Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Miért hagyják félbe a vevők a vásárlást, avagy a bevásárlókocsi-elhagyás csökkentése

  •  Webes varázslatok
  • 2015-10-09 13:45:00
  • www.webshopexperts.hu
A webáruházunkban megkezdett vásárlásoknak akár 75 százalékát is félbehagyják a vevők, ezzel alaposan lecsökkentve a konverziós rátánkat. Miért csinálják ezt, és mit tehetünk ellene?

 

A legtöbb e-kereskedő számára ismert, hogy a siker érdekében látogatókat kell vonzania az online boltjába, majd ezen vásárlókat rá kell bírni a vásárlásra. Gyakran már azt sem olyan egyszerű elérni, hogy egy látogató a kosarába tegyen termékeket, és ezzel a folyamat még nem is ért véget. Sajnos a vásárlók „megpakolt” kosárral is képesek szó nélkül elmenni áruházunkból.

 

Statisztikák szerint a bevásárlókocsi elhagyások valahol 50-75 százalék között mozognak, azaz a megkezdett online vásárlások ennyi százaléka szakad meg idő előtt. Tehát a látogatók már a kosárba tették a termékeket, elindulnak a kasszához készen a vásárlásra, és ekkor történik valami, ami miatt meggondolják magukat.Milyen okai lehetnek ennek? Mivel ezzel minimum megfeleződik a tényleges megrendelések száma, ezért minden e-kereskedőnek elemi érdeke, hogy kiderítse ezen okokat és megtegyen mindent az elkerülésük érdekében.

 

A Global Millennia Marketing egy felmérésében 833 kosár-elhagyó vásárlótól kérdezte meg, hogy miért nem fejezte be végül a vásárlást. A válaszok alapján a 15 leggyakoribb indok a következő volt:

 

  • A szállítás túl drága és a szállítási díjtétel csak a legutolsó pillanatban jelent meg (69%)
  • Meggondolta magát és kiürítette a kocsi tartalmát (61%)
  • Ár-összehasonlítást végzett, böngészett (57%)
  • A kiválasztott termékek összértéke túl sok volt (49%)
  • Későbbre tervezte a vásárlást (47%)
  • A kijelentkezési folyamat túl hosszú (44%)
  • Kijelentkezésnél derült ki, hogy nincs raktáron a termék/nincs szabad szoba (39%)
  • A kijelentkezés túl sok személyes adatot kért (35%)
  • Rosszul felépített weblap struktúra és túl hosszú töltési idő (31%)
  • Hiányos termékleírás vagy kapcsolattartási információ (31%)
  • A kijelentkezési folyamat bonyolult (27%)
  • Regisztrálni kell még a vásárlás előtt (23%)
  • Nem egyértelmű szállítási idők (17%)
  • Nincs rendeléskövetési lehetőség (16%)
  • Nincsenek ajándékutalványok (11%)

 

Mint látható, az elkerülhetetlen tényezőkön kívül (későbbre halasztotta, avagy túl sokba kerültek a termékek) a tényezők többsége olyan, amin igenis lehet javítani, hiszen elsősorban a webáruház struktúrájával és logikájával állnak összefüggésben.

 

Ezen problémák mindegyikére létezik már manapság megoldás, mely többsége részben az üzleti folyamatok finomítását igényli, másrészt kifinomultabb (Web 2.0-s) informatikai megoldások alkalmazását teszi szükségessé. Ez bonyolultabbnak hangzik, mint amilyen ténylegesen

 

Ha kérdésed van, keress minket!

 

WebShop Experts

www.webshopexperts.hu

Tel: 06-1-234-5011

Fax: 06-52-445-880

Megosztás
19 tipp a Facebook hirdetéseid optimalizálásához
Magyarországon a Facebook, mint hirdetési felület még inkább megkerülhetetlen, mint az USA-ban, mert ott többek között elterjedt a Twitter, Pinterest is, és lehet válogatni, kinek hol érdemes a kampányait futtatni.
   2015-10-13    Webes varázslatok
Hogyan szerezzünk vásárlókat a webáruházunkra?
Mitől lesz egy webáruház látogatott? Alapvető ismeretek webáruház tulajdonosoknak oldaluk forgalmának növeléséhez
   2015-09-29    Tippek
Bizalomépítés a gyakorlatban
Lehet bármilyen jó a webáruházunk, a szolgáltatásunk vagy bármilyen szuperek a termékeink, ha a vevők nem hiszik ezt el nekünk. A bizalom megteremtése alapvető feltétele minden további akciónak.
   2015-08-21    Webes varázslatok