és a szállítási díjtétel csak a legutolsó pillanatban jelent meg (69%)
- Meggondolta magát és kiürítette a kocsi tartalmát (61%)
- Ár-összehasonlítást végzett, böngészett (57%)
- A kiválasztott termékek összértéke túl sok volt (49%)
- Későbbre tervezte a vásárlást (47%)
- A kijelentkezési folyamat túl hosszú (44%)
- Kijelentkezésnél derült ki, hogy nincs raktáron a termék/nincs szabad szoba (39%)
- A kijelentkezés túl sok személyes adatot kért (35%)
- Rosszul felépített weblap struktúra és túl hosszú töltési idő (31%)
- Hiányos termékleírás vagy kapcsolattartási információ (31%)
- A kijelentkezési folyamat bonyolult (27%)
- Regisztrálni kell még a vásárlás előtt (23%)
- Nem egyértelmű szállítási idők (17%)
- Nincs rendeléskövetési lehetőség (16%)
- Nincsenek ajándékutalványok (11%)
Mint látható, az elkerülhetetlen tényezőkön kívül (későbbre halasztotta, avagy túl sokba kerültek a termékek) a tényezők többsége olyan, amin igenis lehet javítani, hiszen elsősorban a webáruház struktúrájával és logikájával állnak összefüggésben.
Ezen problémák mindegyikére létezik már manapság megoldás, mely többsége részben az üzleti folyamatok finomítását igényli, másrészt kifinomultabb (Web 2.0-s) informatikai megoldások alkalmazását teszi szükségessé. Ez bonyolultabbnak hangzik, mint amilyen ténylegesen
Ha kérdésed van, keress minket!
WebShop Experts
Tel: 06-1-234-5011
Fax: 06-52-445-880
Magyarországon a Facebook, mint hirdetési felület még inkább megkerülhetetlen, mint az USA-ban, mert ott többek között elterjedt a Twitter, Pinterest is, és lehet válogatni, kinek hol érdemes a kampányait futtatni.
Mitől lesz egy webáruház látogatott? Alapvető ismeretek webáruház tulajdonosoknak oldaluk forgalmának növeléséhez
Lehet bármilyen jó a webáruházunk, a szolgáltatásunk vagy bármilyen szuperek a termékeink, ha a vevők nem hiszik ezt el nekünk. A bizalom megteremtése alapvető feltétele minden további akciónak.